Doet me denken aan het lot die het overdekte winkelcentrum (nu IBIS HOTEL) aan het schouwburgplein had en overbekeplein.
ben het met Bruggenbouwer eens, die vergelijking gaat totaal niet op... bovendien zal K waarschijnlijk ook veel bijkomend volk lokken dat anders misschien elders zou winkelen.^^Daar kun je het nu wel niet echt mee vergelijken hé, als je kijkt naar de omvang.
zou ik op het eerste zicht ook denken...Volgens mij kunnen we de concurrentie tussen de twee alleen maar toejuichen. Ze zullen er alles moeten aan doen om de consument te lokken. Volgens mij kan het de consument maar ten goede komen.
Zoals nu ongeveer.Ik hoop toch voornamelijk dat K in Kortrijk het goed doet, het Ring shopping ligt buiten de stad, het laatste wat ik wil zijn Amerikaanse toestanden waar de binnenstad dan doods is omdat iedereen in de malls buiten de stad zit.
bron: website WTV-nieuwsMiddelkerke - Carrefour sluit haar hypermarkten van Kuurne, Middelkerke en Sint-Kruis-Brugge. De winkel in Sint-Eloois-Vijve moet afslanken. De supermarkt van Carrefour op Kortrijk-Walle gaat ook dicht. Voor de supermarkten in Brugge Scheepsdaal, Tielt en Oostende worden overnemers gezocht. In heel West-Vlaanderen verliezen 400 mensen hun job. Jeroen Van Damme van LBC is vanavond studiogast in het nieuws bij Focus-WTV.
Carrefour sluit in heel Vlaanderen veertien hypermarkten en zeven kleinere supermarkten. Er verdwijnen meer dan 1.600 jobs over het hele land, nog eens meer dan tweeduizend werknemers moeten loon inleveren. Behalve veertien hypermarkten moeten ook zeven andere Carrefoursupermarkten dicht. De West-Vlaamse hypercarrefours zitten in Sint-Eloois-Vijve, Kuurne, Middelkerke, Koksijde en twee in Brugge.
Carrefour zou ook drie hypermarkten verkopen aan de groep Mestdagh, de groep achter warenhuisketen Champion, maar over welke filialen het gaat is niet duidelijk.
ik vraag me echt af wat ze met die -toch wel omvangrijke- oppervlakte gaan doen eigenlijk... allemaal bijkomende winkels? 1 grote winkel van die omvang vinden lijkt me niet eenvoudig...Carrefour Kuurne, gelegen in het Ring Shopping Center, gaat dicht en dat net nu K in Kortrijk opent en Colruyt verhuist, wat volgens mij het bezoekersaantal toch gevoelig zal doen dalen.
bron: website WTV-nieuws
De oppervlakte van de colruyt gaat aangepast worden voor 3 andere winkels daar te steken heb ik al gehoord.ik vraag me echt af wat ze met die -toch wel omvangrijke- oppervlakte gaan doen eigenlijk... allemaal bijkomende winkels? 1 grote winkel van die omvang vinden lijkt me niet eenvoudig...