SkyscraperCity Forum banner

KORTRIJK | Ring Shopping Centre

16566 Views 49 Replies 12 Participants Last post by  batlo
Zijn ze reeds begonnen aan de "Ring Shopping Kortrijk" ?? Zijn er beelden van?
1 - 20 of 50 Posts
Die werken zijn toch al lang geleden begonnen? Volgens mij is het al volledig afgewerkt of heb ik het mis?
Bedankt, maar staan er op de site foto's? Ik vind er geen.
Ring Shopping Noord zet aanval in op K in Kortrijk

Winkelcentra kiezen volop voor vernieuwing

KORTRIJK - Ring Shopping Noord is van plan tegen volgende zomer zijn handelsoppervlakte uit te breiden, meer winkels aan te trekken en het aantal parkeerplaatsen met ruim 300 op te trekken. Precies op tijd, want in het najaar van 2009 opent het shoppingcentrum K de deuren in Kortrijk.

Als alles goed gaat, opent shoppingcentrum K op 17september volgend jaar de deuren in Kortrijk. Dat is morgen over één jaar. Het zorgt voor enige zenuwachtigheid bij de concurrerende winkelcentra elders in de regio, en dan vooral bij Ring Shopping Noord.

Het is beslist geen toeval dat Ring Shopping Noord, inmiddels in handen van Fortis, tegen volgende zomer met de nodige vernieuwingen wil uitpakken. Veel wil marketingverantwoordelijke Monique Decrop er nog niet over kwijt. 'Het gedetailleerde plan stellen we later dit najaar voor', zegt ze.

Toch liggen er al enkele krachtlijnen vast. Monique Decrop: 'Er komen zeker meer dan 300 parkeerplaatsen bij. Op de kleine groenzone achteraan kunnen er ruim 100 parkeerplaatsen komen en verder herschikken we het bestaande parkeerterrein. Alleen voor de handelaars en het personeel komt er parkeermogelijkheid bovenop het shoppingcentrum.'

Ook komt er een uitbreiding van de handelsoppervlakte met meer dan 1.500vierkante meter. 'Colruyt verhuist daar naartoe', zegt Monique Decrop, 'maar wordt slechts een stukje groter, waardoor er plaats vrijkomt voor nieuwe winkels.'

Dat maakt dat Ring Shopping Noord, het winkelcentrum aan de R8, straks alvast op één terrein de winnaar zal zijn. Alles samen moeten er daar 2.000 auto's een plekje kunnen vinden op het parkeerterrein. In het centrum van Kortrijk worden er dat minder: 1.100 in het parkeerterrein onder K in Kortrijk en ongeveer 650 op de nabij gelegen ondergrondse parkeergarage van de Veemarkt. De overige shoppers moeten hun auto al verder in de stad achterlaten of met het openbaar vervoer komen. Bovendien parkeer je bij Ring Shopping Noord gratis en dat zal niet het geval zijn in hartje Kortrijk.

K in Kortrijk zal met zijn 34.000vierkante meter winkeloppervlakte wel de grootste zijn. De totale winkeloppervlakte van Ring Shopping Noord bedraagt na de uitbreiding 16.500vierkante meter.

www.ringshopping.be

Freddy Vermoere

Bron: Het Nieuwsblad
See less See more
Maar K in Kortrijk is eerder een shopping centre waar je te voet naartoe gaat denk ik, in combinatie met de lange steenstraat en andere winkelstraten.
Het ring shopping centre ligt op een plaats die levensgevaarlijk is om te voet of met de fiets naartoe te gaan, plus als je winkels zoals colruyt hebt koop je grote hoeveelheden en dan moet je uiteraard met de auto komen.
lol. 't ene is nog niet af en de concurrentiestrijd is al begonnen...
Anyway, zoals je zegt, feit dat K in binnenstad ligt kan Ring Shopping Kortrijk Noord een serieuze duim aan zuigen... In de binnenstad heb je immers -naast het shoppingcenter zelf- ook straten,pleinen, café'tjes en zoveel meer eens je buiten komt. Als je in de Ring buiten komt... sta je op een lelijke tochtvlakte vol auto's tussen drukke -opgestopte- autobanen... hmmmmmmm, moeilijke keuze...:lol:
Vreemd, in dit artikel staat dat de Ring Shopping na uitbreiding 16.500 vierkante meter aan winkeloppervlakte zal hebben en op de website staat er dat het nu zo'n 35.000 vierkante meter aan winkeloppervlakte heeft.
aangezien K anderhalve keer zoveel m² zou hebben zal het artikel wel juist zijn (aangezien K er 34.000m² zal hebben)
Ring Shopping Noord ruim 35.700 m² groot

KORTRIJK - Ring Shopping Noord telt 34.000 vierkante meter winkeloppervlakte en met de uitbreiding die eraan komt wordt dat zelfs minstens 35.700 vierkante meter. En dat is dan zelfs iets meer dan de winkeloppervlakte die K in Kortrijk straks heeft.

Eergisteren stond in een artikel in de krant foutief vermeld dat er straks 'maar' 16.500 vierkante meter winkeloppervlakte is. (vfb)
Sorry maar dat is oerdom. Ik hoop dat "K in Kortrijk" al voldoende bezoekers zal krijgen en daarbovenop nog een uitbreiding in Kuurne?

Doet me denken aan het lot die het overdekte winkelcentrum (nu IBIS HOTEL) aan het schouwburgplein had en overbekeplein.
^^Daar kun je het nu wel niet echt mee vergelijken hé, als je kijkt naar de omvang.
Volgens mij kunnen we de concurrentie tussen de twee alleen maar toejuichen. Ze zullen er alles moeten aan doen om de consument te lokken. Volgens mij kan het de consument maar ten goede komen. Of wellicht ben ik daar een stukje naïef in ... De tijd zal het uitwijzen.
Doet me denken aan het lot die het overdekte winkelcentrum (nu IBIS HOTEL) aan het schouwburgplein had en overbekeplein.
^^Daar kun je het nu wel niet echt mee vergelijken hé, als je kijkt naar de omvang.
ben het met Bruggenbouwer eens, die vergelijking gaat totaal niet op... bovendien zal K waarschijnlijk ook veel bijkomend volk lokken dat anders misschien elders zou winkelen.
Het is ook begrijpelijk dat Ring Shopping "iets" moet doen om de mensen te blijven lokken. Logisch toch dat ze daar niet met lede ogen willen staan toekijken dat hun bezoekersaantal plots mega veel zou slinken...

Volgens mij kunnen we de concurrentie tussen de twee alleen maar toejuichen. Ze zullen er alles moeten aan doen om de consument te lokken. Volgens mij kan het de consument maar ten goede komen.
zou ik op het eerste zicht ook denken...
Ik hoop toch voornamelijk dat K in Kortrijk het goed doet, het Ring shopping ligt buiten de stad, het laatste wat ik wil zijn Amerikaanse toestanden waar de binnenstad dan doods is omdat iedereen in de malls buiten de stad zit.
Ik hoop toch voornamelijk dat K in Kortrijk het goed doet, het Ring shopping ligt buiten de stad, het laatste wat ik wil zijn Amerikaanse toestanden waar de binnenstad dan doods is omdat iedereen in de malls buiten de stad zit.
Zoals nu ongeveer.
Carrefour Kuurne, gelegen in het Ring Shopping Center, gaat dicht en dat net nu K in Kortrijk opent en Colruyt verhuist, wat volgens mij het bezoekersaantal toch gevoelig zal doen dalen.

Middelkerke - Carrefour sluit haar hypermarkten van Kuurne, Middelkerke en Sint-Kruis-Brugge. De winkel in Sint-Eloois-Vijve moet afslanken. De supermarkt van Carrefour op Kortrijk-Walle gaat ook dicht. Voor de supermarkten in Brugge Scheepsdaal, Tielt en Oostende worden overnemers gezocht. In heel West-Vlaanderen verliezen 400 mensen hun job. Jeroen Van Damme van LBC is vanavond studiogast in het nieuws bij Focus-WTV.

Carrefour sluit in heel Vlaanderen veertien hypermarkten en zeven kleinere supermarkten. Er verdwijnen meer dan 1.600 jobs over het hele land, nog eens meer dan tweeduizend werknemers moeten loon inleveren. Behalve veertien hypermarkten moeten ook zeven andere Carrefoursupermarkten dicht. De West-Vlaamse hypercarrefours zitten in Sint-Eloois-Vijve, Kuurne, Middelkerke, Koksijde en twee in Brugge.

Carrefour zou ook drie hypermarkten verkopen aan de groep Mestdagh, de groep achter warenhuisketen Champion, maar over welke filialen het gaat is niet duidelijk.
bron: website WTV-nieuws
Carrefour Kuurne, gelegen in het Ring Shopping Center, gaat dicht en dat net nu K in Kortrijk opent en Colruyt verhuist, wat volgens mij het bezoekersaantal toch gevoelig zal doen dalen.

bron: website WTV-nieuws
ik vraag me echt af wat ze met die -toch wel omvangrijke- oppervlakte gaan doen eigenlijk... allemaal bijkomende winkels? 1 grote winkel van die omvang vinden lijkt me niet eenvoudig...
Niet de Carrefour op Walle. :(
ik vraag me echt af wat ze met die -toch wel omvangrijke- oppervlakte gaan doen eigenlijk... allemaal bijkomende winkels? 1 grote winkel van die omvang vinden lijkt me niet eenvoudig...
De oppervlakte van de colruyt gaat aangepast worden voor 3 andere winkels daar te steken heb ik al gehoord.
Wat ze nu met de oppervlakte van Carrefour gaan doen, dat is een ander raadsel natuurlijk :s
Misschien kunnen ze daar een mediamarkt steken :nuts:
1 - 20 of 50 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.