Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 220 Posts

·
Registered
Joined
·
11,043 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Myślę, że inwestycja zasługuje na oddzielny temat.

Za Krakowskieinwestcje.pl

" Przy ul. Cystersów planowane jest nowoczesne osiedle mieszkaniowe z rozwiniętą funkcją usługową, biurową i hotelową.

Na czterech hektarach planowana jest budowa:
- osiedla mieszkaniowego na 2500 mieszkańców
- hotelu
- lokali handlowo-usługowych
- budynku biurowo-konferencyjnego
- Parkingu podziemnego na ponad 1100 aut

Zespół budynków będzie miał wysokość 6 - 8 pięter (bloki) w części południowej i wschodniej oraz 9 (hotel) i 15 (biurowiec) kondygnacji w części północno-zachodniej "

Projekt i wizualizacje autorstwa Biura projektowego Wojciecha Sarana.
http://www.biurows.pl/









Co warte podkreślenia osiedle będzie miało charakter otwarty.
 

·
Registered
Joined
·
315 Posts
projekt jest 100% pewny i to w obecnym ksztalcie i jak cos sie zmieni to jesli bede mogl powiedziec ( w sensie dostane pozwolenie w biurze hehe ) to oczywiscie powiadomie
pozdrawiam
 

·
Registered
Joined
·
315 Posts
Czy takie 'szczególy' jak materiał z którego zostanie wykonana ulica sa znane? Bo jeżeli chodnikowa kostka brukowa jak przed marketami to źle co najmniej.
projekt jest w fazie koncepcji wiec do takich szczegolow jak pokrycia chodnikow i ciagow pieszych jeszcze dojdziemy ale nie wydaje mi sie zebysmy uzywali na tak duzej nawierzchni materialow naturalnych typu kamien bo nie ma to zadnego uzasadnienia ekonomicznego.. choc podejrzewam ze w czesci reprezentacyjnej (hotelowo-biurowej) napewno bedzie to szlachetne pokrycie :)
 

·
Registered
Joined
·
11,043 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Res, w innym wątku przyznałeś się, że jesteś współautorem tego projektu, nic tylko pogratulować świetnej architektury miastotwórczej.

Oby więcej takich projektów wypływało w Krakowie!
 

·
Registered
Joined
·
315 Posts
to jest wysilek calego biura i ciesze sie ze zostalo to dobrze przez wszystkich przyjete...oczywiscie oprocz radnych dzielnicy 12 ale na ich temat nie bede sie wypowiadal :)
 

·
Registered
Joined
·
1,686 Posts
Projekt obiektywnie bardzo dobry , jednak tak naprawde ocenic trzeba go bedzie jeszcze dwa razy , tzn. forme ktora ewentualnie trafi do realizacji(bo z reguly niestety rzeczywistosc wiele ambitnych projektow koryguje) i to jak bedzie wygladac juz sama realizacja...a do tego jeszcze daleka droga.
 

·
Banned
Joined
·
4,151 Posts
Res wielkie gratulacje, projekt rzeczywiście jest super. Mam tylko jedno pytanie, czy ten biurowiec bedzie miał 15 pięter czy kondygnacji, bo na renderze sie 13 doliczyłem tylko. I ile będzie miał wysokości mniej wiecej.
 

·
Krakus rodowity
Registered User
Joined
·
5,276 Posts
Spokojnie chlopaki nie zasmiecajcie watku niepotrzebnymi klotniami projekt jest 100% pewny i to w obecnym ksztalcie i jak cos sie zmieni to jesli bede mogl powiedziec ( w sensie dostane pozwolenie w biurze hehe ) to oczywiscie powiadomie
pozdrawiam
Projekt jest pewny w sensie, że inwestycja dojdzie do skutku?

Bardzo mi się ten projekt podoba. I wieża bardzo ładna. Na cystersów przyda się taka dominanta. W ogóle marzy mi się, aby przynajmniej pierwsza część Mogilskiej wyglądała dobrze...
 

·
przestrzeń-ludzie-miasto
Joined
·
25,053 Posts
A tak swoja droga to fasada hotelu dosc mocno wzorowana na Ogrodzie Sztuk, z kolei "szczudla" na parterze jednego z budynkow jakby wzorowane na Phare z Paryza. W sumie to troche skladanka roznych pomyslow ;)
 

·
Registered
Joined
·
315 Posts
A tak swoja droga to fasada hotelu dosc mocno wzorowana na Ogrodzie Sztuk, z kolei "szczudla" na parterze jednego z budynkow jakby wzorowane na Phare z Paryza. W sumie to troche skladanka roznych pomyslow ;)
no niestety nie zgodze sie :) skosne slupy nie od dzis sa uzywane a ze sa cienkie to ma nadac tylko projektowi lekkosci.. zreszta uzycie skosnych slupow nie moze byc nazywane plagiatem jakiegos pomyslu bo to tak jakby nazwac plagiatem uzycie szkla na elewacji :) jest to normalny i uzywany element architektury.. zalezy w jakim kontekscie i detalu architektonicznym sa uzyte.. inspiracja a uzycie czyjegos pomyslu to dwie rozne sprawy.. zreszta nie chce sie wdawac w takie dyskusje bo kazdy ma na to swoje indywidualne zdanie.
 

·
przestrzeń-ludzie-miasto
Joined
·
25,053 Posts
no niestety nie zgodze sie :) skosne slupy nie od dzis sa uzywane a ze sa cienkie to ma nadac tylko projektowi lekkosci.. zreszta uzycie skosnych slupow nie moze byc nazywane plagiatem jakiegos pomyslu bo to tak jakby nazwac plagiatem uzycie szkla na elewacji :) jest to normalny i uzywany element architektury.. zalezy w jakim kontekscie i detalu architektonicznym sa uzyte.. inspiracja a uzycie czyjegos pomyslu to dwie rozne sprawy.. zreszta nie chce sie wdawac w takie dyskusje bo kazdy ma na to swoje indywidualne zdanie.
Przeciez nie napisalem o plagiacie ;)
Nie przesadzajmy. To ze cos mi sie z czyms kojarzy nie znaczy ze to zle. A skojarzenia z Ingardenem czy Mayne'm nie sa chyba dla Ciebie uchybieniem ;)
 

·
CFO
Joined
·
2,879 Posts
to jest wysilek calego biura i ciesze sie ze zostalo to dobrze przez wszystkich przyjete...oczywiscie oprocz radnych dzielnicy 12 ale na ich temat nie bede sie wypowiadal :)
Bardzo dobry projekt. Gratulacje:) A mógłbyś się podzielić informacjami o tym, czy można w tym miejscu wyżej budować? Skąd wziął się pomysł takiej wysokości wieży?:) I czy radni mogą namieszać coś w tym projekcie, zmniejszyć wieżę...?:bash:
 

·
what a nice day!
Joined
·
372 Posts
...jak napisał Martineq. to dopiero początek i podniecać się będzie można dopiero jak będzie WZetka.... Niemniej - taka realizacja podniesie rangę okolicy, jeżeli jeszcze sąsiednie dwa biurowce doczekały by sie remontu - to ta część miasta stanie się takim małym CITY ;-)
 

·
Banned
Joined
·
4,151 Posts
Nie narzekaj, na razie mogilska to syf, kiła i mogiła, ale przynajmniej coś się w niej zmienia na plus. Jak powstanie to na cystersów, to będzie to dobra okolica dla innych inwestorów do inwestowania.
 
1 - 20 of 220 Posts
Top