SkyscraperCity banner

21 - 40 of 50 Posts

·
Registered
1,360 Posts
ARGEX ( MAS IMITATIE )
--------------------------

--------------------------
e eerste officiële steen van de nieuwe burelen van Hye en dochterbedrijf Argex werd op 11 november 2011 gelegd door de Kruibeekse burgemeester Antoine Denert en de Zwijndrechtse schepen van middenstand en lokale economie Ann Van Damme.

Een 80-tal genodigden, waaronder mensen van hoofdaannemer Cordeel en architectenbureau Jaspers-Eyers & Partners, waren getuige van dit plechtige moment. Argex en Hye zijn doorheen de jaren uitgegroeid tot vaste waarden binnen de bedrijfswereld van respectievelijk Kruibeke en Zwijndrecht. Na jaren ‘gescheiden' te hebben geleefd, hebben moeder- en dochteronderneming besloten om in de toekomst onder één dak te gaan huizen en dit aan de Kruibeeksesteenweg in Burcht.

Het nieuwe kantoorgebouw zal naast Hye en Argex ook zusterbedrijf Bremcon herbergen en in totaal zullen er ongeveer 250 mensen werken. Momenteel zitten al deze werknemers nog verspreid over de 51 hectare grote site die zich uitstrekt tussen de E17 en de Schelde, veelal zelfs nog in containerbureaus. De nieuwe burelen, bestaande uit een gelijkvloers en drie verdiepingen - goed voor zo'n 2.500m² kantoorruimte, zullen worden opgetrokken in panelen gemaakt op basis van Argexkorrels. Dit op uitdrukkelijke vraag om zoveel mogelijk eigen materiaal te gebruiken. De gesprekken met architecten-bureau Jaspers-Eyers zijn in het voorjaar van 2010 begonnen. De keuze viel voor dit bureau omdat het een zeer gerenommeerd bureau is en Argex en Hye op zoek waren naar een mooi en representatief gebouw met uitstraling. Het wordt een multifunctioneel en flexibel kantoorgebouw dat naast een laag energieverbruik ook het nodige comfort zal bieden. De werken zijn gestart in september 2011 en er wordt verwacht dat de werken tegen oktober 2012 voltooid zullen zijn. Naast de bouw van een nieuw kantoorgebouw wordt er ook een loods geplaatst van 40m op 84m en wordt er langsheen het nieuwe kantoorgebouw een nieuwe ingang gecreëerd voor het laden van de vrachtwagens met Argexkorrels. Dit ter vervanging van de actuele ingang die in een redelijk gevaarlijke bocht ligt.

Bekijk de showcase !
-------------------------

·
Registered
939 Posts
Gaan er nog blokken bijkomen ?
Want ligt er al enkel jaren stil bij
Ik heb altijd gedacht dat het de bedoeling was om hier gelijkaardige projecten te realiseren als op De Zaat in Temse. Spijtig genoeg zijn nog niet alle appartementen van de hand gedaan, net als de handelsruimtes, misschien dat men daarom nog afwacht? :s

·
Registered
1,360 Posts
Ik heb altijd gedacht dat het de bedoeling was om hier gelijkaardige projecten te realiseren als op De Zaat in Temse. Spijtig genoeg zijn nog niet alle appartementen van de hand gedaan, net als de handelsruimtes, misschien dat men daarom nog afwacht? :s
Zoals de Zaat denk ik ni , Ik dacht dat er nog wa laagbouw aprtmntn kwamen !
Maar idd staat nog veel leeg in het gebouw !
Waarschijnlijk omdat het over priced is ! en omdat het ook een spuug lelijke blok is ! En mensen die in bazel en kruibeke komen wonnen die komen daar wonnen om nen hof te hebben en ni op een te hokken in een blok denk ik

·
Registered
939 Posts
Zoals de Zaat denk ik ni , Ik dacht dat er nog wa laagbouw aprtmntn kwamen !
Maar idd staat nog veel leeg in het gebouw !
Waarschijnlijk omdat het over priced is ! en omdat het ook een spuug lelijke blok is ! En mensen die in bazel en kruibeke komen wonnen die komen daar wonnen om nen hof te hebben en ni op een te hokken in een blok denk ik
Over smaak valt niet te twisten maar het is wel een feit dat dit appartementsblok volledig misplaast is. En voor handelsruimtes lijkt dit mij ook geen ideale locatie...

·
Registered
1,360 Posts
Over smaak valt niet te twisten maar het is wel een feit dat dit appartementsblok volledig misplaast is. En voor handelsruimtes lijkt dit mij ook geen ideale locatie...
Als die Blok nu beschikte over Heel ruime terrassen en als die blok er wat minder Koel uitzag ging hem meer succes hebben , Ja de handelsruimte -_- , die blok licht totaal verloren , Het is een plaats waar je niet komt als je er niet moet zijn ! omdat hij ook niet langs de grote wegen ligt ! Maar ja daar hebben ze natuurlijk allemaal niet aan gedacht !

·
Registered
939 Posts
Inderdaad, met ruime terassen aan de scheldekant hadden ze allemaal al lang verkocht geweest, want scheldezicht is uiteindelijk de reden waarom je op zo'n locatie een appartememt koopt...

·
Registered
1,360 Posts
Inderdaad, met ruime terassen aan de scheldekant hadden ze allemaal al lang verkocht geweest, want scheldezicht is uiteindelijk de reden waarom je op zo'n locatie een appartememt koopt...
Ik zie dat u ook van de kanten van het waasland bent ?
Hoe is het eigenlijk in beveren ?
Leeft de waranda terug ?

·
Registered
1,360 Posts
Afwachten wat fase 2 brengt!

Deze locatie kan niet veel beter denk ik: tussen de Schelde en het bijna afgewerkt overstromingsgebied Kruibeekse polders.
Het is een zeer mooie locatie daar niet van !
Maar mensen trekken naar kruibeke om een huisje met een hof te hebben !
( Allée toch veel mensen ! )

in Temse is het een ander verhaal ! Dat is ook geen echt dorp ! Daar is er veel leven in het dorps centrum ! Terwijl bij ons in kruibeke er op veel dagen gee ziel te bespeuren is !

Na de vele leegstand begint Warande Shopping terug te herleven, bozzy, telenet, albert heyn e.d. hebben er nu een vestiging...
Het zou de waranda goed doen als er een bus van kruibeke naar beveren was ! Want nu kost het meer tijd om in beveren te geraken met de bus , dan in het stad op de meir ! en dan is de keuze snel gemaakt !
Anders ging ik ook wel eens naar de waranda maar nu is dat helaas geen optie !

·
Registered
939 Posts
Het zou de waranda goed doen als er een bus van kruibeke naar beveren was ! Want nu kost het meer tijd om in beveren te geraken met de bus , dan in het stad op de meir ! en dan is de keuze snel gemaakt !
Anders ging ik ook wel eens naar de waranda maar nu is dat helaas geen optie !
Ik weet dat dit in de plannen van de lijn staat om ten laatste tegen 2020 een buslijn Temse-Kruibeke-Haasdonk-Beveren in te leggen, en ik vermoed dat dit wel eens een succes zou kunnen worden.

21 - 40 of 50 Posts