SkyscraperCity Forum banner

Ksar El Kebir

5505 Views 8 Replies 3 Participants Last post by  mechrouk
القصر الكبير

El-Ksar el Kebir is a city in northwest of Morocco with 110,000 inhabitants, about 160 km from Rabat, 32 km from Larache and 110 km from Tangier.

The name of the city is also known as Alcazarquivir in Spanish or Alcácer-Quibir in Portuguese. The name means "the big castle". The city is located nearby the Loukous river that makes el-Ksar-el-Kebir one of Morocco's richest agricultural regions. el-Ksar el-Kebir provides almost 20% of the needed sugar of Morocco. Neighbouring cities and towns include Larache, Chefchaouen, Arbawa, Tateft.

Recently, the city was developed in many directions with the upcoming of the new party at the municipality "al-adala wa-t-tanmiya", they have worked on improving the infrastructure of the old Medina.

More...​
See less See more
1 - 9 of 9 Posts
Court of first instance
Inaugurated in 2013

Karim AchaLhi
See less See more
Merci pour les photos.
Mais mon Dieu que les photos de la medina sont moches (je n'ai pas visité), on se croirait dans une favela...des font on peut se demander ce que les gens ont dans la tête. Une maison rouge vif/organge, juste en face du voisin qui a peint la sienne en jaune. Où sont les mqadem qui passent leur temps à flairer?
Pourquoi ne pas mettre des couleurs bleu/blanc comme à Larache?
See less See more
Merci pour les photos.
Mais mon Dieu que les photos de la medina sont moches (je n'ai pas visité), on se croirait dans une favela...des font on peut se demander ce que les gens ont dans la tête. Une maison rouge vif/organge, juste en face du voisin qui a peint la sienne en jaune. Où sont les mqadem qui passent leur temps à flairer?
Pourquoi ne pas mettre des couleurs bleu/blanc comme à Larache?
Pour ma part je trouve que c'est assez jolie ça change un peu de chaouen niveau style
See less See more
1 - 9 of 9 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.