SkyscraperCity banner

1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
2,800 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Na foto-series van Breda en Singapore is Kuala Lumpur een logische opvolger. Dit rijtje steden ontloopt elkaar immers niet zo bijster veel..
Hoe dan ook, ze zijn van afgelopen zomer. Reacties zijn leuk ! :)

1. Onze hotelkamer zat op de 30ste verdieping en dan heb je een mooi uitzicht:

2. OK, een overlap met die hierboven maar toch nog leuk. Door het raam heen geschoten maar toch aardig gelukt:

3. Net als in Singapore is ook in Kuala Lumpur maar weinig echt oud. Maar vooruit, een stukje oude binnenstad:

4. In het koloniale district, het Sultan Abdul Samad Building:

5. En vlakbij, een stukje Masjid Jamek moskee:

6. Dit tref je in Singapore nagenoeg niet meer aan:

7. De 'Gouden driehoek' staat er dan weer spik en span bij:

8. Weinig toelichting nodig, de Petronas Towers:

9. De brug is uitkijk-platform. We zijn er niet op geweest. Ons mooie uitzicht vanuit het hotel was bevredigend genoeg, daardoor lagen de bezoek-prioriteiten elders:

10. Achter de PT is een park met vijver:

11. En de onvermijdelijke mall maakt onderdeel uit van het complex:

12. Doorkijkje:

13. Straatbeeld:

14. Meer straatbeelden, ik ben dol op die stedelijke chaos:

15.

16.

17.

18.

19.

20. Richting Chinatown:

21. Let op het grote beeldscherm boven de kitscherige entree van de straat rechts:

22. Nog eens. De straat vormt het hart van Chinatown waar ze bijna uitsluitend toeristische rotzooi verkopen:

23. Ingang van een tempel:

24. En daarbinnen:

25.

26.

27. Straatbeelden zijn toch het leukst:

30. En omdat het het beeldmerk is van deze stad: ook 's avonds zijn ze mooi:

31.

32. Naar Batu Caves, het grootste Hindoeistisch heiligdom in Maleisie:

33. Ooit lag het buiten de stad maar die is er inmiddels omheen gegroeid. De berg waarin de grotten zich bevinden is nog wel begroeid met jungle:

34.Al ruim voor de ingang barst het van de tempels en heiligdommen:

35. Plaatselijke schone..

36. Voor de 'Caves' moet je wel een stukkie klimmen:

37.

38. Dat zijn onze Pringles. Met de constante warmte lekker zout! Totdat je op die trappen domweg wordt beroofd. Dit soort figuren hangen overal rond op zoek naar onnozele toeristen met bv chips in een doorzichtige plastic tas.. Die besluip je vanachter en dan trek je gewoon die tas aan gort tot je hebt wat je hebben wil. Het was kennelijk zijn smaak en hij keek ook niet eens naar de verpakking toen ie behendig met zijn duim de plastic dop eraf plopte. Tsss..

39. De klim is wel buitengewoon de moeite waard:

40. En ook boven overal heiligdommen:

41. En gang-members:

42.

43. En maar zoeken. Ze jatten ook alles wat geofferd wordt. Een mooi opgemaakte schaal met bloemen en fruit is geen lang leven beschoren:

44.

45. Bij festivals worden de grotten bezocht door een miljoen pelgrims..

46. En weer terug. Het entree-beeld van Heer Murugan is 43 meters hoog.

Later nog een keer Maleisie foto's !
Dank voor het kijken. :)

·
-
3,475 Posts
Erg leuke en mooie fotoserie! :eek:kay:

·
visit the world
7,913 Posts
Heerlijke fotoserie!! Mooie streetscenes waar veel op te zien is en ookd e Batu Caves heb je leuk vastgelegd, zeker met dat commentaar en ja die irritantje apen zijn daar gewoon ASO! :D

·
Registered
7,794 Posts
Mooie serie! Heb je de Petronas towers ook beklommen?

Singapore heeft overigens wel veel meer "oude" gebouwen dan KL.

·
Registered
93 Posts
hele mooie fotoreeks! Op basis van deze fotos komt KL over als een interessante stad om te bezoeken, ik ben er echter es geweest en ik moet zeggen dat ik de stad niet zo aantrekkelijk vond. Dit kwam misschien ook door de benauwde hitte of het chaotische verkeer, maar ook qua mensen vond ik het er minder prettig dan in Singapore :) Daarnaast is het OV in KL één groot drama natuurlijk, met de monorail die niet aansluit op de metro, overstaphaltes die 700 meter verderop liggen en amper bewegwijzering. Daarentegen was het eten er natuurlijk wel weer erg goedkoop :)

Wij zijn overigens wel in de towers geweest, helaas waren we eerder in de KL tower geweest waar je een veel mooier uitzicht over de stad hebt, en het uitzicht van de Petronas Towers dus tegenviel :) Niet de moeite dus om 's morgens vroeg voor in de rij te staan en er later op de dag voor terug te moeten.

·
Registered
2,800 Posts
Discussion Starter #8
^^ KL kan niet tippen aan Singapore. Maar we waren hier drie dagen en voor zo'n korte tijd is de stad boeiend genoeg. Maar inderdaad, veel langer moet je niet blijven, dan heb je het wel een beetje gezien.

Dank allen voor de aardige complimenten !

Mooie serie! Heb je de Petronas towers ook beklommen?
Nee dus. Nogmaals, de eerste foto's zijn geschoten vanuit onze hotelkamer. Daarmee werd mijn behoefte aan een mooi uitzicht eigenlijk al behoorlijk bevredigd, ondanks dat het natuurlijk nog veel spectaculairder kan. Maar je moet keuzes maken als je maar een paar dagen in de stad bent.

·
Moderator
16,781 Posts
Interessant. Leuke foto's ook. Het is alleen wel duidelijk dat Kuala Lumpur niet aan Breda kan tippen.

·
Registered
33,579 Posts
^^ Huh? Breda? :dunno:

^^ KL kan niet tippen aan Singapore. Maar we waren hier drie dagen en voor zo'n korte tijd is de stad boeiend genoeg. Maar inderdaad, veel langer moet je niet blijven, dan heb je het wel een beetje gezien.
KL is nog (lang) niet zover als Singapore, maar is naar mijn mening als stad nog wel meer authentiek qua beleving. Singapore is luxe, zeer welvarend, staat vol mooie gebouwen, maar komt toch wat klinisch op mij over. KL heeft ook veel indrukwekkende gebouwen, maar leeft veel meer op straat. En het eten is er inderdaad heel goedkoop en erg goed van kwaliteit.

Dank voor je mooie fotoserie, veel bekende plekken gezien. :eek:kay:

·
Moderator
16,781 Posts
Zie woonplaats en openingspost. Of zie je het sarcasme niet? :tongue3:

·
Registered
2,800 Posts
Discussion Starter #12
Ach, laten we wel wezen, van middeleeuwse (!) pracht en praal en ook nog eens hoogbouw zoals je dat in Breda (en uiteraard niet alleen in Breda) vindt kunnen zowel Singapore als KL alleen maar dromen !
En ligt hier Singapore-bier in de winkels !? Echt niet !!
:colgate:

·
Registered
33,579 Posts
^^
Mooi plaatje. :)

Zie woonplaats en openingspost. Of zie je het sarcasme niet? :tongue3:
Ah, op die manier. ;) Ik had die link met de opningspost niet direct gelegd. ;)

·
德明
5,413 Posts
Mooie foto's! Favo's: #1, 2 (prachtig uitzicht van je hotel idd!), 13, 15 en 27. Kuala Lumpur lijkt me erg gaaf!

KL is nog (lang) niet zover als Singapore, maar is naar mijn mening als stad nog wel meer authentiek qua beleving. Singapore is luxe, zeer welvarend, staat vol mooie gebouwen, maar komt toch wat klinisch op mij over. KL heeft ook veel indrukwekkende gebouwen, maar leeft veel meer op straat.
Dat idee heb ik ook. De rauwe randjes van een stad maken de stad juist extra interessant! :)

·
Registered
2,800 Posts
Discussion Starter #16
^^ En toch. We waren al eerder in Singapore en zullen er nog wel eens komen. Een paar dagen (veel langer moet je het ook niet maken hoor) een beetje rondhangen als stop onderweg naar weetikveel is toch wel erg prettig in die stad. En dat zou ik in Kuala Lumpur niet zo snel weer doen. Dat hebben we nu gezien, was leuk en klaar.

hoe kom je trouwens vanuit de stad bij die caves? Bus/taxi?? :)
Wij pakten een taxi. Maakte een dealtje met de chauffeur, hij wachtte keurig totdat we alles gezien hadden.

·
Registered
544 Posts
hoe kom je trouwens vanuit de stad bij die caves? Bus/taxi?? :)
Sinds deze zomer kun je daar komen met de trein. De Batu Caves hebben tegenwoordig hun eigen treinstation. De lijn naar Sentul is doorgetrokken. Afgelopen zomer kon je alleen een kaartje daarheen kopen, maar ging de trein wel verder naar de grotten. Inmiddels zullen de kaartenautomaten ook wel gewoon Batu Caves aangeven :)

·
Registered
7,794 Posts
Nee dus. Nogmaals, de eerste foto's zijn geschoten vanuit onze hotelkamer. Daarmee werd mijn behoefte aan een mooi uitzicht eigenlijk al behoorlijk bevredigd, ondanks dat het natuurlijk nog veel spectaculairder kan. Maar je moet keuzes maken als je maar een paar dagen in de stad bent.
Je had echt een fantastisch uitzicht. Ik ben indertijd ook niet naarboven geweest omdat het ramadam was en alles gesloten was.

Had de stad na 1 dag wel gezien. Er isniet heel veel te zien en ze probeerden me ook nog eens te rollen in een van die oude buurtjes. Penang moet een stuk mooier zijn.

1 - 20 of 20 Posts