SkyscraperCity banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Dat Luxemburg geen land is dat je moet gaan bezoeken voor de steden mag duidelijk zijn. Maar voor zo'n klein lapje grond is het wel erg rijk aan gezellige dorpjes en indrukwekkende kastelen. Vianden was daar in de vorige reeks al een mooi voorbeeld van maar zo vallen er hier nog wel meer te vinden.

Esch sur Sûre:

Dorpje van 300 inwoners maar wat het mist in aantal maakt het goed in charme.

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #2 ·
Bourscheid:

Dit zou in oppervlakte het grootste kasteel van het groot-hertogdom moeten zijn. Het ligt een beetje in the middle of nowhere maar domineert het landschap op manier die bij ons geen gelijke kent.

·
Registered
1,751 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Beaufort:

Weer een kasteeltje dat er mag zijn, al zijn het er feitelijk twee. De ruine is van een middeleeuws kasteel dat zijn hoogtepunt kende in 15de en 16de eeuw. In de 17de eeuw werd het echter te ouderwets bevonden en werd er pal naast een nieuw "modern" kasteel opgetrokken waarna de oude burcht als een romantische ruïne bewaard bleef.

De donjon met daar links achter de toren van het nieuwe kasteel.

·
Registered
12,443 Posts
Luxemburg wordt als vakantiebestemming ondergewaardeerd. Ook ik kom er graag, al ben je in dergelijk klein land natuurlijk vlug rond rondgereisd. ;) Ik waardeer vooral de bijna perfecte staat van onderhoud, zelfs de meest kleine dorpjes zijn piekfijn in orde. Ik vind het grappig dat bijna alles in Luxemburg een samenraapsel is van de 3 buurlanden (België, Frankrijk en Duitsland): de taal, de wegwijzers, de architectuur, het eten, ...

·
Moderator
12,826 Posts
Wat een prachtig landje is dat eigenlijk. En dan te zeggen dat ik het alleen ken van zijn autostrades. Dat moet duidelijk dringend veranderen. 't Is maar een uurtje langer rijden dan een traditionele vankantie in dardennen...

Bedankt voor je foto's en uitleg, Evan. Ik leer altijd een pak bij van wat je aan het fotoforum bijdraagt :)

·
GOES - NL
529 Posts
Vianden, mijn tweede thuis

Het kasteel van Vianden rond 1900:

Het kasteel van Vianden in 2000:

Overzichts foto van kasteel Vianden in 1967:

Kasteel Vianden anno 2009:

En het kasteel Vianden bij nacht anno 2009:

Vianden in het bijzonder, is mijn favoriete stad van Luxemburg.
Al vele jaren dat ik er jaarlijks kom met vakantie.
Waarbij ik mij in het bijzonder thuis voel, zodra ik weer een blik op dat mooie kasteel heb geworpen.
Overige steden en dorpen hebben ook zeer mooie kastelen, maar zo mooi als in Vianden.... zie je ze niet zo snel.

·
Bike It!
22,248 Posts
^^ Tja, niet iedereen zoekt eerst alle threads af vooraleer te posten, begrijpelijk.

In elk geval, mooie foto's van leuke dorpjes en schitterende kastelen in prachtige landschappen. Luxemburg was in mijn jonge jaren zowat het eerste buitenland wat heel wat budgetreizigers aandeden. Vlakbij, goedkoop, goed bereikbaar per trein in een tijd dat van HST en goedkoop vliegen nog geen sprake was en je kon je er ook nog verstaanbaar maken!
Ben er zelf in mijn arme studentenjaren enkele keren geweest, met de tent uiteraard.
Vraag me niet waar ik dat tentje overal opgezet heb, maar Esch sur Sûre (post1) was er zeker bij.

1 - 12 of 12 Posts