Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 115 Posts

·
Registered
1,013 Posts
Discussion Starter · #1 ·
citytrip/studiereis LONDON!!

Enjoy the pictures...

Tate Modern: prachtige herbestemmingsproject van Herzog en De Meuron

Interieur...

Hyde Park; prachtig, vlak aan onze jeugdherberg!

Eerste keer dat ik een foto'reeks post, dus hoop dat het meevalt!

Grtz B!

·
...
1,316 Posts
Mijn favoriet! Wat een stad. Zoveel verschillende stijlen, zoveel verschillende culturen. Ik krijg er maar niet genoeg van. When a man is tired of London, he's tired of life.

Taboe, een blik op het UK Forum vertelt genoeg over al die kranen die je ziet. De komende jaren zullen verschillende skyscrapers verrijzen in het centrum en in het Wharf District. En geloof me, er zitten pareltjes tussen.

Bedankt trouwens voor de foto's B!

·
Moderator
12,889 Posts
Best wel maffe dingen te zien daar in Londen soms. Ik ben er wel maar één keer geweest, en toen was ik 10, dus wat ik er van ken komt van foto's, zoals nu... en ik heb altijd wel gevonden dat de stad wat rommelig aandoet (maar wel prachtige parken heeft).

·
Reregistered User
139 Posts
Mooie foto's, interessante stad. Ik ben er helaas nog nooit geweest maar ik hoop daar in de zomervakantie nog verandering in te brengen.

Ik zou graag eens de vergelijking met Parijs horen. Na al verscheidene fotoreeksen van Londen bekeken te hebben vraag ik me af welke de 'gezelligste' stad van de twee zou zijn. Gezellig versta ik oa. als begankenis die niet ophoudt na de kantooruren, leuke cafeetjes, terrasjes, restaurantjes,... Het centrum van Parijs beantwoordt alvast aan mijn invulling van 'gezelligheid', maar de straatscenes van Londen lijken (van op de fotoreeksen die ik al gezien heb) me telkens wat koeler.

·
...
1,316 Posts
Mooie foto's, interessante stad. Ik ben er helaas nog nooit geweest maar ik hoop daar in de zomervakantie nog verandering in te brengen.

Ik zou graag eens de vergelijking met Parijs horen. Na al verscheidene fotoreeksen van Londen bekeken te hebben vraag ik me af welke de 'gezelligste' stad van de twee zou zijn. Gezellig versta ik oa. als begankenis die niet ophoudt na de kantooruren, leuke cafeetjes, terrasjes, restaurantjes,... Het centrum van Parijs beantwoordt alvast aan mijn invulling van 'gezelligheid', maar de straatscenes van Londen lijken (van op de fotoreeksen die ik al gezien heb) me telkens wat koeler.
Ik ben nog net iets te weinig in Parijs geweest om de vergelijking te kunnen maken, maar ik kan je wel zeggen dat London best een gezellige stad is. Trendy bars, cafés, restaurantjes, mooie parken,... Eén keer al ben ik het Londonse nachtleven gaan opsnuiven. Een onvergetelijke ervaring. London bruist en leeft ook snachts. Geen dag en nacht verschil.

Wat ik er ook zo gezellig vind, zijn de smalle straatjes soms pal in het centrum met daar dan verscheidene terrasjes in een oud, historisch, Brits decor. Zeker een bezoekje waard.

·
Registered
1,013 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Wat mij opviel? En dit kan vreemd overkomen;

Parijs = big city en dat voel je ook overal! Beetje die grootheidswaanzin ofzo?

Londen = super big city, maar toch een heel andere sfeer. Meer op maat van de mensen lijkt me soms? Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik vind Londen niet zo GROOTS overkomen als Parijs! Ik, persoonlijk, vond Londen daarom aangenamer...

(Ben blij dat m'n foto's in de smaak vallen... Volgende foto'stop; Hsslt :))

·
Moderator
12,889 Posts
Wat mij opviel? En dit kan vreemd overkomen;

Parijs = big city en dat voel je ook overal! Beetje die grootheidswaanzin ofzo?

Londen = super big city, maar toch een heel andere sfeer. Meer op maat van de mensen lijkt me soms? Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik vind Londen niet zo GROOTS overkomen als Parijs! Ik, persoonlijk, vond Londen daarom aangenamer...

(Ben blij dat m'n foto's in de smaak vallen... Volgende foto'stop; Hsslt :))
Ik heb altijd het omgekeerde gevoel gehad. Omdat Londen vergeleken met Parijs zo'n doolhof lijkt te zijn - wat de indruk wekt dat het groter is dan Parijs (in tegenstelling tot de werkelijkheid). Maar dat gevoel is onderworpen aan subjectiviteit, natuurlijk...

Allemaal mooie foto's hierboven! Vooral die laatste reeks hier kan mij wel bekoren...

·
Registered
578 Posts
LONDON IS COOL, COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben er vorige week op GWP geweest !!! Ik heb me nog nooit zo geamuseerd als daar !!! Mooie (al dan niet) historische gebouwen, bruisend nachtleven en de musical 'We Will Rock You' is SCHITTEREND !!!

·
Registered
6,375 Posts
Prachtreeks van SSP gehaald

1 - Swiss RE

2 - Bit early for the market stalls to come out. The Bishopsgate Tower rises behind

3 - Shoreditch, Middle East

4 - Languages of the world meet: English, Bangladeshi, red-tape, security,....

5 - Brick Lane

6 - Shot of coffee

7 - The remanants of what was Bishopsgate Terminus and Goods Yard. It became redundant when Liverpool Street was built

8 - Construction looms over. This site will eventually be cleaned up with the advent of the East London Line Extension

9 - Old shop fronts

10 - Bowing trees

11 - Sleeping policemen

12 - Shoreditch Church

13 - Shoreditch High Street

14 - A bizarre cafe

15 - For years the viaduct in the background (that runs for several km north to south) has laid in a state of disuse, the East London Line Extension will see them reused

16 - Shoreditch Church Part II

17 - Towards the Square Mile

18 - You said it advert!

19 - Shoreditch Town Hall

20 - Hoxton Square: the home of Dr James Parkinson > discovered Parkinsons' disease

21 - Old warehouses become cafe bars in Hoxton Square

22 - Cobbled roads

23 - Back office

24 - Circus freaks

25 - Shade

26 - Clearing of derelict buildings

27 - Red Place

28 - Rooftop extension

29 - Architecture leftovers

30 - Wrecking ball

31 - Drink time

32 - Abstract

33 - Media-ville

34 - The Broadgate Centre: marks the boundary of the City and artist districts of Hoxton and Shoreditch. The change in architecture is stark

35 - Close up of the Broadgate Tower

36 - Above a cutting[/b]

·
Registered
578 Posts
FOTO'S LONDEN

Hier volgen enkele zelfgemaakte foto's van Londen:
(ALS JE OP EEN VAN DE KLEINE FOTO'S KLIKT, DAN KRIJG JE EEN GROTERE EN DUIDELIJKERE FOTO TE ZIEN!!!)
reacties blijven welkom !!!

1. Het Natural History Museum

1 - 20 of 115 Posts