Ik ben een paar maandjes geleden bij een bijzonder gebouw geweest in Almere om mijn polarisatie filter uit te proberen. Dit gebouw bevat namelijk aan de binnenkant een speciale coating wat ervoor zorgt dat het gebouw vanuit elke hoek een andere kleur heeft. Aan de buitenkant is het gebouw opgetrokken uit een soort ijzer. Ik was van de week weer even terug gegaan om de "saaie" sobere buitenkant te fotograferen om een complete serie te kunnen maken. De buitenkant is overigens gefotografeerd met een budget camera.
1. Het weer benadrukt de soberheid van het gebouw. Zicht vanaf de ringweg. SAM_0968 by beyond architecture, on Flickr
Die buitenzijde, een regelrechte muur, is gewoon crimineel! Die mensen mogen dit beroep nooit meer uitoefenen wat mij betreft!
Dat 'zachte' van de binnenkant valt ook tegen, er is NIETS aan de inrichting van het terrein gedaan. Je zou er maar werken.
Dit gebouw heeft iets magisch. Echt fascinerend om er eens doorheen te lopen, je weet niet wat je ziet. Zo'n rijk kleurenpalet tref je nergens anders aan. Wat dat betreft is dat ding in Deventer zelfs een slap aftreksel.
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!