SkyscraperCity banner

LA TOUR.....hoe mooi?

• 10 :eek:

Votes: 2 7.4%
  • 9 (Toren H) :drool:

Votes: 0 0.0%
  • 8

Votes: 9 33.3%
  • 7

Votes: 8 29.6%
  • 6

Votes: 6 22.2%
  • 5

Votes: 1 3.7%
  • 4

Votes: 1 3.7%
  • 3

• 2 (lelijk) :crazy2:

• 1 :puke:

1 - 17 of 17 Posts

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Iedereen vind Walterboscomplex Toren H van Apeldoorn mooi, Maar ik ben benieuwd, wat vind men van La Tour die aan de andere kant van de stad ligt?

·
Registered
139 Posts
De hoogte is goed, maar hij staat helemaal op de verkeerde plek. Hij past daar gewoon niet. In plaats van aan de noordelijke stadsrand hoort deze in het centrum thuis.
Ik hou dan wel van hoogbouw, maar deze komt bij mij in het rijtje van horizonvervuiling. Wat een gedrocht.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Een dikke 7. Het gebouw zelf vind ik alleraardigst... alleen had hij inderdaad beter tot zijn recht gekomen in een drukkere omgeving!

·
Registered Immigrant
217 Posts
Discussion Starter · #4 ·
ik vind het niet erg waar het staat. Er komt daar straks een nieuwe woonwijk meet wat hogere gebouwen te staan, en dan zal het beter passen. De reden dat het daar staat is volgends mij dat de snelweg daar makkelijk bereikbaar is.

En, messcien ben ik raar, maar ik vind sommige torens zoals deze juist mooi als ze de enige zijn in de omgeving......het is een sort kunst, vind ik :p

trouwens, hij is 75m hoog :)

·
Weestwel?
1,713 Posts
Mooie toren, maar zo hoog is niet nodig in Apeldoorn daar is ruimte zat. Ik heb gehoord dat er maar 40 mensen per verdieping werken. Van mij had ie wat lager en breder gemogen....... ;)

Nee ff serieus, hij had wel wat hoger en slanker gemogen. Dan werken er mischien per verdieping wat minder mensen gewerkt (schijnt belangrijk te zijn), maar heb je wel een mooie slanke toren. De omgeving suckt trouwens ass. Verder een mooie toren. Inpakken en verplaatsen naar een stedelijke omgeving zou mooi zijn :)

·
heanig an
4,554 Posts
Alleraardigst ontwerp voor een snelwegtoren, mooi aan de rand laten staan. In het centrum zou het een lelijk dikkertje worden, tenzij er veel torens omheen staan.

·
Registered
1,979 Posts
verkeerde plek en laten we eerlijk zijn, als de toren iets slanker (en dus hoger!) was gemaakt was ie toch veel mooier geweest?!

·
a hacked brain
837 Posts
De toren ziet er onder verschillende omstandigheden verschillend uit. Waarschijnlijk dankzij de lambrisering en de lage zon die er 's avonds op kan schijnen.

Er is onlangs besloten een woontoren (architect Jo Crepain) te bouwen in de bestaande woonwijk naast La Tour.

Verder komt er een flinke woonwijk met industrieterrein naast de A50 dus het uitzicht wordt veel leuker (tenzij er een geluidswal komt natuurlijk).

http://www.nieuwbouwinapeldoorn.nl
Dit is een goede site van de gemeente met veel bouwprojecten (die verschijnen in het menu aan de linkerzijde)

·
Registered
388 Posts
Nieuwe en grotere plaatjes La Tour te Apeldoorn:

www.dearbomakelaar.nl

Cees Baars

Ik geef het een 7.5. Vormgeving is mooi, gevel is wat minder.

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
De gevel is vreselijk. De locatie ook. Een 4. Apeldoorn verdient beter.

Ik had zelf ook nog wat foto's liggen uit 2007.

1 - 17 of 17 Posts