SkyscraperCity banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Nog op de plank van 27-03 en een vervolg op de serie Noordsingel; Bergsingel; Bergsingelkerk; Veilingweg

We gaan vanaf de Veilingweg langs de Rotte over de Bergse Linker Rottekade naar de skiheuvel in het Hoekse Park in Bergschenhoek.

1. Vanaf de Veilingweg een onderdoorgang, dit is de Marie Overeijnderweg.

2. Het is toch echt in Rotterdam :)

3. Aan de Rotte

4.

5.

6. Nieuw Terbregge

7. De Rotte met daarachter de Bergse Achterplas en de skyline van Hillegersberg

8.

9. De Prinsenmolen

10.

11.

12. Terbregge met de molen De Vier Winden

13.

14.

15.

16. De Prinses Irenebrug

17. In Terbregge zijn zelfs de vuilcontainers een foto waard

18.

19. Woonboot

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32. De stad is nooit ver weg

33.

34.

35. De Skiheuvel

36. Oud-Verlaat en Nesselande

37.

38.

39. Het park rondom de skiheuvel: Het Hoekse Park

40.

41.

42.

43. Hier is ook de indrukwekkende kloof te zien die de Rotte heeft uitgeslepen in de afgelopen duizenden jaren

44.

45.

46. De klimwand van outdoor Valley

47. Rotte aan de Rotte

48. De fietsknooppunten zijn een aardige vondst, maar zo heb je er niets aan :(

49. En met een sfeerplaatje nemen we afscheid van dit heerlijke gebied.

·
Registered
5,953 Posts
Fijne serie, die zeker de moeite is om te plaatsen. Vooral voor degenen die bij het woord Rotterdam meteen denken aan de Lijnbaan en omgeving en niet weten, hoe mooi en afwisselend Rotterdam eigenlijk is. :cheers:

·
Bas
14,404 Posts
Leuke serie, Topaas! Ik ben daar één keer in mijn leven geweest, bij -10 graden C. met wat ijspret er omheen. Valt mij op dat langs de Rottedijk veel huizen zijn verzakt en dat niemand daar ook maar iets aan doet, omdat het duidelijk koopwoningen zijn en die bewoners het voor lief nemen een scheve woonkamer of keuken te hebben. Verder is die omgekeerde modelbouw-treinentunnel ook bekoorlijk, totdat jij er een heel andere betekenis aan geeft, prachtig!

·
Registered
34,674 Posts
Fijne serie, die zeker de moeite is om te plaatsen. Vooral voor degenen die bij het woord Rotterdam meteen denken aan de Lijnbaan en omgeving en niet weten, hoe mooi en afwisselend Rotterdam eigenlijk is. :cheers:
Helemaal mee eens SASH! Ook dit is Rotterdam, alhoewel ik zelf hier ook maar een paar keer geweest ben. ;) De serie is een pareltje in meerdere opzichten. :)

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Leuke reeks, mijn oma woonde vroeger aan de Rottekade in Terbregge... dus kwam er vaak.

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Hele mooie foto's en bekend terrein voor mij, ben er vaak geweest in mn jeugdjaren.

nr 32 is alleen niet de stad, dat is Ommoord, een buitenwijk van Rotterdam. Heb ik jaren gewoond.

nr 42, dat is toch niet echt uitgeslepen door de rotte?
Sorry, zie deze reactie nu pas.

Ommoord is toch onderdeel van Rotterdam? Dus wat mij betreft gewoon "de stad" ;)

nr. 42: Nee, dat is geen Rotte Canyon :lol:, maar de binnenkant van het omgekeerde modelspoorwegtunneltje die je op foto 40 compleet ziet.

1 - 10 of 10 Posts