SkyscraperCity Forum banner

Leegstaand pand

4786 Views 48 Replies 19 Participants Last post by  Timme
Beste mensen van dit prachtige forum.
Ik ben op het moment bezig met een opdracht op m'n stage en dacht jullie kunnen me vast wel helpen en vinden het zelfs misschien wel leuk. ;)

Ik ben opzoek naar een pand (leegstaand uiteraard of in aanbouw) met een oppervlak van minimaal rond 2000 à 3000 m2. Het pand moet gesitueerd zijn in het centrum of langs de ringweg. De toekomstige huurder/koper is overigens een grote hotelketen. Een laatste overige wens is dat het pand mogelijk een klassiek uiterlijk heeft of iets dat in de buurt komt, dit is overigens geen must!.

Voor een mogelijk idee:
Mogelijke kandidaten die de revu gepasseerd zijn, zijn het postkantoor op de Coolsingel en het stadskantoor dat erachter ligt. Helaas is het postkantoor al voorzien van een andere hotelketen (zie nieuwsbericht vandaag) en het stadskantoor daar achter is al helemaal vol gestopt met ambtenaren.

Alvast bedankt en excuses voor het schandalig misbruik van het forum voor mijn stageresultaat. ;)
See less See more
1 - 20 of 49 Posts
Ik heb daar even weinig inzicht in maar met deze en deze site heb je in ieder geval een begin.
^^ Yup, die had ik ook gevonden en daar staat bijzonder weinig op. De twee aan het Blaak zijn wel aardig, maar het heeft geen klassiek uiterlijk. Maar ik ben benieuwd of er nog meer mensen met ideeen zijn. :)
Als ik later groot ben ga ik het Witte Huis kopen en daar een hotel in beginnen. Kan me geen geschikter pand daarvoor bedenken. :)
Naast de Wijnhaeve gaan ze toch een klassiek pand herbouwen? Heb geen idee wat daar de bestemming van moet worden, maar de locatie lijkt me super. Anders misschien het poortgebouw op de KvZ?
Waarom een klassiek uiterlijk? Voor Rotterdam zou ik juist iets moderns zoeken.
Over een jaar of 10 is De Kuip beschikbaar. Misschien is dat een ideetje?!?
Kom je i.i.g. wel aan die 2/3000 vierkante meter. Dat dan weer wèl!!
Wat is je definitie van klassiek? Neoclassisistisch, 18e/19e eeuws, wederopbouwarchitectuur ???
Ik zou trouwens voor de Zuidpoort gaan.
Je komt dan maar aan 946m2 (473 op de 2e & 473 op de 12e etage). Maar dan heb je ook wel wat, zo pal tegenover De Kuip. Je zou er eventueel een Feyenoord-Arrangement aan kunnen koppelen. Met een beetje goodwill zal de club van Zuid heus wel een tiental kaarten beschikbaar willen stellen voor de hotelgasten. Al dan niet gekoppeld aan een Stadiontour. En met De Veranda om de hoek, krijgen ze d'r ook nog 'ns een Pathé-bioscoop, 3 Aziatische restaurants, een K.F.C, een Fitnessclub een een Megasportzaak bij. Toch leuk voor mensen die helemaal uit Groningen, Zuid-Limburg, Japan of Zuid-Korea komen. Het Topsportcentrum ernaast, wil ook nog wel eens internationale sporters in huis hebben. Die moeten ook herbergd worden.
D'r zal ook aardig wat aan verbouwd moeten worden, wil je die paar verdiepingen tot hotel omtoveren. Maar dat had met elk willekeurig pand moeten gebeuren. Nadeel is, wel dat je rekening moet blijven houden met je medehuurders. Want die zullen zich denk ik niet zomeer 1,2,3 d'ruit laten bonjouren om ff plaats te maken voor jullie hotel.
't Schijnt wel dat het de bedoeling is, om het als kantoorruimte te gebruiken. Maar de bestuur- & beleidsambtenaren van Deelgemeente IJsselmonde, zitten in hetzelfde gebouw op nr. 41. Dus met een beetje goodwill, kun je die vergunning bij hun er wel doordrukken.
't Schijnt dat je v.a. de 12 een magnifiek uitzicht hebt op Downtown Rotterdam, dus die foto kun je alvast in je hotelbrochure afdrukken. Als dat alles geen volle kamers oplevert, dan weet ik het ook niet meer.
See less See more
Wat is je definitie van klassiek? Neoclassisistisch, 18e/19e eeuws, wederopbouwarchitectuur ???
Alle niet modernistisch gestijlde gebouwen. :)
Dus in Rotterdam betekend dat vrijwel standaard alles dat niet afgebrand is tijdens WOII.

@Flatneuroot:
Waarom klassiek? Onderscheiden van andere hotels die vrijwel allemaal (op New York na) in moderne gebouwen zitten en het blijft smaak. Maar het is ook geen must, maar een wens van de opdrachtegever. Moderne gebouwen zijn ook geschikt natuurlijk.

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe! Keep em coming!:cheers:
See less See more
Je bent te laat....een paar jaar terug had je het Actlantic Huis kunnen hebben! Prachtig klassiek gebouw op toplocatie waar nu appartementen in gemaakt worden; had ook prima als hotel kunnen dienen.
Ik zou ook zeggen witte huis ombouwen naar hotel. :)

En anders misschien één van de panden aan de Coolsingel tegenover het stadhuis, van de wederopbouw. Of het ABN gebouw maar dat is al onderdeel van de 'koopgoot 2' ontwikkeling.
Wat is er eigenlijk gebeurt met het oude fotomuseum aan de W. de Withstraat? Lijkt me ook geen verkeerd pand en dito lokatie.
@Dirk:
I know....kon wel janken daarom. :p Maar het klassieke is onderhasnd bijna geschrapt omdat dat toch redelijk ondoenbaar is in Rotterdam. We hadden nog wel wat gevonden wat dieper de havens in, maar dat bleek toch tever weg te zijn. Dus we zijn nu opzoek naar een geslaagde locatie in het centrum.
Dingen als het Witte Huis en het poortgebouw, maar je kan natuurlijk nooit van z'n leven voor een redelijke prijs het Witte Huis kunnen verwerven en het Poortgebouw is al opgekocht door een projectontwikkelaar die het ook weer een stuk duurder maakt. Lastig allemaal.
The Red Apple is ook nog even langs gekomen, maar daar zouden dan weer allerlei lastige aanpassingen voor installaties gemaakt moeten worden. Dus nu zit ik een beetje aan de Rotterdam te denken....weet iemand of het Hotel deel daar al van vergeven is? Ik kan me helaas zoiets wel herinneren.
Maar zoiets kan dus ook....komende week krijg ik meer informatie over wanneer het allemaal klaar moet zijn en grootte e.d., dan kunnen we wat gerichter zoeken.

Ben al helemaal blij met de medewerking hier...keep it up!

P.S.
Balen er echt dik van dat Postkantoor vergeven was. :p Maarja...shit happens
See less See more
NH Hotels opent een verstiging in De Rotterdam. Dus die valt dan ook af denk ik.

Het is terug te lezen in de thread over De Rotterdam op dit forum.
En wordt dit een 2e vestiging in Downtown Rotterdam of gaat die aan de AvN dicht? Dan is daar ruimte natuurlijk;)
Het postkantoor is toch veel groter dan 3000m²?

Misschien zijn er nog wel mogelijkheden op katendrecht, bijvoorbeeld in de pakhuizen tegenover Montevideo, straks met brug met elkaar verbonden.
NH hotels in de Rotterdam? Verdomd, wist niet dat die erin kwamen. Thanx voor de info. :)

Klopt, het hotel gedeelte van het postkantoor komt in de toren en die is idd way veel meer dan 3000 m2. Maar het is ook minimaal 3000 m2 en waarschijnlijk gaat het richting de 10.000m2.
Pakhuizen heb ik idd ookal aan zitten denken, helaas dat die op de Wilhelminapier al appartementen gaat bevatten. :( Als het op de iets langere termijn is, dan is Katendrecht willicht een goede keuze.
See less See more
NH aan de Aert van Nes blijft gewoon open!

Als je slim bent richt je je pijlers op het Laurenskwartier. Komt een hoop nieuwbouw daar - wellicht is Rotta Nova of de Markthal zelfs nog wel een optie op dit moment! Of aan de Blaak, Kantoor de Blaak (Hotel de Blaak ;)).
^^

Ik dacht dat Holiday Inn daar ging zitten of is dat niet meer van toepassing?

Je zou de ruimte die Loyens en Loeff vrijlaat kunnen gebruiken. Die toren is er op gebouwd en Loyens gaat ook redelijk snel weg. Kijkend naar de voortgang voor de plannen van het oude Cebeco gebouw. Straks recht tegenover het nieuwe CS, lijkt me geen slechte plek.
See less See more
1 - 20 of 49 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.