Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #3 ·
^Dit komt inderdaad door de terpen van Leeuwarden. De stad is ontstaan tussen de terp van de Oldehove aan de westkant en de terp van de Nijehove aan de oostkant. De Grote kerkstraat (foto 7) was de verbindingsweg tussen de terpen. De Kleine Hoogstraat is daar een zijstraatje van. In deze omgeving vind je dus nog veel hoogteverschillen.

·
Bas
14,531 Posts
Bedankt.

Bedankt voor de mooie foto`s, Ramses. Ik kom zelf hooguit twee maal per jaar echt in de binnenstad van Leeuwarden en middels zo`n fotoserie ben ik weer wat op de hoogte van enkele veranderingen in bouwwerken en winkels.
Deze serie brengt mij op het idee om eens wat vaker door het centrum van deze prachtige stad te fietsen.

Tja, dat heb je nu eenmaal, als je buiten de stad werkt. Kom je nooit in het centrum... jammer. :sleepy:

·
Registered
3,855 Posts
Geweldige foto's Ramsus! De foto's laten een andere kant zien van Leeuwarden. Het heeft best een alure van een grote stad zoals op foto 9, lange steeds met relatief hoge huizen en dichtbebouwd.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Heel erg leuk! Hier zat ik inderdaad op te wachten :) Mijn beeld van Leeuwarden is in ieder geval flink gestegen, ziet er allemaal wel leuk uit. Een beetje Groningen zelfs, al mag ik dat natuurlijk niet zeggen tussen deze twee aardsrivalen.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Lichtstad said:
Mijn beeld van Leeuwarden is in ieder geval flink gestegen
Daar gaat het natuurlijk ook om ;), al zal ik ook proberen de mindere plekken erbij te betrekken zoals op foto 6.

De rivaliteit tussen Groningen en Leeuwarden valt hier op het forum best wel mee toch? Ik heb in ieder geval nog nooit een verhitte discussie tussen de forumleden van beide steden gezien. Het is niet zoiets als een Tilburg-Eindhoven strijd. En het is eerlijk gezegd ook onbegonnen werk om Leeuwarden groter te laten lijken dan Groningen. In Groningen wonen minimaal twee keer zoveel mensen als in Leeuwarden. En Groningen is groter qua oppervlak, stedelijker in uitstraling, belangrijker op nationaal niveau, enzovoort, enzovoort...

Maar wij hebben de Achmeatoren :D

284 Posts
Da's een mooie binnenstad, ben er pas 2x geweest in m'n leven en wist wel dat het de moeite waard was, maar niet dat er zoveel mooie zichtspunten en dito gebouwen waren.

·
Your advertisement here?
6,838 Posts
Heb toevallig vandaag een serietje Leeuwarden gemaakt, ik zie veel bekende plekken die ik op bijna precies dezelfde manier op de foto heb gezet, zoals 6, 7, 9 en 15. Zal ze binnenkort wel online zetten!

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #11 ·
@Simsplanet2: Het gaat dan ook om het nieuwere stadskantoor he. ;)

@Bobdebouwer: Misschien sta ik ook nog wel op een van je foto's, heb namelijk de hele middag op het terras gezeten. :cheers: Als ik wist dat je er was had je ook een biertje gekregen. Het was trouwens wel mooi fotoweer, dus ik ben erg benieuwd naar je foto's!

·
Aanstormend talent
708 Posts
Fantastische serie. In een ver verleden ben ik eens een keer in Leeuwarden geweest; leuke opfrisser dit.

1 - 16 of 16 Posts