SkyscraperCity banner

1 - 10 of 10 Posts

·
Bas
13,538 Posts
Leuke platen. Van twee momenten, twee plekken, twee verschillende Liwadders. Op de allerlaatste foto hierboven is de `Stânfries`te zien. Dit voormalige beurtvaartschip is van de Friesland Bank en ligt ook aan `hun` eigen kade, achter het hoofdkantoor. Zo heeft een ieder zijn eigen boot.

Zo af en toe wordt erop gevaren met zakenrelaties. `Het schip is van de bank`, krijgt hierdoor wèl een andere betekenis....

·
Your advertisement here?
6,724 Posts
Heerlijk, al die boten met dat mooie weer in Leeuwarden. Leveren meestal de prachtigste foto's op. Zijn ze er nu nog steeds? Liggen ze 's avonds ook nog voor anker, misschien verlicht?

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #6
Zo he, nog een paar foto’s erbij vanaf de Oldehove. Toen ik de foto’s maakte van de boten met de Oldehove zag ik wel mensen boven op het dak staan, ik dacht dat dat voor het onderhoud was. Is de toren weer open voor publiek? Dan wil ik er ook binnenkort eens heen.

Die Ee-burg kan er ook wel bij in het update topic! Alhoewel, hij is alweer verouderd want ik zag vanmiddag dat de bovenste laag er al weer op zat.

@Bobdebouwer: De boten zijn alweer vertrokken. Ze lagen hier alleen op vrijdag en zaterdag. Dit was in het kader van een soort elfstedentocht, maar dan met boten.

·
kurkemeer
130 Posts
@ Ramses Er komen meerdere avondopenstellingen. Mogelijk ook in de winter.
De Oldehove is te bezichtigen van 30 april tot 1 oktober, openingstijden: 14 – 17 uur, dinsdag t/m zaterdag. Avondopenstellingen worden aangekondigd in de media
De Oldehove is buiten het seizoen incidenteel geopend op koopzondagen in de binnenstad.
kosten € 2.00 als ik dat goed heb gezien zaterdag toen was het gratis dus niet echt op de prijs gelet

·
Registered
4,701 Posts
Wat een prachtig evenement :) .
Mooie serie overigens van een prachtige historische stad !!

Dit is wel apart om te zien .
Dat de gevel van de Achmea toren precies achter die andere toren staat .

1 - 10 of 10 Posts