SkyscraperCity banner

1 - 13 of 13 Posts

·
kurkemeer
130 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Slotspektakel: ‘Vuur en Vlam" in Leeuwarden

Het spektakel werd geopend door een spectaculaire slagwerkact. Aan het eind zullen de grachten van de binnenstad branden en omgetoverd worden tot bijzondere vuurcomposities

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

foto's evenement friesland vaart in leeuwarden zie
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=9095718#post9095718

·
kurkemeer
130 Posts
Discussion Starter #3
@ DvW in leeuwarden is altijd wel wat te doen maar tot voor kort plaatste niemand hier foto's van maar nu ik digitaal fotograveer i.p.v. analoog gaat het plaatsen ook makkelijker .
dus vanaf nu geregeld leeuwarden in dit forum

·
Bas
13,538 Posts
Het was wèl een erg warm evenement. Hartelijk dank voor de aardige plaatjes. Maar waar zijn nu die prachtige schaars geklede blonde Friese dames, die je beloofd had te vereeuwigen....? Of komt dat vanavond nog met het DJ feest bij Ferry Corsten?

·
kurkemeer
130 Posts
Discussion Starter #7
@ bobdebouwer de foto's zijn zo donker omdat de gemeente de straatverlichting uit deed ( na foto 5 ongeveer) wat best mooi is maar tevens gaan dan ook de spots uit die de gebouwen op de kade verlichten dus dan heb je alleen het licht van het vuur nog over en dan wordt alles een beetje donker :)

·
Registered
4,042 Posts
Ik ben er niet bij geweest, want ik was de hele dag al in de stad geweest. Het was zo te zien best leuk zeker?

Ben alvast benieuwd naar je volgende: Leeuwarder-evenementenfoto's ;)

·
Weestwel?
1,713 Posts
DvW said:
Ik wist niet dat er in Leeuwarden zoveel te beleven viel, maar er zijn hier toch al een aantal leuke evenementjes voorbij gekomen. Goed bezig daar! :laugh:
Afgelopen zaterdag leek het wel een miljoenenstad. De warmte, en dan de afgeladen binnenstad er bij. Echt een heel aparte sfeer, ik had het nog nooit meegemaakt in ieder geval. En dan was er zondag nog de Dance Tour op het Zaailand. Leeuwarden heeft goed reclame voor zichzelf gemaakt de afgelopen tijd.

·
Registered
3,831 Posts
...

Ik las net in de Leeuwarder Courant dat Ferry Corsten op het Zaailand was gister. Er waren ruim 10.000 mensen op af gekomen en er was enorm veel belangstelling. Volgens de organisatoren was er te weinig ruimte voor dit evenement. Ik had er ook graag bij willen zijn, maar kennelijk heb ik niks meegenomen van die reclame campagne :wink2:

·
Registered
180 Posts
railway stick said:
Het was wèl een erg warm evenement. Hartelijk dank voor de aardige plaatjes. Maar waar zijn nu die prachtige schaars geklede blonde Friese dames, die je beloofd had te vereeuwigen....? Of komt dat vanavond nog met het DJ feest bij Ferry Corsten?
Die komen over het algemeen in deze zeer trendy club (maar weinig steden buiten de randstad beschikken hierover). Club noa bewijst maar weer eens dat ze in het noorden een stuk minder preuts zijn dan in het midden van het land (waar ik nu woonachtig ben).
http://www.club-noa.nl/

·
Bas
13,538 Posts
Het eerste weekend van juli waren er iets meer dan 100.000 bezoekers in Leeuwarden. Waarvan 40.000 bij `Vuur en Vlam`en 10.000 bij de DJ Tour met o.a. DJ Joop en DJ Ferry Corsten op het Zaailand. Zomerevenementen trekken dus altijd wel extra mensen aan. En normaal is het in Leeuwarden al vrij druk met toeristen, die effe komen kijken naar winkeltjes en Friese cultuur.....

Preuts en saai zijn ze hier nooit geweest. Al in 1887 was op het Schavernek te Leeuwarden het eerste door de overheid gerunde BORDEEL gevestigd, Mata Hari komt tevens uit deze stad, en De Marwei was in Nederland de eerste gevangenis met een WIPKAMER. Verder floreren de clubs, de thema-café`s en de aparte theaters erop los. Voor zo`n relatief kleine stad is Leeuwarden echt wel behoorlijk levendig en vooruitstrevend.

O ja, wat primeurs betreft even off-topic: Zijn er in Nederland elders al driehoekige mini-rotonde`s gesignaleerd? Hier wel, bij de Westerplantage. Grappig.

·
Registered
3,209 Posts
Jah het is de laatste tijd best gezellig in Leeuwarden, en druk, erg druk. De drukte begon allemaal een beetje met het Bevrijdingsfestival, waar over de dag verspreid zo'n 70.000 mensen op af kwamen, en bij het de slotact van Racoon nog eens 15.000. Daarna was het nog erg gezellig in de stad. ;)
Dan verder de opendagen van de vliegbasis, waar in twee dagen ruim 200.000 bezoekers kwamen. Ben er zelf ook geweest, indrukwekkend!
Verder dus de Dance Tour (met o.a. Ferry Corsten & Marcel Woods), en 'Vuur en Vlam', wat hierboven al mooi beschreven is.

:)

1 - 13 of 13 Posts