SkyscraperCity Forum banner

Leeuwarden - korte sfeerimpressies

11020 Views 43 Replies 16 Participants Last post by  roytie
10
Ik was in de 'drukke' binnenstad op dat moment (13:00) om wat te rond te 'strunen' en even een potje te gaan poolen met wat vrienden. Ik had niet al te toevallig een camera bij me maar door al het feesten heb ik niet zo veel verschillende soorten foto's kunnen nemen.

1. Vanaf het station, richting de binnenstad.

2.

3. Nieuwestad.

4.

5.

6.

7. 'De Waag', 't oude Waaggebouw.

8. Prinsentuin, jachthaven.

9.

10. Zicht vanuit het poolcentrum.
See less See more
1 - 20 of 44 Posts
Er had toch wel wat meer glas gemogen in de Achmea toren.
Ljouwerd ben ik nog nooit geweest maar ,heeft zo te zien een hele grote binnenstad...groot plein ook...gezellige stad lijkt mij...:cheers:
Leuk stadje. Jammer dat je niet meer foto's hebt kunnen maken.
Er had toch wel wat meer glas gemogen in de Achmea toren.
Ik weet niet of bij de Achmeatoren grote raampartijen zouden passen. Persoonlijk denk ik van niet. Zie de FBTO-toren links, bij dat gebouw past het wel, het is een vrij kolossaal gebouw.

De Achmeatoren daarentegen is erg slank, een groot glasoppervlak over het gehele gebouw zou niet mooi staan. Ik vind het goed dat het bij een observatiedeck is gebleven.

-----

Bedankt voor de reacties.
Ik vind dat de Achmeatoren er nog steeds mag zijn: goede breedte en hoogte verhoudingen, goede plint, lekker strak afgewerkt en een goede locatie. De toren lijkt veel hoger dan ie is vind ik, tegelijkertijd komt ie niet heel kolossaal over.

Het blijft natuurlijk een wonder dat zo'n toren in een stad als Leeuwarden gebouwd is, in de vroege jaren 0 kon alles, aan een tweede toren van 140 meter werd zelfs serieus gedacht en er waren plannen om nog veel meer torens te bouwen in de omgeving.

Vandaag de dag is dat echt ondenkbaar, we moeten al blij zijn als er een torentje van 40 in Leeuwarden gebouwd wordt en dat is niet zo omdat defensie een limiet van 45 meter heeft ingesteld maar natuurlijk de economische situatie. Het ontwikkelen van een CBD met meerdere torens van boven de 100 meter was achteraf ook niet echt realistisch, maar toen was niets te gek. Tijden kunnen snel veranderen.
Te weinig foto's voor een topic, maar ze zijn wel heel mooi.

Tijden kunnen snel veranderen, ja. Maar misschien staan er over 5 jaar wel ineens twee torens bij. :p
Wel een wat korte serie voor zo`n veelzijdige stad. Ik vind 10 foto`s iets om in het `Wat heb je vandaag gedaan` topic te posten, maar goed, een ieder staat vrij zijn foto`s ergens te posten op dit forum natuurlijk.
Goede sfeerimpressie verder, gelukkig staat mijn superdronken collega daar in de gracht tegenover Club Fire er niet op.

Dat Sash Leeuwarden een `stadje` noemt, vind ik op zich nogal opmerkelijk. Misschien bedoeld om de discussie op gang te brengen, maar als hij vind dat `ie gelijk heeft, mij best. Leeuwarden staat wèl op de Wereldkaart :).
Mijn verontschuldigingen voor het korte aantal foto's ik wist werkelijk niet dat er een minimumaantal geldt, ik zal me wat meer verdiepen in de regelgeving.

Ik heb in principe genoeg leuke foto's om een zelfstandig fototopic van Leeuwarden te maken maar ik ben niet zo tevreden over tinypic, het comprimeert ook na de upload. Weet iemand een goede host?
Ik zit op Imageshack en op Photobucket, over de laatste ben ik zeer tevreden en dat werkt ook simpel.
Trouwens, er is geen minimum/maximum-aantal om hier in het foto-topic te posten. Soms staat er één foto, daar is dan ook wel commentaar op. Maar een serie van dertig tot veertig foto`s is dan wel weer vrij normaal, zodat je een redelijke indruk van een stad of een dorp krijgt. Ik ben de laatste tijd dan ook druk bezig het aantal foto`s per serie te beperken tot zo`n 30-40, want 70 foto`s vond ik zelf nogal heftig, daar kijkt dan ook geen hond meer na.

Ga rustig door met foto`s van Leeuwarden, Godius, ik maak hier in de stad toch geen fotoseries. Mijn bijdragen beperken zich tot bouwprojecten, en dat is het dan.
21
Algemene Sfeerimpressie

Hier een andere reeks die sommigen al hebben kunnen aanschouwen in het Leeuwarden: Projectenoverzichttopic.
Nieuwe host: photobucket

See less See more
19
Algemene Sfeerimpressie

Nog een andere reeks die sommigen al hebben kunnen aanschouwen in het Leeuwarden: Projectenoverzichttopic maar er zitten ook nog andere opnames bij die ik hier nog niet heb geplaatst.

Nieuwe host: photobucket

See less See more
Leuk om Leeuwarden weer eens op een mooie manier op het forum te zien. Mis de stad toch wel een beetje nu ik in Zweden zit.
Mooie, sfeervolle stad, bedankt voor het posten.
3
Bedankt voor de reactes. Nog een paar foto's die ik de in de vorige reeks vergeten was tussen te voegen.

• Gerechtshof.

Ik wacht even op wat mooier weer voor een nieuwe reeks.
See less See more
28
Nieuwe reeks.

1. Jewish memorial: (ww:ii)

2. Mata Hari's house:

3. Former seat of local government:

4. Former residence of the Dutch royal family and was owned by them until 1971:

See less See more
Wat heeft Leeuwarden toch mooie oude steegjes. Dat zie je niet zo vaak als je foto's van de stad ziet.
Leuke foto's. Leeuwarden oogt groter dan het is, althans dat is mijn ervaring.
Prachtige, sfeervolle beelden! Dank voor het plaatsen.
1 - 20 of 44 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.