SkyscraperCity banner

1 - 20 of 32 Posts

·
Bas
13,672 Posts
Discussion Starter #1
LEEUWARDEN krijgt een 132 meter hoge zendmast, die heel Friesland in de toekomst van een tv-signaal moet voorzien. De masten in Spannenburg (118 m), Jirnsum (141 m) en in het Drentse Smilde worden dan niet langer gebruikt voor nationale en provinciale televisie. Zendbedrijf Nozema hoopt over een jaar de vergunning rond te hebben, het metalen bouwwerk van Eur 400.000,- kan daarna in korte tijd worden opgetrokken. Hij wordt op verschillende hoogtes voorzien van lampen om zichtbaar te zijn voor vliegtuigen.
De mast verrijst aan de Wijde Greuns tegenover bedrijventerrein De Hemrik en in de nabije omgeving staan geen woningen. De Wijde Greuns is een stuk haven aan de oostzijde van Leeuwarden, tussen Tynje (Plutokade) en Van Harinxmakanaal bij de Froskepôlle. Waar vroeger de afvalverbrandingsovens stonden met die fraaie schoorsteen (60 m), iets ten noorden van gevangenis De Marwei, verrijst straks vermoedelijk een hoge zendmast.
Nieuwsbron: Leeuwarder Courant, 23-07-05.

·
SYKO!
954 Posts
Friezen radicaliseren in hoog tempo
Iedereen maakt zich druk over extreme moslims en hun snode plannetjes. Maar ondertussen werken de Friezen aan hun eigen wereldorde, minstens zo gevaarlijk. De NeoFriezen, verzameld in de 'Groep van Auwerk', roepen al jaren ongezien de tiefus tegen Nederland onder het mom "De Friezen hebben, zoals alle volken, recht op zelfbestuur." De NeoFriezen werken stilletjes aan een GROOTS plan om van Friesland een militaire grootmacht te maken. Zo dienen Denemarken, Duitschland en Nederland rekening te houden met landjepik door het Friesche Rijk. Gelukkig zijn de in hoog tempo radicaliserende 'Nieuw Friezen' binnenkort te herkennen aan een heuse FRL-stickert op hun nummerbord. Ja, lacht u maar. Dat deden we vroeger ook om die Palestijnen, maar die zijn tegenwoordig ook gewoon welkom op het Witte Huis. Dus geef die Friezen gewoon hun zin. Sterker nog: geef ze Groningen erbij! Nu nog Limburg afstoten en wel tellen weer mee in Europa...
stijlloze bron

·
Alias Thec
1,361 Posts
Shockwave said:
Nu nog Limburg afstoten en wel tellen weer mee in Europa...
stijlloze bron

Ezel. rascisme is het. Deze meneer is tegen het meest kleurrijkste, wellicht meest bourgonische en grappigst klagende deel van onze natie. Jullie Gruningers zijn gewoon ouwe saaie zeurderige sokken, met een dito saaie provincie. :cheers:

·
Bas
13,672 Posts
Discussion Starter #5
Daar gaan we weer......

Bovenstaande van Shockwave, moet ik daarop nu reageren? Wees maar niet bang, ik sta zelf ook niet achter Stichting Auwerk, die iedereen met dit soort flauwe akties uit de tent probeert te lokken. Vk en GS, De Telegraaf en Nu.nl hebben er al aandacht aan besteed: Het is KOMKOMMERTIJD, weest wel?
Friesland zal altijd deel blijven uitmaken van Nederland, en het aantal Friezen dat Fries spreekt, neemt met de dag toe af. Nog maar 240ooo mensen die Fries spreken en daar zit altijd wel een radicaaltje tussen. Daar gaat de Fryske identiteit, helaas voor velen. We gaan door als Nederlandse en Europese provincie, net als Noord-Holland en Drenthe bijvoorbeeld. Nog even terug naar die zendmast: Smilde krijgt andere functies, wordt beslist niet afgebroken. De komst van de zendmast in Leeuwarden heeft alleen te maken met de snelle introduktie van digitale televisie.` Het is daarom handiger een mast in een grote stad neer te zetten, en dat gebeurt nu overal in het land `, aldus Henk-Gert Lenten van Nozema in de Leeuwarder Courant.
De masten van Spannenburg (bij Sloten) en Jirnsum (bij Grou) zijn niet meer nodig voor tv, maar blijven wel in gebruik bij radio, mobiele telefonie en andere diensten. Het streven is om op 1 januari 2006 te stoppen met het uitzenden van analoge tv-signalen en over te gaan naar digitale uitzendingen. Mensen met kabel-of schotel ontvangst hoeven zich hierover geen zorgen te maken. :cheers:

·
SYKO!
954 Posts
^

Weet ik, zette het er ook bij als grap, en als ondersteuning van Bob! ;)

@ TimB

Nee man srry.

Ik heb 't niet geschreven, maar de redactie van geenstijl, zie ook 'stijlloze bron'. Enne oud? nee ook niet srry, 17 jaren jong.

Ik zal mezelf even quoten:
Shockwave said:
Dus geef die Friezen gewoon hun zin. Sterker nog: geef ze Groningen erbij!
Dat zou ik als Groninger natuurlijk niet zeggen. Dusse :blahblah: :horse: ;)

·
Alias Thec
1,361 Posts
Shockwave said:
^

Weet ik, zette het er ook bij als grap, en als ondersteuning van Bob! ;)

@ TimB

Nee man srry.

Ik heb 't niet geschreven, maar de redactie van geenstijl, zie ook 'stijlloze bron'. Enne oud? nee ook niet srry, 17 jaren jong.

Ik zal mezelf even quoten:

Dat zou ik als Groninger natuurlijk niet zeggen. Dusse :blahblah: :horse: ;)
ow ik vond het al zo ondoordacht ahum, maar ja geenstijl zijn mensen die niet kunnen schrijven en toch voor journalist alias columnistje willen spelen :).

·
Bas
13,672 Posts
Discussion Starter #8 (Edited)
START BOUW ZENDMAST 130 METER IN JANUARI.

Het ziet er naar uit, dat de hoge zendmast vanaf januari 2007 wordt gebouwd op bedrijventerrein De Hemrik. Nadat dit stalen monster is verplaatst naar de meest zuid-oostelijke hoek van Leeuwarden, kwam er welgeteld één bezwaar binnen tegen de bouw ervan...... Misschien van een boer-aan-de-overzijde. Maar dit bezwaar maakt desondanks een bouwstart toch mogelijk. De mast komt dus te staan achter de Makro, tevens ook achter het onderkomen van Connexxion en Omrin, in niemandsland dus.

Wie straks vanuit Emmen/Groningen/Drachten richting Leeuwarden rijdt over de beruchte Wâldwei, ziet aan de rechterzijde dan deze nieuwe zendmast staan, dat is dan hemelsbreed nog 2 kilometer naar het Noorden. Halverwege in die kale weilanden staat in de Louwsmeerpolder ook al vele jaren een andere zendmast van circa 80 meter. Die is ook niemand tot last. Dus er kan wel eentje bij, en dat zal dus nu ook gebeuren. Bron: Leeuwarder Courant, 16-12-06.:)

Edit, 2046 uur: Ik denk niet dat oude zendmast wordt afgebroken. Is andere gebruiker. Die in Jirnsum en Spannenburg blijven ook staan.

·
Registered
3,125 Posts
Lelijk die stalen geraamtes. Die betonnen 100m gevallen die door het gehele land staan zijn al geen schitterende verschijningen, maar die stalen dingen zijn helemaal een drama voor het oog.

·
Registered
1,979 Posts
De westelijke kantoren van Achmea welke worden samengevoegd in Leiden betreffen volgens mij alleen de kantoren van de ziektekostenverzekering(en) van Achmea (Zilveren Kruis)

·
Registered
3,834 Posts
Ik vind zendmasten altijd wel leuk voor skylines van steden, maar deze is wel enorm hoog voor een stad als Leeuwarden. Ik dacht dat het om een toren ging aan de titel te lezen :lol:

·
Registered
4,042 Posts
Leeuwarden: vijf nieuwe windmolens

LEEUWARDEN - Vijf nieuwe windmolens mogen er komen in de zuidoostelijk hoek van het Leeuwarder industrieterrein De Hemrik. De gemeenteraad heeft gisteren ingestemd met dit nieuwe windmolenbeleid.

Wijkbewoners uit Camminghaburen ageerden in oktober nog tegen de lawaaimakers, maar de gemeente verwacht dat met haar voorwaarden – ruime afstand tot de wijk en ‘stillere’ windturbines – de hinder reuze meevalt.

De ChristenUnie heeft er geen vertrouwen in. ,,Wij willen geen gezeur. Ze komen te dicht bij Camminghaburen’’, vindt Addy Stoker, die verder wel voorstander is van windmolens.

De andere fracties zijn wel blij met vijf nieuwe turbines, waar al aanvragen voor zijn. Om deze ondernemers tegemoet te komen hebben ze gisteravond bepaald dat de hoogte van de rotordiameter van de molens niet 58 meter maar 62 meter mag zijn.

Bron: Leeuwarder Courant
Dus naast deze afzichtelijke zendmast krijgt hetzelfde gebied ook nog eens 5 grote windmolens. Dit wordt straks een lelijke mastenchaos die de Leeuwarder skyline er niet mooier op maakt.

Waar zijn de NIMBY's als je ze nodig hebt? :rant:

·
Registered
7,739 Posts
Een tijdje terug was er een bericht hier op het forum dat er niet meer hooggebouwd mocht worden in Leeuwarden vanwege defensie...........waarom mag dit dan weer wel?

·
Registered
3,834 Posts
Dat ging niet om de hele stad. Dat was volgens mij een bepaalde zone van de stad waarin niet hoger dan 45 meter mocht worden gebouwd ofzoiets. Niet hoger dan de Oldehoven.

·
Bas
13,672 Posts
Discussion Starter #20
Vanmorgen is aan de Ceresweg gestart met het oprichten van de zendmast. De eerste vier kolommen van 12 meter zijn op een betonnen plaat gezet, er staat een enorme kraan naast. Vanmiddag rees het gevaarte al boven de omliggende bebouwing uit en ik vond `m nogal ver naar het oosten staan, bijna op het grondgebied van buurgemeente Tytsjerksteradiel. Dus over een paar dagen hebben we, komende vanuit Groningen of Drachten, er een nieuw baken, mooi in het zicht, erbij. Vergelijk het ding maar met de zendmast in Jirnsum.

Fiets er eens langs, als je in de buurt woont....

1 - 20 of 32 Posts