SkyscraperCity banner

21 - 32 of 32 Posts

·
Bas
13,663 Posts
Discussion Starter #21
De mast is gereed, nu de base-jumpers nog!

Vanmiddag is de mast gereed gekomen, hij is binnen twee dagen op de gewenste hoogte van 132 meter. Nu maar wachten totdat de eerste parachutist zich aandient, net zoals bij de `zustermast`in Jirnsum. Het is mogelijk, want de mast aan de Ceresweg in Leeuwarden staat op een wel zèèr afgelegen plek.

·
Bas
13,663 Posts
Discussion Starter #25 (Edited)
En hier is `ie dan, de hoogste wolkenprikker van Friesland.

Ik heb vanmiddag drie foto`s gemaakt aan de Ceresweg. Het was wel een eind fietsen, maar met dit mooie weer heb ik verder ook nog wat updates gemaakt ( zie: Bouwprojecten in Leeuwarden, onder `Nieuws`).
De zendmast ziet er best wel heftig uit, hij is 132 meter, daarmee 7 meter hoger dan de Omrop Fryslân-mast in Jirnsum en 22 meter hoger dan de KPN zendmast bij Tjerkgaast (Lemmer). Deze mast valt niet op in het landschap of op het bedrijventerrein `De Hemrik`in Leeuwarden. Pas als je er bij staat, merk je toch wel dat hij net zo hoog is als The Westinn in Rotterdam.....:lol:

Drie aardige foto`s gemaakt, zondagmiddag 23-09-07:

Ja hoor, dit hoort ook nog wel eigenlijk thuis op een hoogbouwforum. Hierbij wil ik het laten, want veel mensen schrikken als ze de titel `Leeuwarden naar 138 meter` zien. Oei, dat had ik niet verwacht. Bedankt voor het kijken. :)

·
Registered
3,834 Posts
Elke keer als ik die mast vanuit de trein zie, heb ik de indruk dat 'ie maar 70 meter hoog is, niet 130 bijna :nuts: Gave foto's!

·
Bas
13,663 Posts
Discussion Starter #27
Nu staat daar iets verderop, in het Louwsmeer zoals dat gebiedje heet, ook een mast van 65 meter hoog. Al ruim 25 jaar, onopvallend in het polderlandschap van het Ouddeel-gebied. Ik weet niet van wie deze mast is en wat de functie ervan is. Over een tegelpadje kun je er omheen fietsen. Als het mooi weer is, wil ik daar wel eens weer een kijkje gaan nemen.

·
Bas
13,663 Posts
Discussion Starter #29
Inderdaad, Builtje! Ik zou er geen traan om laten als dit ding niet was neergezet. Maar dit is nu eenmaal een hoogbouwforum en ik voel mij genoodzaakt alle hoogtepunten in mijn omgeving te melden.:lol:

·
Registered Abuser
5,021 Posts
Altijd spectaculair zo'n zendmast. Zo heeft KPN er in Den Haag een maand geleden haast onopgemerkt één van 158 meter neergezet. Op het forum kwamen we er pas achter toen hij al bijna stond. Hetzelfde gold voor de omwonenden :D

Het is wel de hoogste constructie van de stad.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ Idem voor Breda. Mooi 150 meter erbij! :pepper:

(Uit het Breda topic)

Die dingen schieten echt als paddestoelen uit de grond.

·
Bas
13,663 Posts
Discussion Starter #32
Leuk daar in Breda. Ver weggestopt achterop het Noordelijke industrieterrein, ook al zo`n afgelegen plek. En precies dezefde fragiele mast. Laatst in Zwolle hier op dit forum ook eentje gezien. Zouden er nog meer van zulke onopvallende, maar hoge masten zijn in Nederland?

Ik heb gezien, dat je er wel heel gemakkelijk in kunt klimmen. Met een touwladder ben je zó binnen het hek en kun je gelijk omhoog, via een kaarsrechte trap. Alleen staan die zendmasten niet op de meest fotogenieke plekken, maar met helder weer en een goede lens is er misschien nog wat eer te behalen. Wat zou het kosten aan bekeuring, als je betrapt wordt in zo`n mast?:lol:

21 - 32 of 32 Posts