SkyscraperCity banner

21 - 40 of 47 Posts

·
bijna een kip!
625 Posts
@ RDJ

je hebt best gelijk, als dit met architectuur te maken heeft kan wel.
is er dan ergens een foto op deze tread (of ergens anders van deze garage?)

ik zal mijn mening niet meer uitten op deze tread.(sorry)

maar een dikke vind ik wel een beetje overdreven (mischien omdat ik weetikveel status hebt, mischien).
maar als we elkaar gaan beoordelen over de beschiking van rights op het forum ,daar zal ik me mening niet over geven maar je begrijpt het wel.

·
Weestwel?
1,713 Posts
Niemand heeft rechten op dit forum op de eigenaar na. Foto's van de parkeergarage zijn er nog niet daarvoor is het in een te vroeg staium. Je mag er vanuit gaan dat het allicht wat architectonische waarde krijgt omdat de plek nogal belangrijk is.

Deze thread gaat ook (denk ik) niet echt over een parkeergarage maar meer over het herstellen van een historische blunder waarbij deze hoek van de binnenstad echt volledig verneukt is. Te denken valt dan aan het slopen van de boterhoek (er word in ieder geval weer gebouwd aan het Heer Ivostraatje), het afsnijden van de Prinsentuin van de binnenstad dmv. het aanleggen van de Groeneweg (komt een loopbrug over), etc. Wat het mooiste plein van Leeuwarden had kunnen zijn (Lwd heeft verder alleen mislukte pleinen) is nu een verdomhoek waar het blik van de stad openlijk gestald word.

Ps. Neem mijn reacties nooit te serieus ik mag namelijk graag schreeuwen. Je mening is meer dan welkom zodra er wat meer is om een mening over te geven wat mij betreft. Vooralsnog is het vooral interessant voor mensen die de situatie kennen, m.a.w. Leeuwarders.

·
Maybe or not...
34 Posts
Discussion Starter #23
Das Münster is 116 meter... dat is hoger dan de Achmeatoren in Leeuwarden
Een mening mag je hebben, daarvoor bestaan nou eenmaal forums.

·
--------------
2,609 Posts
Vandaag in leeuwarden en Groningen geweest, ook even hier bij de ondegrondse parkeer garage. Flinke put zeg! :

·
Weestwel?
1,713 Posts
Het is inderdaad een flink gat. Heb je verder nog plaatjes geschoten van de Fryske Haadstêd? :)

·
--------------
2,609 Posts
ja zeker :) , alleen omdat ik mijn eigen camera nogsteeds niet terug heb zal de kwaliteit niet erg hoog zijn. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van leeuwarden, het gebied bij het station met al die bonnema gebouwen (die rooie leken erg op interpolis) is erg stedelijk en de binnestad is echt prachitg, de grachten waren erg mooi!

·
--------------
2,609 Posts
Ja ook in Groningen heb ik foto's geschoten, een erg leuke stad en eigenlijk precies wat ik me had voorgesteld, misschien had ik met het nog iets grootser voor gesteld(niet dat het niet groots is hoor dat zeker maar ik had iets hogere verwachtingen) Verder viel me het tempratuursverschil erg op, hier in brabant stapte ik met lekker weer in en toen ik in groningen uitstapte was het 5 graden kouder en het ijzelde :runaway: Ik vind de Groningse kerken erg mooi vooral de Aa-kerk en natuurlijk de martini toren, en ben bij een aantal strip-boeken winkels langs geweest, dat is het leuke van Groningen het grote aantal kleine speciaal zaakjes :) . En de euroborg gezien erg mooi en in het groninger museum geweest ook erg leuk!

·
Maybe or not...
34 Posts
Discussion Starter #30
ik was ook bij de archeologische rondleidingen in de oldehoofster bouwput
hieronder 13 foto's

de grond lagen in de loop de jaren die de oude terp moeten voorstellen

Opgravingsput uit de jaren 60 dat blijf je zien... (nu niet meer)

van boven naar onder: Terp > Klei > Veen > Klei

peopletjes ook tijdens de rondleiding

Op het plek waar ik nu sta is lag een waterput

Menselijke botten van het Oldehoofster kerkhof

Ús Toer

een schroefje en een moertje en een nibbeltje...

dit zijn schroeven om de damwanden verstevigen

nog eentje met gedraaide camera

Diepe geul... met nog meer lagen

voor dit gebouw willen ze een nieuw gebouw plaatsen (aldus Menno Bakker van SPL/VVV Leeuwarden & Expeditie Leeuwarden

Hoe diep kun je gaan

·
Weestwel?
1,713 Posts
Mooie updates. Ik vraag me af wanneer ze van het Heer Ivostraatje (voor de Brasserie dus) weer een echte straat gaan maken. Ik heb ook nog helemaal geen ontwerp ofzo daarvoor gezien eigenlijk.

·
Registered
4,042 Posts
Update: 29-11-05

Het gaat nu opeens hard. Dit gedeelte van het karkas is in 2 weken neergezet. Apart is de kraan in de put. Ik heb geen idee hoe deze hierin is gekomen, want er is geen oprijlaantje aangelegd. En hoe hij er straks uit moet komen...?

·
Registered
4,042 Posts
Update: 10-01-06

Het eerste gedeelte is inmiddels klaar. Men is nu bezig met het bedekken van de parkeerkelder onder een laag zand. De parkeerkelder aan de kant van het Tresoar is ook klaar, de weg is er inmiddels weer overheen aangelegd.

Op naar deel twee van de garage

Een beetje graven...

en nog een beetje meten...

·
Registered
4,042 Posts
^Inderdaad, het beeld wordt ook best vaak ververst. Bijna een filmpje. :cool:
Webcam: http://oldehovecam.tresoar.nl/

Off-topic over een ander plein in Leeuwarden:
leeuwarden.nl said:
Op dinsdag 10 januari 2006 vindt in Stadsschouwburg De Harmonie te Leeuwarden informatieavond plaats over het project Nieuw Zaailand. De aanvang is om 19.30 uur.

·
Registered
30 Posts
Has anyone some informations how long the Archeological exsaminations will be going on? beause the webcam is starting to get a little bit borring right now

21 - 40 of 47 Posts