SkyscraperCity banner
1 - 20 of 52 Posts

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zoals jullie wel wisten, was er vandaag een open dag in de Achmea toren in Leeuwarden. Ik ben daar vandaag heen geweest met m'n vader en heb natuurlijk wat foto's gemaakt voor jullie. Kijk ze hieronder maar. Het zijn er 30!

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #3 ·
...

Dankje :)

Ja, alle foto's zijn binnen genomen achter het glas. :) Soms was het moeilijk om goede foto's te nemen vanwege de weerkaatsing van het glas.

·
Bas
14,400 Posts
Ja, het was een gezellig halfuurtje daarboven in de toren. Best wel heftig om je eigen stadje van zo`n grote hoogte te bekijken, al kon ik mijn huis niet terugvinden. Het valt op, dat vooral de na-70-er jaren wijken wel heel erg groen zijn, ik vond Leeuwarden groener dan ik op het eerste moment zou vermoeden.

De zeer knappe hostessen van Achmea maakten de ochtend nog mooier. Voor herhaling vatbaar, volgend jaar maar weer. In de Leeuwarder Courant van vanmorgen stond, dat Achmea `De toren niet commercieel wil uitbuiten`. Helaas blijft het aantal uitjes naar boven dus beperkt. :sleepy:

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #5 ·
...

Dat stukje in de Leeuwarder Courant, ging dat over die stageloopster? Ik heb dat volgens mij ook gelezen :) Ik vond Leeuwarden niet echt groen. Dokkum is veel groener

·
Bas
14,400 Posts
Het gras is altijd groener bij de buren......

Ja, dat stukje in de krant ging over een stageloopster. Deze was er vandaag niet bij, maar er waren wel heel wat andere knappe `gastvrouwen`, nog mooier dan die hier bij mij thuis rondlopen.... :sleepy:

Leeuwarden is inderdaad in het centrum niet zo groen, maar ik doelde eigenlijk met name op de buitenwijken Nylân, Aldlân Oost/West, Camminghaburen. Daar kon je haast geen huizen ontwaren. Maar nam je de Hollanderwijk, Vossepark of Cambuursterpad, nou, deze wijken kunnen rechtstreeks naar het daken-topic elders op ons forum. Leeuwarden zelf binnen de ringweg is niet zo groen daar heb je gelijk in, maar die nieuwbouwwijken eromheen wel. En de groene weilanden rondom de stad waren overal te zien. We volgden de intercitytrein naar Amsterdam tot in Grou, was wel leuk om te zien.

Die maat van mij, jouw naamgenoot, zal hier ook nog een paar pic`s posten, hoorde ik. Hij heeft zijn lens goed misbruikt daarboven in de Achmeatoren.

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #7 ·
...

Die stageloopster was er wel bij, bij de ingang van de toren waarbij je kaartjes moest laten controleren :) Jammer dat ze al 22 is, ze ziet er echt leuk uit :)

Komen er ook nog foto's van jouw Railway stick? En die ene Mark, hoe heet die op deze site?

·
Bas
14,400 Posts
Die heet Kurkemeer, naar de plek genoemd waar hij woonachtig is. Ik heb geen foto`s gemaakt vandaag, maar binnenkort wel een fotoserie van mij over een hele andere stad hier op dit forum.

Die magere blonde dame bij de liftingang beneden was volgens mij niet die van de krantenfoto, of ben ik zo scheel als een otter, zij had een moedervlekje boven haar mond, ha ha ha. nou ja, hoe dan ook, ik weet het niet eigenlijk. Maar Mark, je had deze er ook wel even bij op kunnen zetten... :)
Hadden we de dames echt kunnen vergelijken.

Ons buurmeisje werkt bij CMGLogica, ook in de Achmeatoren. Ik zal haar eens even vragen of er meer mogelijkheden zijn om bij goed zicht naar boven te gaan. Wie daar de contactpersonen zijn enzo. Misschien valt er in de toekomst iets te regelen.

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #9 ·
...

Dat meisje in de krant op die foto bij de top van de Achmeatoren heb ik zeker weten vandaag gezien in de Achmea toren. Mariette Rijpe.. nogwat.

·
hemelschraper
2,022 Posts
#10 is supermooi!

·
UP's and Downsss
2,184 Posts
#1,2 en 3 zijn mijn favo's. Mooie toren zeg, was hem als nitwit nog niet eerder tegengekomen..

·
kurkemeer
130 Posts
he sims railway roept wel dat de foto's komen maar analoog dus duurt een kleine week post ze later in deze post

@railway :bash: galgenlapper is naam ,lokatie is kurkermeer beter opletten :)

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Foto 6 is de favoriet...

·
Captain
3,356 Posts
De toren niet commerciëel uitbuiten lijkt mij in dit geval typisch een voorbeeld van 'een dief zijn van je eigen portemonnaiee'.

Goeie foto's trouwens.

BTW,
Wél praten over vrouwlijk schoon maar hier geen foto's posten?!?
Shame on You!!! :rant: :nono:

·
Bas
14,400 Posts
Commercieel uitbuiten of niet.

De Leeuwarder Courant had dus opgevangen dat Achmea de toren `niet commercieel wil uitbuiten`. Maar ze vragen voor een beklimming, om `de exclusiviteit een beetje te waarborgen`, wel € 4,50 van elke bezoeker. Er zat koffie bij in, met een koekje, en verder moesten er drie bewakers en vijf hostessen/liftladies van betaald worden om alles in goede banen te leiden. Kunnen ze zulke rondleidingen nu niet even elke zomerse zaterdag organiseren in juni/juli/aug 2007? Ik zal ze binnenkort dit voorstel eens mailen. :)

·
Your advertisement here?
6,816 Posts
Mooie foto's, jammer van de weerspiegeling op sommige foto's. Het is jammer dat die toren niet continu open is, zou een mooie toeristentrekker zijn voor Leeuwarden. Ik ben alleen nog wel erg benieuwd naar beeldmateriaal van de hostessen.... schijnt erg bijzonder te zijn :)

·
Wereldburger
869 Posts
Echt een geweldig toren, maar nu moeten er nog andere torens komen.

Er staan een paar hele goeie foto's tussen :)

1 - 20 of 52 Posts