SkyscraperCity banner

Wat voor cijfer geef je de nieuwe brug?

1 - 18 of 18 Posts

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #1
De gemeente Leeuwarden werkt momenteel aan de bereikbaarheid van de oostelijke binnenstad, een nieuwe noord-zuid verbinding door de binnenstad was daarvoor nodig. De Blokhuisbrug bij de oude gevangenis was een knelpunt, deze was alleen voor voetgangers toegankelijk. Inmiddels heeft de oude voetgangersbrug plaats gemaakt voor een nieuwe autobrug.

Wat vinden jullie van het resultaat?

1. Voor de oude gevangenis

2. Vanuit het centrum

3. Bekende skylinefoto, maar nu met nieuwe brug

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Hm, het is wel een leuk ontwerpje, maar dat die boog nou blauw moet? Nu is het wel een heel erg 'ik-moet-opvallen' bouwwerk. Ik wou bijna zeggen dat het het oude karakter van de stad wel aantast (toen was ik bij foto 2), maar als ik dan kijk op de laatste foto is er door die enorme knoeperd toch niks van dat karakter over :) Nu kan ik het wel plaatsen in het idee dat Leeuwarden een plaats met veel gezichten is, zowel oud als nieuw. Oke, doe dan maar, dit draagt weer bij aan de diversiteit. Een 8/10 dan maar, is toch wel geinig.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #3
Ik vind het er niet uit zien. Deze brug is inderdaad ontworpen om op te vallen. Op zich is dat niet verkeerd, maar dit is gewoon te veel van het goede. Het geheel wordt zo wel erg rommelig. Voorlopig geef ik hem niet meer dan een 5. Misschien dat ik er even aan moet wennen en dat ik deze brug na verloop van tijd meer ga waarderen.

Hier staat een foto van de oude situatie.

·
Weestwel?
1,713 Posts
Mischien staat dit beter als het een beetje mooier weer is. Zoals nu gefotografeerd is het niets.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #8
@rdj: Tja, je hebt het weer niet altijd mee he.. En zelfs met grijs weer komen de kleuren nog ruimschoots uit de verf.

·
Registered
3,834 Posts
...

Dit is echt de lelijkste brug die ik ooit gezien heb. Die kleuren, de vormen. Dit kan toch niet zomaar in zo'n stad? Lijkt toch nergens op. Zeggen ze dat Leeuwarden een oud centrum die ze willen opknappen door gebouwen te vernieuwen, en dan zetten ze zo'n hyper luxe ding erbij :bash:

·
Bas
13,672 Posts
Het is een lelijk ding. Geef mij maar die oude brug, deze was iets romantischer. Maar ja, tegenwoordig moet er autoverkeer overheen, hè ? Eigenlijk past de brug niet bij haar omgeving. Goed, we hebben er weer mooi wat BELASTINGCENTEN aan VERKWANSELD. Een gemiste kans.

·
Your advertisement here?
6,742 Posts
Die kleuren begrijp ik wel. In Smilde, mijn 'homedorp', met zo'n 10 bruggen, zijn allemaal in witblauw geschilderd op deze manier. De vorm van die bruggen is hetzelfde, maar dan rechthoekiger. Ik zie dit als een moderne interpretatie, en vind het er wel geinig uitzien. Krijgt van mij een 8.

·
Illustrateur
13,022 Posts
Ja, het is gewoon een te brutaal bouwwerk voor de bescheiden oude gebouwen. De kleuren zijn te schreeuwerig. Hoe hebben ze dit goed kunnen keuren. Veel mensen zeiken wel over hoogbouw enzo, maar dit mag weer wel zeker :eek:hno:

·
Registered
2,880 Posts
Vind hem opzich wel mooi. Het opvallende verfraaid de omgeving ook wel weer. Alleen, had die blauwe kleur iets anders gemogen? De vorm die opvalt vind ik al genoeg, en dan nog een opvallend kleurtje vind ik iets teveel van het goede.

1 - 18 of 18 Posts