SkyscraperCity Forum banner

Geef een cijfer

• 10

Votes: 1 5.9%
  • 9

Votes: 0 0.0%
  • 8

Votes: 5 29.4%
  • 7

Votes: 2 11.8%
  • 6

Votes: 5 29.4%
  • 5

Votes: 2 11.8%
  • 4

• 3

• 2

• 1

Leeuwarden: Vitens

3881 Views 16 Replies 10 Participants Last post by  railway stick
4
Gegevens
Naam: Vitens
Plaats: Leeuwarden
Functie: kantoor
Hoogte toren: 46 meter
Oplevering: 2000

Bron: Hoogfriesland

Bron: Hoogfriesland

Achterkant:

Bron: www.skyscrapercity.info

Bron: www.vitens.nl
See less See more
1 - 17 of 17 Posts
Ik vind dit een prachtig gebouw: mooi ontwerp, goede afwerking, had alleen wat hoger gekund.

8
Heel fraai gebouw. Zeker een van de mooiste hoge gebouwen in Leeuwarden. Mooie architectuur. Hoogte had hoger gemogen, maar verder prima. Ik wou een 8.5 geven, maar doe toch een 8.0 omdat het niet anders kan.
Een 8. Fraaie afwerking, zowel op de top als in de basis. Plintvulling hoeft niet, want gebouw staat naast verffabriek op industrieterrein. Beetje verloren plek. Vitens heeft elders op haar terrein ook nog enkele gebouwen staan. Ik heb `m weinig gefotografeerd, hier is een foto vanuit een bijzondere hoek:

Eigen foto, april 2009, vriendelijk ondergebracht bij www.imageshack.us
See less See more
Mooi gebouw. Het is eigenlijk niet echt hoog genoeg om een toren genoemd te worden vind ik, 1/3 erbij op had net dat extra zetje gegeven. Toch zeker niet verkeerd, een 7.
Een lelijk jaren 70 gebouw, een zesje omdat de voorkant niet recht is.
Achterkant ziet er nog het beste uit. Dit gaat aan de voorkant op meerdere manieren mis.
De gevelsteen geeft door de lichtere en grauwe kleur een verwaarloosde en goedkope indruk.
De constructie op het dak idem, lijkt wel een loods met die lichtgrijze muur.
het nut van de kleine balkonnetjes(?) aan de zijkant ontgaat me, net als waarom die zo afwijkend zijn met stalen hek.

5/10
^^Ik begrijp je argumenten, maar je moet ook weten dat bijna alle foto's toevallig genomen zijn met grijs weer, waardoor het allemaal wat minder uit de verf komt.

Ik zal wel een keer foto's maken tijdens een heldere dag.
Opgeleverd in 2000...
Het ziet er uit als een jaren 70 gebouw. Het lijkt ook net of het gebouw er al 35 jaar staat. Dan is dat zesje van mij eigenlijk nog iets te hoog...
Ben vandaag langs de toren gelopen, was op de Celciusweg voor bedrijfsbezoek. Prachtige toren!
Deze mag voor mijn part opgeblazen worden, get real, dit is toch afschuwlijk? Een 8? Nee srry dat snap ik dus echt niet :)
^^ Ik zou `m maar niet opblazen, anders zitten wij zonder water. Deze week nog enkele uren zonder water gezeten, ik weet hoe erg dat is!
Verder storen wij ons echt niet aan deze toren, is niet mooi, ook niet echt lelijk, en staat `ie op een bedrijventerrein ver uit de Leeuwarder skyline. Vanaf de rondweg valt `ie ook niet zo op, er staan flink wat bomen voor.

Gisteren de Vitenstoren nog in de lens gehad. Mooie achtergrond voor de Leeuwarder Cruiseterminal bij het WTC-Expo complex:

Eigen foto, uit de serie updates `Leeuwarder Bouwprojecten` in rubriek `Nieuws`, 13-10-2010, vriendelijk ondergebracht bij www.imageshack.us
See less See more
1 - 17 of 17 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.