SkyscraperCity banner

141 - 160 of 163 Posts

·
Registered
3,209 Posts
Nee hoor. Weg met die ouwe troep, hoogbouw moet er komen :cheers:

Dat nieuwe ontwerp voor de Amicitia is echt een buitenkansje voor Leeuwarden. Het zou zonde zijn als men dat laat schieten. Zoveel bijzondere moderne architectuur is immers niet in de stad te vinden. Amicitia zou het schaarse lijstje goed kunnen aanvullen.
Helemaal mee eens. Dat wat er nu staat is een gedrocht. Zoiets hoort niet tegenover een statig gebouw als de beurs te staan. De nieuwe versie vind ik erg geslaagd. Bouwen maar! :cheers:

·
Laurens Verhagen
58 Posts
Weet iemand of het plan van het zaailand nou met of zonder die winkelwand uitgevoerd gaat worden? Op de site met de impressies staan de winkels namelijk nog gewoon...

·
kurkemeer
130 Posts
Weet iemand of het plan van het zaailand nou met of zonder die winkelwand uitgevoerd gaat worden? Op de site met de impressies staan de winkels namelijk nog gewoon...
Nou die winkelwand komt er gewoon is geen discussie meer over mogelijk besluit daarover is genomen in een (eerlijk) referendum :eek:hno:

En dat nieuwe Amicitia gebouw zo snel mogelijk beginnen het enige wat jammer is van dit ontwerp is dat het de uitvoering met rechte blokken is geworden en niet die met de schuine blokken, zoals op onderstaand plaatje

·
Bas
13,738 Posts
Bioscopen verhuizen mogelijk ook mee.

En het laatste nieuws is dat ze eigenlijk ook de Leeuwarder bioscopen willen verhuizen naar één plek. Weg van de Nieuwestad, want dat schept ruimte voor nieuwe winkels. Liefst in de buurt van het Zaailand, of in het daarnaast gelegen Harmoniekwartier. En dan poppodium Romein nog in de nabijheid ergens bij proppen. Dat wordt dringen geblazen daar rondom het Zaailand (bron: Leeuwarder Courant, 04-04-09).

·
Registered
3,834 Posts
Ik las gisteren in het Friesch Dagblad dat in Leeuwarden steeds meer panden leeg komen te staan in het centrum. Er zijn nog nooit zoveel lege panden aan de Nieuwestad geweest. Als die bioscopen ook nog weg gaan...

·
Laurens Verhagen
58 Posts
Hmm, voor de levendigheid aan het plein zou het goed zijn, de bios daar. Maar indd beetje vreemd als er zoveel panden leegstaan op de Nieuwestad. Het is me trouwens nog niet echt opgevallen dat er panden leegstaan ofzo...

·
Bas
13,738 Posts
Sloop parkeergarage Zaailand.

Het wordt bij de invalswegen van Leeuwarden al aangekondigd, dat de parkeerkelder onder het Zaailand ruim 2 jaar gesloten is voor al het verkeer :lol: De sloop is inmiddels begonnen. Straks zitten twee steden in Noord-Nederland met een enorm groot gat in hun stadscentrum.....

Bron foto: Gorrit, collega van mij. Komt elke vrijdagochtend op Zaailand. 10 juni 2009.

·
Registered
3,834 Posts
Welke andere stad bedoel je? Groningen?

Gisteren in Groningen zag ik richting de Ikea ergens een grote bouwlocatie, zijn ze bezig met een tram?

·
Bas
13,738 Posts
Over Zaailand, Wilhelminaplein en Ruiterskwartier.

Ja, ik bedoelde dat (krediet)gat van Emmen. Een collega van mij heeft daar volgende week zaterdagochtend een date met een meisje uit Emmen :lol:. Hij gaat er met de trein naar toe. Makkelijke afspreekplek overigens!

Ik zal morgen kijken hoe het Zaailand er nu bij ligt, ik neem mijn fototoestel wel even mee. De parkeerkelder moet worden afgebroken en heropgebouwd, zodat het toekomstige plein ruim een meter lager komt te liggen. Wàt een kolder! :eek:hno: En voor de duidelijkheid: Het plein is Wilhelminaplein, de weg die er langs loopt aan de zuidzijde, van Beurs tot Harmonie, heet het Zaailand. De noordzijde van Wilhelminaplein, bij de Hema, V&D en C&A, heet dan weer Ruiterskwartier. Gemakshalve wordt het plein vaak aangeduid als Zaailand, maar heet het anders.

·
Registered
4,195 Posts
Wij krijgen ook een gat, maar in tegenstelling tot het kredietgat in Emmen wordt er in Leeuwarden gelukkig wel gewoon gebouwd zodat er geen doelloos gat ligt. Hopen dat de economie binnenkort van z' n gat komt want zo'n kredietgat zoals in Emmen is toch een schande:s

·
Talking monkey
3,594 Posts
^^ Oh dat had ik niet mee gekregen. Goed nieuws! Niets is minder dan zo' n gat midden in de stad. Wat wordt er precies gebouwd, ook al de toren of wachten ze daar nog even mee?
Die toren gaat (helaas) definitief niet door. Er komt een parkeergarage en in de toekomst een evenementenplein, meer info daarover kun je vinden in het ''Atalanta'' topic. :)

·
Bas
13,738 Posts
Tijd om een foto van de reusachtige damwand op het Zaailand zelf er tegenaan te gooien. Drie andere foto`s van dit project staan bij de updates bouwprojecten van Leeuwarden.

·
Registered
1 Posts
Volgens mij komt het plein helemaal niet lager te liggen. De parkeergarage moet 50 cm dieper komen te liggen omdat de vrije hoogtes niet meer up to date zijn. Daarnaast wordt er nog eens 50 cm uitgegraven zodat er bomenvakken geplaatst kunnen worden. De bovenkant van de parkeergarage ligt inderdaad een meter lager, maar daarop komt een meter aan zand en tegels zodat het plein weer op de oude hoogte ligt.

·
Bas
13,738 Posts
^^ Allereerst, Marijke, welkom op dit forum. We hebben hard versterking nodig hier in Leeuwarden, nadat Ramses naar Den Haag is gegaan. Leuk dat je er bent met prima aanvullende info, we kunnen immers ook niet alles weten. Bedankt voor de bijdrage, mogen er meer volgen :)

Dat het Zaailand/Wilhelminaplein hoger komt te liggen, lag niet in de lijn der verwachtingen. Hoe dan ook, de nieuwe bebouwing aan de noordzijde zal dat hoogteverschil, zoals wij tot voor kort nog kenden, opheffen, zodat je er niks meer van merkt. Ik trek vrijdag 18-09 weer met fototoestel er langs, kijken of er vorderingen zijn.

141 - 160 of 163 Posts