SkyscraperCity banner

21 - 40 of 62 Posts
34,656 Posts
Ik zie dat de lijst in de database niet compleet is. Ik mis de Avero residentie en de Frieslandbank koepel. Er al vast nog wel wat ontbreken?

·
Administrator
29,894 Posts
Nou, de Ljouwertje Lijst staat er volgens mij nu aardig in. Wie nog afbeeldingen en vooral skyline foto's of nog extra info heeft is natuurlijk van harte welkom. :)

Wat is trouwens zuurpruim op z'n Fries?

·
Draaien maar !
32 Posts
Er zijn nog wel een aantal hoge dingen die in de hoogbouwlijst Leeuwarden kunnen staan. bijvoorbeeld de oude Frico die had vroeger toch een silo van zo'n 30 meter hoog. Ook stond er een schoorsteen bij, de hoogte is mij onbekend. Het complex is vernietigd in 1985. Ook mis ik de bestaande flats aan het Europaplein en enkele flats van Bilgaard. Ik voeg bij deze nog even een foto van de CAF bij. Deze kan wat mij betreft bij de CAF staan.

source: Langs Friesche Fabrieken
http://www.langsfrieschefabrieken.nl/

·
Weestwel?
1,713 Posts
Discussion Starter #26
Schitterende CAF foto KK!!! :eek:

@Jan:

Skyline foto's:

Vitens:

Avero residentie nogmaals:

Crystalic U/C:

·
Weestwel?
1,713 Posts
Discussion Starter #28
De lijst ziet er goed uit Jan! Lijkt mij erg compleet.

Nog een paar foto's die bij Crystalic eigenlijk niet mogen ontbreken, de binnenkant. Ik vind het zelf moeilijk kiezen dus dat laat ik aan jou over ;)

·
Registered
693 Posts
Originally posted by Jan

Op zich kan ik er wel CSV bestanden van maken, maar Excell lijkt me iets meer chiq.
Als objectieve Linux gebruiker kan ik alleen maar melden dat XML natuurlijk een veel chiquere oplossing is om data te exporteren... sterker nog, hiervoor is XML in de eerste plaats bedacht.

Ik zou het wel leuk vinden als je ook een XML 'stream' van je database aanbiedt. Dan kan ik met m'n eigen XSL bestand leuke opmaak erbij gooien. Ik zou het zelfs kunnen integreren met m'n desktop. :D

Tweede voordeel van XML is dat het voor iedereen (op elke OS/platform) te lezen en te interpreteren is, dit in tegenstelling tot MS Excel en de huidige SkyScrapersCity site (waarvan de menu's het niet goed doen onder Konqueror)

:)

·
Administrator
29,894 Posts
Weer dank voor de afbeeldingen!

@ TBP: weet jij een script dat MySQL queries kan omzetten in een XML outputfile?

·
Weestwel?
1,713 Posts
Discussion Starter #35
Ik zag dat de Bonifatius kerk nog geen foto's had, en dat kan natuurlijk niet! :)

·
Registered
693 Posts
Originally posted by Jan

Weer dank voor de afbeeldingen!

@ TBP: weet jij een script dat MySQL queries kan omzetten in een XML outputfile?
Jan,
ik heb even voor je gezocht op Internet. Hier is een tutorial van 5 pagina's, waar je kunt leren hoe je met PHP en MySQL een XML output stream kunt genereren

http://www.devx.com/xml/Article/16418/0/page/1

ik draai zelf geen (MySQL) database omdat ik simpelweg geen content heb om in een database te deponeren, dus ik kan het helaas niet even voor je uittesten. Maar ik weet dat het mogelijk is.

Verder weet ik niet hoe het met je voorkennis van XML staat, maar ik denk dat deze tutorial genoeg informatie bevat om het een en het ander werkende te krijgen.

(Misschien krijg je later het "pro-XML" virus en ga je de hele site XML-en!)

·
Weestwel?
1,713 Posts
Discussion Starter #38
Op dit moment word de vuilverbranding gesloopt. Men is bezig het bovenste deel van de schoorsteen af te knippen, maak er morgenochtend nog wel even snel een foto van.

@SMartijn:
Inderdaad ontzettend jammer. Ik had deze heel graag willen zien.

·
Registered
139 Posts
Aangezien bijna alle foto's in deze thread niet meer op het net staan (rode kruisjes) zal ik een paar nieuwe plaatsen ;)

De Frieslandbank en de Achmeatoren

Achmea en Averotoren overdag

Achmea en Averotoren s'nachts

Vanuit de lucht

Bron: http://leeuwarden.nu

21 - 40 of 62 Posts