SkyscraperCity Forum banner

Leiden: Woontoren Vlietpoort

12652 Views 77 Replies 34 Participants Last post by  Arrrgh
Wat: Woontoren Vlietpoort
Hoogte: 18 verdiepingen, boven de 50 m (18 x 3 m = > 54 m)
Waar: Leiden, wijk Vlietpoort
35 Appartementen

De woontoren liep wat vertraging maar de vergunning is goedgekeurd, maar er kan nog 6 weken lang op tegen in gaan....

Woensdag 04 februari 2004 Uit het Leidsch Dagblad:

Doorbraak plan woontoren
LEIDEN - Het omstreden bouwproject aan de Vliet in Leiden-Zuidwest is vlotgetrokken. De provincie Zuid-Holland heeft geen bezwaren meer. Projectontwikkelaar Hopman Interheem hoopt dat de verkoop van de woningen en appartementen 'over een week of zes' weer kan beginnen. Eerder werd de verkoop twee keer stopgezet.

Voor de problemen rond de lawaaiige loswal is een oplossing. De provincie heeft de cruciale verklaring van geen bezwaar voor het bouwproject afgegeven. De gemeente mag nu bouwvergunningen afgeven. ,,Daarmee is die zaak uit de wereld'', zegt wethouder Ron Hillebrand van ruimtelijke ordening. ,,Vooral bij die loswal was het even puzzelen. Ik ben blij dat het geregeld is.''

Langs de Vliet - tegenover café Cronesteijn en tussen het Lammenschansplein en sportpark De Vliet - komen een woontoren, eengezinswoningen en 'bedrijven aan huis'. Het gaat om 35 huizen, 33 appartementen en twee penthouses in de duurdere prijsklassen. Tegen de plannen bestaat verzet van de buurt. Vooral de torenflat van ruim vijftig meter hoog roept weerstand op. De provincie Zuid-Holland had in het voorjaar van 2003 normaal gesproken haar verklaring van geen bezwaar moeten afgeven.

blablabla, lees meer op de website

Impressies:

Het ziet er wel gaaf uit, ook de hoogte valt zeker mee. Maar zijn ze al begonnen ?
See less See more
3
1 - 20 of 78 Posts
Lijken wel gewoon foto's, die impressies
Opsich leuk torentje, leuke kroon ook.
Absoluut leuk dat kroontje! En niks mis mee voor die lokatie!
Leuke toren, lijkt een beetje op het Maldergem project in Vlissingen

See less See more
Geinig geval. Door de top moest ik even aan het kapje van Zeeuws Meisje denken :)
Zeer aardig torentje... op een leuke locatie! Zo kan het dus ook!
Hij lijkt zelfs veel meer op de Sequoia in Dordrecht. (zie Emporis - geen gegevens hierover bij SSC!) Sequoia is 74 m / 23 verd. en is ook verschillende keren bijna onderuit gehaald door de typische Hollandse mentaliteit in de politiek om alles wat bovengemiddeld is meteen neer te knuppelen.
Kom er iedere dag langs
Vooral die top vindt ik wel mooi op de impressies. De bouw is overigens al begonnen volgens mij zijn ze nog bezig met de fundering.
De lokatie is voor mij wel een beedje een raadsel het is een beetje een dood gebied daar.
Gefeliciteerd Leienaren. Fijn dat deze doorgaat.
Ik hou van ronde torens, ik hou van torens aan het water en ik haat zeurend in suffe wijkjes wonend trutvolk!
De bouw van het wijkje is begonnen, maar de woontoren is het laatste onderdeel dat gerealiseerd zal worden. Het zal dus nog wel even duren voor dit torentje vanaf de A4 bewonderd kan worden. Ik vind het ontwerp wel leuk en de locatie is nu nog heel aardig, aan de rand van de stad met zicht over veel groen. Er bestaan echter vergevorderde plannen om deze hele rustieke polder aan de overkant met een bedrijventerrein vol te bouwen, dus ik hoop maar dat ze de boel nog verkocht krijgen als dat door gaat...
Corretje said:
Ik hou van ronde torens, ik hou van torens aan het water en ik haat zeurend in suffe wijkjes wonend trutvolk!
Idem! :)
Ik verneem dat ze eigenlijk met het project al zijn begonnen volgens de posts hier boven, dus moderator hij mag verplaatst worden naar "Project Updates" :)
Zo mogen ze er ook wel 1 in Apeldoorn bouwen. Goede verhouding van breedte en hoogte en een beetje speels uiterlijk.
Het bouwbord staat er inmiddels.
http://www.s2.nl/MFactueel.html
Luifelbaan

Nog een andere toren in Leiden. De kraan staat er al vanaf deze zomer.
See less See more
Goed gevonden Runner... je bent tegenwoordig onze masterupdater!
^^
Is die hoge kraan (ook verlicht zoals die van het "Strijkijzer") in Leiden richting Vliet nou van "Vlietpoort" of van de Luifelbaan toren?
Ziet er goed uit:cheers: . Het kleine broertje van De Sardijntoren:lol: .
1 - 20 of 78 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.