SkyscraperCity banner

2621 - 2640 of 3140 Posts

·
Registered
11,015 Posts
Ze hebben Amstelveen in de laatste 10 jaar heel erg geketen-iseerd met 'hippe merken' die je haast nergens anders ziet en als je naar de prijzen kijkt snap je waarom. Vroeger zaten er meer lokale ondernemers en ook meer doorsnee Nederlandsewinkelstraatwinkels. Er zaten bijvoorbeeld een Jamin, BCC en hobbyzaken zoals een modeltreinwinkel.

·
Registered
899 Posts
Ik lees op Linkedin bericht dat Mango 825 m2 huurt, best wel veel.
Dat is bijvoorbeeld meer dan het vloeroppervlak van Paagman.

·
Registered
Forum Hadriani
5,966 Posts
Ze hebben Amstelveen in de laatste 10 jaar heel erg geketen-iseerd met 'hippe merken' die je haast nergens anders ziet en als je naar de prijzen kijkt snap je waarom. Vroeger zaten er meer lokale ondernemers en ook meer doorsnee Nederlandsewinkelstraatwinkels. Er zaten bijvoorbeeld een Jamin, BCC en hobbyzaken zoals een modeltreinwinkel.
De winkels (of winkelaanbod) zagen op het filmpje er goed uit. Maar de passage zag er gedateerd uit met smalle gangen. Goed ik ben er nog nooit geweest, maar zo kwam het over op het filmpje.

·
Registered
Forum Hadriani
5,966 Posts
Ik lees op Linkedin bericht dat Mango 825 m2 huurt, best wel veel.
Dat is bijvoorbeeld meer dan het vloeroppervlak van Paagman.
Mango is een goede aanwinst voor de dames. Toch verbaas ik me wel over de vele grote modezaken. Doordeweeks wordt dat toch heel moeilijk klandizie te trekken.
Misschien is het wel goed als er nu juist geen H&M komt (al is dat nog de vraag); het kannibaliseert elkaar zo allemaal.

·
Registered
899 Posts
H&M staat in de top 10 van tenants van URW, die komen echt wel.
Dat kannibaliseren gaat wel plaats vinden, kijk eens op de grote zwarte reclame projectie bij Van Uffelen binnen boven de trap. Een aantal namen krijgen hun eigen winkel. State of Art, Vanguard/PME Legend, No Excess.

·
Registered
103 Posts
Mango is een goede aanwinst voor de dames. Toch verbaas ik me wel over de vele grote modezaken. Doordeweeks wordt dat toch heel moeilijk klandizie te trekken.
Misschien is het wel goed als er nu juist geen H&M komt (al is dat nog de vraag); het kannibaliseert elkaar zo allemaal.
Ook voor heren is Mango een goede aanwinst lijkt mij?
Hmm H&M en bijvoorbeeld een Monki en Weekday zie ik wel graag komen, zal mijn vriendin erg blij maken.

·
Registered
Forum Hadriani
5,966 Posts
Ook voor heren is Mango een goede aanwinst lijkt mij?
Hmm H&M en bijvoorbeeld een Monki en Weekday zie ik wel graag komen, zal mijn vriendin erg blij maken.
Ja die zitten dan ook wel weer in het centrum. Ik hoop nog op winkels die we nog niet in de regio of NL hebben. Bijv. een GAP. Amerikaanse merken heb je sowieso al niet veel in NL. Het is toch vooral van de Inditex, Sting, H&M en diverse Engelse/Ierse en Belgische concerns. ook de Franse en Italiaanse merken zijn nog niet zo vertegenwoordigd.
Maar je ziet toch dat het heel moeilijk is hele nieuwe merken voor NL binnen te halen.

·
Registered
455 Posts
Ja die zitten dan ook wel weer in het centrum. Ik hoop nog op winkels die we nog niet in de regio of NL hebben. Bijv. een GAP. Amerikaanse merken heb je sowieso al niet veel in NL. Het is toch vooral van de Inditex, Sting, H&M en diverse Engelse/Ierse en Belgische concerns. ook de Franse en Italiaanse merken zijn nog niet zo vertegenwoordigd.
Maar je ziet toch dat het heel moeilijk is hele nieuwe merken voor NL binnen te halen.
GAP kan je vergeten. Het plan is om 220 GAP filialen te sluiten. Dan liever Old Navy.
Vooral Amerikaanse winkelketens zijn niet goed in staat mondiaal collecties te brengen.
Italiaanse merken zijn schitterend maar de maatvoering is voor Noord Europese landen niet optimaal.

·
Registered
Forum Hadriani
5,966 Posts
GAP kan je vergeten. Het plan is om 220 GAP filialen te sluiten. Dan liever Old Navy.
Vooral Amerikaanse winkelketens zijn niet goed in staat mondiaal collecties te brengen.
Italiaanse merken zijn schitterend maar de maatvoering is voor Noord Europese landen niet optimaal.
Ja nu je zegt kan ik mij vaag herinneren over GAP. Zag ze veel in Japan. USA heeft aardige invloed op Japan qua merken, maar Europa is denk ik lastiger idd..
Old Navy ken ik niet. Ach ja er zijn zoveel merken. Meesten volgen toch dezelfde trends. Zelf hou ik van Tommy Hilfiger, Diesel en G Star. Maar ook de Cottonclub is prima, is net wat goedkoper en wel prima kwaliteit. Volgens mij is de Cottonclub net iets hoger segment dan de andere zaken van The Sting. NZA winkel ziet er ook top uit met leuke kleding. Ik ken het merk van The Sting. PME is ook prima winkel. Al met al komen er genoeg leuke kledingmerken naar de mall. Hoop juist op nog wat meer andere branches die hier al eens de revue zijn gepasseerd.

·
Registered
455 Posts
Ja nu je zegt kan ik mij vaag herinneren over GAP. Zag ze veel in Japan. USA heeft aardige invloed op Japan qua merken, maar Europa is denk ik lastiger idd..
Old Navy ken ik niet. Ach ja er zijn zoveel merken. Meesten volgen toch dezelfde trends. Zelf hou ik van Tommy Hilfiger, Diesel en G Star. Maar ook de Cottonclub is prima, is net wat goedkoper en wel prima kwaliteit. Volgens mij is de Cottonclub net iets hoger segment dan de andere zaken van The Sting. NZA winkel ziet er ook top uit met leuke kleding. Ik ken het merk van The Sting. PME is ook prima winkel. Al met al komen er genoeg leuke kledingmerken naar de mall. Hoop juist op nog wat meer andere branches die hier al eens de revue zijn gepasseerd.
Met je eens dat juist niet mode zaken het winkelcentrum kunnen versterken. Ik ben wel gecharmeerd dat URW zijn best doet verschillende winkels binnen te halen. Juist de kleinere units brengen variatie in het aanbod. Ik ben verrast in het aanbod herenmode.

·
Registered
40 Posts
Voor wie het leuk vind, er heeft iemand een opname gemaakt van winkelcentrum Amstelveen. Ook van URW en serieus groot. De verlichte zwarte naambordjes zijn herkenbaar bij de winkels. Ik zie toch wel een hoop bekende namen die in MOTN (nog) niet zijn aangekondigd.
Als je de constructie hier ziet van de passages, realiseer je je pas hoe efficiënt het 'achtje' straks wordt in MOTN, je wordt min of meer gedwongen alle winkels te passeren.
Ik ben nog nooit in Amstelveen geweest dus ik vond het iig leuk om te zien.

De winkels (of winkelaanbod) zagen op het filmpje er goed uit. Maar de passage zag er gedateerd uit met smalle gangen. Goed ik ben er nog nooit geweest, maar zo kwam het over op het filmpje.
Sommige delen in Amstelveen mogen inderdaad wel een make-over krijgen. Ik vond Amstelveen altijd het mooiste winkelcentrum van Nederland, maar als je de Mall hebt gezien, valt dat opeens een klein beetje in het niet...

·
Registered
206 Posts
Wat heeft State of Art een geweldige winkelpui zeg! Slimme zet om een Porsche neer te zetten, dat gaat hoe dan ook geïnteresseerde opleveren.

·
Registered
899 Posts
Wat heeft State of Art een geweldige winkelpui zeg! Slimme zet om een Porsche neer te zetten, dat gaat hoe dan ook geïnteresseerde opleveren.
Ja he, mooi, alles wordt uit de kast getrokken.
Wat een verschil met bijv Steps, die heeft echt het saaiste van alles, maar die hebben gezien de ellende bij FNG ook geen diepe zakken waarschijnlijk.
Arabian Oud interieur ook ontzettend mooi, maar dat had ik wel verwacht na het zien van hun winkel in Londen.
Neem aan dat Intertoys ook nog wel een opknapbeurt krijgt als ze blijven zitten. Ligt een goedkoop grijs tapijt in de zaak.

·
Registered
899 Posts
MOTN is mijn lokale winkelcentrum, maar wel leuk om een beetje alle ontwikkelingen te volgen bij andere centra, ook binnenstad.
Ik kwam gisteren dat filmpje tegen van Amstelveen, waarvan Angel al zei dat dit best wel luxe was in vergelijking tot elders.
Maar het is nu bijvoorbeeld ook leuk om de ontwikkelingen en reviews te volgen van 'Amsterdam The Style Outlets', omdat dit een potentiële concurrent zou kunnen zijn voor mensen die er een dagje uit willen.
Is net twee dagen open.
Nou daar hoeven 'we' ons niet druk om te maken. Als ik de reviews mag geloven een hoop B en C keus wat wellicht te verwachten is bij een outlet center, en duur betaald parkeren. En dat in Halfweg hè, niet in Amsterdam zelf.

2621 - 2640 of 3140 Posts