SkyscraperCity banner

1641 - 1660 of 1907 Posts

·
Registered
234 Posts
Ik heb via via te horen gekregen dat ze bezig zijn met het leggen van leidingen in nog een Hunkemoller winkel in de Mall. Nu lijkt me een 2e Hunkemoller vestiging wat overdreven, mogelijk een nieuwe vestiging van HKMX (bij Hunkemoller)?
Misschien wordt het oude filiaal bedoeld. Het oude pand moet up to date gemaakt worden voor verhuur.
Als je een tweede concept zou willen openen dan zou ik kiezen voor de Gallery.( of daar in de beurt. )
H&M heeft er ook een handje van om meerdere filialen in een winkelgebied te hebben . Zou dus kunnen .

·
Registered
234 Posts
Ik hoor net op de radio dat de overheid Hema wil redden, in het kader too big to fail.
De eigenaar van Blokker en Intertoys is erg verbaasd over de eventuele steun voor HEMA
Staatssteun voor Hema? Blokker-eigenaar Witteveen snapt er niets meer van

Hoe ver moet je gaan? Als je een winkelketen overeind houdt dan ook de andere winkels.

Het gaat om cashflow. Zolang HEMA voldoende omzet maakt is er niets aan de hand. Nu zie je hoe wankel deze financieringsconstructies zijn. Ik hoop dat het een storm in een glas water is en dat HEMA gewoon kan blijven voortbestaan.

·
Registered
3,690 Posts
onlangs bleek dat winkelketens hun inkoop zo laat betalen dat de voorraden in de winkels er feitelijk 'zin consignatie' liggen. de leveranciers zijn crediteurs van ketens geworden. als de equity sprinkhanen het vastgoed eruit halen en verkopen houd je alleen een 'merk' over.

·
alomtegenwoordig
10,720 Posts
Het gaat om cashflow. Zolang HEMA voldoende omzet maakt is er niets aan de hand. Nu zie je hoe wankel deze financieringsconstructies zijn. Ik hoop dat het een storm in een glas water is en dat HEMA gewoon kan blijven voortbestaan.
Er is juist erg veel aan de hand. Als de HEMA zo rendabel was, zou er wel weer een investeerder instappen. En daar ziet het bepaald niet naar uit.
De HEMA is leeggehaald door slimme jongens en nu is het hopen op de NL overheid voor het personeel.

·
Registered
144 Posts
Vreemd dat de H&M groep nog geen ruimtes, buiten de H&M zelf, heeft vastgelegd (of ik moet iets gemist hebben). Arket, Monki, & Other Stories, Weekday, COS, H&M Home, Afound zijn allemaal merken met eigen winkels in binnensteden door heel Nederland. Dit terwijl concurrent Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius en Pull & Bear) wel is vertegenwoordigd met winkels in de mall.

·
Registered
686 Posts

Geen directe link met WMON, maar wel een vestiging in winkelcentrum Amstelveen van Unibail Rodamco
Een shop in shop formule als ik het zo lees. Hoewel ze verklaren géén opvolger van V&D te zijn (waar hoorden we dat eerder...), gaan ze wel merken uit het voormalige V&D aanbod verkopen. Iedere 3 maanden gaat de winkel (tijdelijk) dicht en komt er een nieuw aanbod. Misschien toch iets voor de bovenste verdiepingen van 'ons' voormalige V&D gebouw. Aannemende dat P&C de BG en Eerste etage afneemt?

·
Registered
234 Posts
Er is juist erg veel aan de hand. Als de HEMA zo rendabel was, zou er wel weer een investeerder instappen. En daar ziet het bepaald niet naar uit.
De HEMA is leeggehaald door slimme jongens en nu is het hopen op de NL overheid voor het personeel.
Ik bedoelde te zeggen dat door cashflow de boel overeind gehouden wordt. Door de tegenvallende omzetten komt er minder geld binnen en dan blijkt inderdaad dat HEMA een groot probleem heeft. En de investeerders lachen zich kapot. Het begon bij het van de beurs halen van VendexKBB. Investeerders kochten VendexKBB . BInnen een jaar werd alle vastgoed verkocht en in de zakken gestopt van de investeerders. En zo werden er steeds meer trukken uitgehaald om de zakken van investeerders te vullen. Met het resultaat een HEMA bijna failliet.

·
Registered
520 Posts
Vreemd dat de H&M groep nog geen ruimtes, buiten de H&M zelf, heeft vastgelegd (of ik moet iets gemist hebben). Arket, Monki, & Other Stories, Weekday, COS, H&M Home, Afound zijn allemaal merken met eigen winkels in binnensteden door heel Nederland. Dit terwijl concurrent Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius en Pull & Bear) wel is vertegenwoordigd met winkels in de mall.
Bij de jaarcijfers van URW werd volgens mij al een bezettingsgraad van 75% gemeld, geen idee of daar ook al die 2 verdiepingen van P&C in meegenomen waren. Het kan bijna niet anders dat H&M een enorme bulk van de m2 voor zijn rekening neemt met verschillende concepten/merken. Als Westfield de standaard is, blijft het echt niet bij dat kleine winkeltje daar bij de C&A.

Vanmiddag rijen bij Nolten, H&M, Rituals, Action. Hoe lang is dit vol te houden?

·
Registered
85 Posts
Winkelier wist me vandaag te vertellen dat ie enorm gekut heft gehad over nieuwe winkelpui,tien keer nieuwe in
ingediend en uiteindelijk goedgekeurd.Ook zou het centrum pas volledig in Maart open gaan….

·
Registered
520 Posts
Als je naar dit filmpje kijkt van de Grand Opening van de Mall of Scandinavia, is het gelijk duidelijk waarom een Grand Opening in oktober in Leidschendam onmogelijk is.

·
Registered
95 Posts
Kleine update:
  • NZA opent mid juli zijn deuren.
  • Vapiano opent eind dit jaar gewoon een restaurant in de mall, deze zal door de van der Valk familie gerund worden.
  • de mall of the Netherlands krijgt speciale 360 graden schermen, na een test in Frankrijk worden ze nu ook in Leidschendam gemonteerd. Een voorbeeld hiervan vind je op LinkedIn onder Mall of the Netherlands.
  • Het houten dak frame in de centrale hal is klaar, men gaan nu beginnen met de omliggende plafonds

·
Registered
520 Posts
Mooie update! Weet jij toevallig of er onder dat houten frame nog een wit plafond komt? Van een afstand ziet het er geweldig uit, maar als je eronder staat en er doorheen kijkt zie je volgens mij nog steeds het stalen dak frame.

Zou ook nog mooi zijn als er nog een mooie videowall zou komen op die grote witte muur van de Mediamarkt.
Bij Westfield in Londen hebben ze wel zoiets.

1641 - 1660 of 1907 Posts