SkyscraperCity banner

1681 - 1700 of 1894 Posts

·
Registered
514 Posts
Toevalligerwijs lees ik van een projectbureau op Linkedin die een 'like' gaf op het houten kunstwerk van Julia+ dat zij gaan meehelpen aan het Douwe Egbertscafe maar ook aan twee vestigingen in de Mall van Manneken Pis friet.
Even zoeken op Jacob den Besten.

Manneken Pis Leidschendam BG B.V. i.o.

Opgericht in april 2020

Er is ook een bv opgericht met de benaming 1e, dus er komt er een op de begane grond en op de eerste verdieping. Dat suggereert dat er een in een van de kiosks komt van Diner Plaza.

·
Registered
695 Posts
Vanmiddag weer even in de MotN geweest maar man ow man wat een drukte.
F*ck the social distancing, veel te druk. Lekker met 7 man de lift in terwijl er maar max. 4 in mogen.
Chaos op het parkeerdak en daardoor ook meteen helemaal vast op het kruispunt nabij de Shell / BP.
Gaat wat zijn als die mall helemaal af is.

·
Registered
261 Posts
Als die helemaal af is dan is er ook meer parkeergelegenheid. Maar het is idd druk...Op zich is dat volgens mij ook de bedoeling.

·
Registered
1,792 Posts
Er zijn op dit moment ook nog werkzaamheden aan het parkeerdek die de doorstroming niet bevorderen. Die file op de Noordsingel voor het parkeerdek op zaterdagmiddag was ook in de oude Leidschenhage tijd eigenlijk wel standaard.

·
Registered
233 Posts

Spannend wat er allemaal op de achtergrond gebeurt, Hema is straks toch goed voor 2000 m2 in de Mall.
Afgelopen weekend was spannend voor HEMA. Boekhoorn buitenspel gezet en de schuldeisers zijn nu eigenaar. Iedereen blij dat de schuld omlaag is gebracht. De nieuwe eigenaren eisen natuurlijk i.p.v 9 % rente nu gewoon minimaal 10 % dividend. Ofwel de situatie is niet veranderd. De volgende vraag wordt: wie wil HEMA kopen?
Een andere opmerkelijke uitspraak van CEO Jegen is dat hij alweer denkt aan het openen van nieuwe winkels. Aan de ene kant willen ze HEMA collectie in alle Jumbo's verkopen en aan de andere kant houden ze vast aan stenen eigen winkels. In mijn ogen geen eenduidige strategie.

·
Registered
233 Posts
http://instagr.am/p/CBhu0R2AlTn/
Als ik het goed lees wordt de begane grond van het V&D gebouw een enorme lobby en ophaalpunt voor bestellingen. Dan zou P&C op etage 1 en 2 komen. Begrijp ik dat goed?
Totaal m2 pand V&D is ongeveer 11.000m2 verdeel over 4 etages. Dus gemiddeld 2500m2 per etage. De parterre heeft /had meer m2 vanwege uitbouw aan het parkeerterrein. Dit bedrijf spreekt over 800m2. Op de foto zie je de kant van het parkeerterrein( Het blok wat je ziet is de nooduitgang)

Ik heb het idee dat P&C aan de kant gaat zitten van het centrale plein met een roltrap naar de 1e etage. Op de parterre zullen ze waarschijnlijk de helft afnemen( of nog minder ). Dit verklaart ook waarom de oude plek waar de roltrappen zaten dichtgemaakt wordtc.

Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke invulling. Bovenstaande is maar een gedachte gang die gebaseerd is op mijn logica.

·
Registered
514 Posts
Eindelijk weer wat nieuwe namen.....

Levi's, Swiss Sense, Haribo (kiosk in passage?, hebben eigen winkel in outlet Roosendaal), American Book Center (niche markt met Engelstalige boeken, zal Paagman niet echt in de weg zitten en leuk voor de expats), Modern Nails, Rituals(laatste was al bekend en verhuist naar groter pand in later stadium).
Zeker Swiss Sense zal aardig wat m2 opslurpen.

·
Registered
233 Posts
Eindelijk weer wat nieuwe namen.....

Levi's, Swiss Sense, Haribo (kiosk in passage?, hebben eigen winkel in outlet Roosendaal), American Book Center (niche markt met Engelstalige boeken, zal Paagman niet echt in de weg zitten en leuk voor de expats), Modern Nails, Rituals(laatste was al bekend en verhuist naar groter pand in later stadium).
Zeker Swiss Sense zal aardig wat m2 opslurpen.

Nieuwe retailers die getekend hebben:
  • Levi’s – 165 m2
  • Rituals – 312 m2
  • Haribo – 157 m2 (Voor een snoepwinkel is 157 m2 behoorlijk groot. Een kiosk zou meer voor de hand zijn.)
  • American Bookcenter – 78 m2 (Dit is behoorlijk klein voor een boekwinkel. De winkel in Den Haag centrum is groter.)
  • Modern Nails – 105 m2
  • Purdey – 146 m2
  • Swiss Sense – 745 m2 ( Dit is ongeveer even groot als het Paagman pand, misschien in het V&D pand? )

·
Registered
514 Posts
Swiss Sense zou zo maar kunnen in V&D pand, maar een wooninrichting hoek aan de kant van de nieuwe Hema zou ik meer voor de hand zien liggen, verhuist die TTM met zijn vliegende tapijten ook niet naar die kant?
745m2 is echt wel een oppervlak en ik ga er vanuit dat het gelijkvloers wordt in tegenstelling tot Paagman.

·
Registered
514 Posts
Ja was te verwachten als je ziet hoever ze nu nog maar zijn.
Het zou ook onverantwoord zijn met de corona, bij de opening van de Mall of Scandinavia stonden er duizenden mensen hutjemutje op elkaar buiten te wachten, daar zijn op youtube zat filmpjes van. Daar gaat de gemeente Leidschendam geen vergunning voor afgeven. Maar los daarvan zijn er misschien wel 100 of 150 panden die nog moeten worden afgebouwd.

1681 - 1700 of 1894 Posts