SkyscraperCity banner

1761 - 1780 of 1885 Posts

·
Registered
4,878 Posts
Saillant detail, het verhaal eindigt met Oost Europa. En dat klopt, daar vind je nu prachtige malls waar misschien Nederland in gaat volgen. We hebben nu last van de zg. wet van de remmende voorsprong. In de jaren 60 en 70 hadden we de modernste wc van Europa, maar die zijn nu allang passe en lopen we sterk achter.

Verschil met Oost Europa etc. Is wel dat wij zeer krachtige stadscentra hebben met veel winkels in oude gezellige straten. Oost Europa is na de val van het communisme begonnen met vele malls bouwen, ook een uiting van welvaart en prestige. In de Oost Europese stadscentra zijn veel minder winkels dan bij ons.

·
Registered
513 Posts
De McDonald's opent begin augustus weer zijn deuren in een volledig vernieuwd restaurant!
Dat zou wel heel snel zijn, ze moeten nog beginnen aan de sluier, de parkeerplaats is er niet en er liggen daar gigantisch veel bouwmaterialen voor de sluier etc. Bovendien zie je door de ramen geen afbouw activiteiten. Op zijn minst ambitieus.......

·
Registered
3,984 Posts
Verschil met Oost Europa etc. Is wel dat wij zeer krachtige stadscentra hebben met veel winkels in oude gezellige straten. Oost Europa is na de val van het communisme begonnen met vele malls bouwen, ook een uiting van welvaart en prestige. In de Oost Europese stadscentra zijn veel minder winkels dan bij ons.
Ik denk dat die dingen samenhangen. Doordat ze daar na de val van de muur als gekken winkelcentra neer zijn gaan zetten hebben de stadcentra minder winkels. Wat mij betreft dus niet de wet van de remmende voorsprong om weinig malls te hebben, maar een grote fout van (ontbrekende) stadsplanning in de jaren negentig in oost Europa waardoor veel stadscentra minder zijn dan ze geweest hadden kunnen zijn.
Winkelcentrum de oude brouwerij in Poznan vind ik trouwens wel geslaagd.

·
Registered
11 Posts
Dat zou wel heel snel zijn, ze moeten nog beginnen aan de sluier, de parkeerplaats is er niet en er liggen daar gigantisch veel bouwmaterialen voor de sluier etc. Bovendien zie je door de ramen geen afbouw activiteiten. Op zijn minst ambitieus.......
Vandaag leek er best veel aktiviteit te zijn binnen. Ze komen toch op de oude plek terug, maar dan op 2 verdiepingen? Verder: Ze waren bezig met de sluier van de ingang naast de McDonalds, en het terrein ervoor is al een heel stuk opgeruimd. Het gaat wel hard daar nu!

·
Registered
4,878 Posts
Ja dat kan best. Bij dit soort grote bedrijven gaat dat heel snel. Die hebben daar speciale teams voor.

·
Registered
924 Posts
Als je zo door dat lijstje bladert, dan zie ik zeker een paar leuke namen, waardoor ik als Rotterdammer best een keer zal komen kijken in MoTN straks, maar te weinig om regelmatig die reis te maken. Ik mis inderdaad nog wat entertainment zoals een arcadehal, maar zeker nog wat winkelformules die ik hier in Rotterdam niet kan vinden. Leuk bijvoorbeeld dat er een ABC en een Lego winkel komen, dat zijn echt leuke niche winkels waar je voor om loopt. Graag meer van dit en inderdaad gewoon een handjevol namen die je nog nergens in NL kunt vinden. Het probleem met Nederlandse stadscentra is voor mij vaak dat het te veel eenheidsworst is. Te weinig unieke zaken, te veel ketens. Als MoTN mensen uit de steden wil trekken moeten ze nog iets onderscheidender worden.

·
Registered
513 Posts
Zeer benieuwd wie er tegenover de ICI XL komt in de Jasmijn passage, ze zijn binnen bezig, groot pand met twee verdiepingen en een gat in het midden voor een (rol)trap.

Bij McDonald's lijken ze vaart te gaan maken met de sluier, inmiddels zijn alle bouwmaterialen weg en de weg wordt opnieuw (tijdelijk?) bestraat.

Ingang bij de BCC, er is inderdaad iets bouwkundig aangepast volgens mij zodat de bouten niet in de gevel van Bronwasser geschroefd hoeven te worden.

The English Hatter komt naast Paagman.

·
Registered
684 Posts
Ingang bij de BCC, er is inderdaad iets bouwkundig aangepast volgens mij zodat de bouten niet in de gevel van Bronwasser geschroefd hoeven te worden.

Klopt. Er is voor die pui (toegang) zelfs een compleet nieuwe constructie ontworpen. Allemaal om Bronwasser te ontzien.

Ik heb geen zin om in de etalage(s) van Bronwasser alle documentatie te lezen. Maar ben even de draad kwijt voor wat betreft procedures, want volgens mij was Bronwasser door de Rechtbank veroordeeld 'mee te doen'. Maar wellicht dat er beroep is aangetekend? En dat hangende dat beroep Westfield niet wacht - kunnen ze ook niet in het belang van andere betrokkenen - en dus verder gaat. Komt de constructie niet rechtsom, dan linksom. En als er t.z.t. een bindende uitspraak ligt, zien we dan wel weer....

1761 - 1780 of 1885 Posts