SkyscraperCity banner

1901 - 1920 of 2353 Posts

·
Registered
656 Posts
Leuk dat er een mannenmode zaak opent want die was er nog niet, nu hopen dat er positief nieuws komt over een doorstart van de FNG winkels.
Ze zijn al failliet verklaard, ook de Nederlandse tak, loon wordt doorbetaald door UWV. Los van het persoonlijk leed voor het personeel zou het ook sneu zijn voor de Mall als Steps, Miss Etam, Expresso en Claudia Sträter allemaal tegelijk sluiten. Zie de ruimtes maar weer eens te vullen met kwaliteit. We gaan het zien.

·
Registered
1,655 Posts
Een tijdje geleden heb ik hier gezegd dat die hele Mall me niet interesseert, omdat een winkelcentrum niet mijn ding is en omdat mijn stad Den Haag er niets aan heeft. Daar kom ik toch deels op terug. Ik zag dat de Mall of the Netherlands vlak bij de m.i. nogal zieltogende bejaardenwijk Mariahoeve ligt en ik las dat Station Mariahoeve wordt gezien als het primaire aanvoerstation voor de Mall. Wat dat betreft lijkt de Mall me wel een interessante impuls voor dat deel van Den Haag. De aanliggende wijk Bezuidenhout zit de laatste tijd erg in de lift vanwege goede treinverbindingen met o.m. Amsterdam Zuid via Laan van NOI en nabijheid van centrum en snelwegen, misschien gaat Mariahoeve ooit ook wel die kant op, al is de architectuur van de wijk minder mooi en is er nu nog niets te beleven.

Er werd ook geklaagd over de teloorgang van het plaatselijk winkelcentrum van Mariahoeve, dan hebben de bewoners met de Mall een uitstekend alternatief een paar straten verderop. Ook is de Mall leuk voor de inwoners van de nabijgelegen suffe Haagse vinexwijk Leidschenveen. Ik ga in oktober na de officiële opening nog wel eens langs bij de Mall.

·
Registered
315 Posts
Voor de officiële opening moet je wat langer wachten, die is pas volgend jaar in maart. Voor de genoemde wijken zal Leidschenhage een belangrijk winkelcentrum worden. Een groot en hoogwaardig aanbod van winkels, horeca en leisure in combinatie met gratis parkeren. Wat wil je nog meer. Ik denk dat expats het winkelcentrum ook zullen waarderen. Dit zorgt dat Den Haag weer een stuk aantrekkelijker wordt om te wonen.

·
Registered Abuser
5,014 Posts
Een tijdje geleden heb ik hier gezegd dat die hele Mall me niet interesseert, omdat een winkelcentrum niet mijn ding is en omdat mijn stad Den Haag er niets aan heeft. Daar kom ik toch deels op terug. Ik zag dat de Mall of the Netherlands vlak bij de m.i. nogal zieltogende bejaardenwijk Mariahoeve ligt en ik las dat Station Mariahoeve wordt gezien als het primaire aanvoerstation voor de Mall. Wat dat betreft lijkt de Mall me wel een interessante impuls voor dat deel van Den Haag. De aanliggende wijk Bezuidenhout zit de laatste tijd erg in de lift vanwege goede treinverbindingen met o.m. Amsterdam Zuid via Laan van NOI en nabijheid van centrum en snelwegen, misschien gaat Mariahoeve ooit ook wel die kant op, al is de architectuur van de wijk minder mooi en is er nu nog niets te beleven.

Er werd ook geklaagd over de teloorgang van het plaatselijk winkelcentrum van Mariahoeve, dan hebben de bewoners met de Mall een uitstekend alternatief een paar straten verderop. Ook is de Mall leuk voor de inwoners van de nabijgelegen suffe Haagse vinexwijk Leidschenveen. Ik ga in oktober na de officiële opening nog wel eens langs bij de Mall.
Om van Station Mariahoeve bij MoTM te komen moet je zeker 10 minuten lopen op de navigatie van Google Maps dwars door een Voorburgse woonwijk. Ik verwacht daarom maar heel weinig bezoekers per trein.

De afstand van winkelcentrum Mariahoeve tot MoTM is zo'n 2,5 km. Aangezien de gemiddelde Mariahoever achter een rollator loopt verwacht ik ook niet dat die mensen naar MoTM gaan.

·
Registered
1,888 Posts
Nou ja, je kunt vanaf station Mariahoeve ook tram 6 pakken die voor de deur van MotN stopt en er waren geloof ik ook wel plannen voor pendelbusjes, maar eerlijk gezegd geloof ik er ook niet zo in dat dat station straks massa's MotN bezoekers gaat trekken. De meesten zullen waarschijnlijk nog gewoon met de auto komen. Op zich is MotN met tram 2, 6 en 19 best prima te bereiken via het OV, alleen een goede treinverbinding ontbreekt.

Overigens kun je straks met de huidige plannen voor het ongelijkvloers maken van de kruisingen van de N14 niet eens meer direct vanuit Mariahoeve de nieuwe ondergrondse parkeergarage van MotN bereiken, daar moet je voor gaan omrijden.

·
Registered
656 Posts
Om van Station Mariahoeve bij MoTM te komen moet je zeker 10 minuten lopen op de navigatie van Google Maps dwars door een Voorburgse woonwijk. Ik verwacht daarom maar heel weinig bezoekers per trein.

De afstand van winkelcentrum Mariahoeve tot MoTM is zo'n 2,5 km. Aangezien de gemiddelde Mariahoever achter een rollator loopt verwacht ik ook niet dat die mensen naar MoTM gaan.
Het gebied Appelgaarde dat aan het perron grenst wordt herontwikkeld, ik zou even moeten zoeken, maar er is zelfs al gesproken als pilot over transponder karretjes van station Mariahoeve naar de Mall. En het is geen 1 april.

·
Registered
Forum Hadriani
5,432 Posts

Alleen al om het feit dat er in NL op HC na geen enkele fatsoenlijke mall is. In Oost Europa heb je in elke stad meerdere prachtige malls en in NL heb je alleen stadscentra vol met leegstand en pauper w.c.. Sorry hoor maar op winkelgebied lijkt het hier net een 3e wereldland. Ik hoop dat er meerdere motn's volgen in NL.

·
Registered
3,783 Posts
Het gebied Appelgaarde dat aan het perron grenst wordt herontwikkeld, ik zou even moeten zoeken, maar er is zelfs al gesproken als pilot over transponder karretjes van station Mariahoeve naar de Mall. En het is geen 1 april.
waar blijft de kabelbaan??? de zeppelin???

·
Registered
656 Posts
waar blijft de kabelbaan??? de zeppelin???
Jij mag de Zeppelin besturen

·
Registered
1,888 Posts
Alleen al om het feit dat er in NL op HC na geen enkele fatsoenlijke mall is. In Oost Europa heb je in elke stad meerdere prachtige malls en in NL heb je alleen stadscentra vol met leegstand en pauper w.c.. Sorry hoor maar op winkelgebied lijkt het hier net een 3e wereldland. Ik hoop dat er meerdere motn's volgen in NL.
Alsjeblieft niet zeg, laten we lekker onze binnensteden levendig houden en niet alles naar zielloze malls verplaatsen..

Enige reden waarom ik de ontwikkelingen van MotN volg is omdat ik er in de buurt woon, en als dichtsbijzijnde winkelcentrum zal ik er in die zin ook gebruik van maken, maar verder vind ik het maar niks zo'n mall.

·
Registered
Forum Hadriani
5,432 Posts
Eens dat we onze binnensteden levendig moeten houden, maar er staan genoeg verpauperde wc in Nederland. Die kan je vervangen voor een nette mall ala motn. Of dat je 2 of 3 kleine verpauperde wc consolideert tot 1 keurige mall. Neem een Zuidplein daar wil je toch niet dood gevonden worden. Ook Amsterdam heeft nog genoeg gribustroep.

1901 - 1920 of 2353 Posts