Seraing. Ergste stad van België (naar mijn mening toch).
Deze stad ligt tegen Luik en is daadwerkelijk vuil en smerig !!!
fyi :Ik vind de vraag in de eerste plaats ongelukkig gesteld.Seraing. Ergste stad van België (naar mijn mening toch).
jamaar er wortd gevraagd welke plaats vind je lelijkfyi :Ik vind de vraag in de eerste plaats ongelukkig gesteld.
Elke plaats, hoe lelijk ook, heeft kwalteiten. De kunst bestaat erin deze kwaliteiten te herkennen en naar waarde te schatten. Kennis van de historiek van de plek kan daar veel aan helpen, want dat leert je begrijpen waarom de stad is zoals ze is. Een 'lelijke stad' (wat dat ook wil zeggen) kan vele malen boeiender zijn en daardoor aantrekkelijker dan een mooie maar saaie stad.
Lelijk is bovendien een vage term. Een stad is een zeer complex gegeven, ze bestempelen als lelijk is eenzelfde veralgemening zoals bvb 'negers zijn lui'.
Veel ex-aequo's : de verschrikkelijke kakafonie van lintbebouwing langs ALLE Belgische rijkswegen en meer en meer gemeentewegen.
Geen woorden om mijn afschuw uit te drukken over zulke beschamende wanorde, die nog steeds uitbreiding neemt.
Net of de huizen die in lintbebouwing staan allemaal compleet verschillend zijn...Kan wel zo zijn, maar het wordt tenminste nooit SAAI zoals die eindelose Nederlandse woonwijken die allemaal op mekaar lijken zonder enige karakter, dat vind ik pas lelijk en oersaai!
Greetzzzz XeloS![]()
Net of de huizen die in lintbebouwing staan allemaal compleet verschillend zijn...
Ik denk er net zo over. Het ergste vind ik dat men het nog steeds niet verleerd is. Bovendien begint dit fenomeen zich steeds meer te verplaatsen naar de ardennen. Hopelijk beperkt het zich daar tot enkele uitzonderingen.Ze stralen tenminste wel iets meer ordelijkheid uit dan die lintbebouwing. Ik heb een verschrikkelijke bloedhekel aan die lintbebouwing hier. Ik zou bijna hopen dat de verkoop van die huizen verboden wordt zodat ze stelselmatig platgesmeten kunnen worden. Wat een gruwel zijn die dingen toch.
Misschien kun je beter emigreren,België en ruimtelijke ordening vloekt, en dat terwijl vroeger Gent, Brussel en Antwerpen prachtige staaltjes waren van stedenbouw.
België is het land van de gemeentekes, van de wanorden en van een stad die louter gedefinieerd word door absurde gemeentegrenzen. Een barbaars land!
Lelijkste plaats aan de Belgische kust: Blankenberge!!!De Atlantic Wall die onze kust is. De Haan heb ik nooit gezien, dus het kan zijn dat die voor verademing zorgt. Maar elke keer dat ik aan de Belgische kust kom wil ik bijna huilend terug de trein op om ergens elders heen te gaan.
Ik vind België zalig en zou nergens anders willen wonen, alleen onze ruimtelijke ordening is barbaars!Misschien kun je beter emigreren,
want in een barbaars land leven zoals
Belgie is ook niet alles! :wave:
Misschien is Dubai wel een optie daar staan de skyscrapers
in lintbebouwing!
Greetzzzz XeloS
Ik vind aan onze kust toch nog een uitzondering: Oostende! Niet dat Oostende zo mooi is, het is er allerminst lelijk. Met vele mooie en gezellige kantjes. Als ik naar onze kust ga, is het altijd Oostende. Ik zou er wel willen wonen, als ik er werk zou vinden... Ja, De Haan is veel mooier, maar Oostende is duizend keer gezelliger. Vooral in de winter, dan is de stad op haar best.Welke is dit in jouw ogen ?
Voor mij met ultieme stipnotering : de volledige kust met uitzondering van De Haan
Ja je hebt wel gelijk, er is nog heel veel werk aan de winkel!Ik vind België zalig en zou nergens anders willen wonen, alleen onze ruimtelijke ordening is barbaars!
Ach, de Kust... ik hou er wel van, zelfs van De Panne, Blankenberge en Knokke.Ik vind aan onze kust toch nog een uitzondering: Oostende! Niet dat Oostende zo mooi is, het is er allerminst lelijk. Met vele mooie en gezellige kantjes. Als ik naar onze kust ga, is het altijd Oostende. Ik zou er wel willen wonen, als ik er werk zou vinden... Ja, De Haan is veel mooier, maar Oostende is duizend keer gezelliger. Vooral in de winter, dan is de stad op haar best.
Lelijkste stad in België? Daar spreek ik me niet over uit, geef mij maar positieve polls.