SkyscraperCity banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Smalltown urbanist
1,884 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vakantie zit er weer op, morgen gewoon weer aan de arbeid.
Wilde toch nog wat foto's delen, die niet terecht konden in een andere thread.
Samen met de foto's uit de andere lelystadthreads, maakt dat Lelystad minder onbekend, (minder onbemind doe ik, wijselijk, geen uitspraken over ;))

de andere theads:
Markermeerkust Lelystad
Historisch Lelystad
Lelystad Zilverpark
Lelystad
Lelystad- nieuw theater
De k(l)iekjes

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

·
Registered
2,880 Posts
Opzich leuke kiekjes! Alleen het blijft inderdaad niet een van de meest aantrekkelijke plaatsen in Nederland. En zo'n outletcenter als bataviastad schrikt me alleen maar af. Bataviawerf wil ik ooit wel eens bezoeken.
Cermivelli said:
22.

[/IMG]
Welke boot is dit eigenlijk? Niet de batavia volgens mij.

·
Smalltown urbanist
1,884 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Ik ken de algemeen heersende opinie over Lelystad, maar ik lijd aan een don Quichotte syndroom.....alleen ze hebben die windmolens in de polder te hoog gemaakt! ;) daarom hier maar een verloren strijd voeren......
Er zijn, naast mij, geen lelystedelingen hier geloof ik......

Dat bootje heet de Soeverein, een van die charterschepen die in Bataviahaven liggen.

Eerlijk is eerlijk, je kan het beste nog zo'n......2 jaartjes wachten anders blijft je beeld van de Lelystadse kust zo slecht. Het is nu 1 grote zandvlakte en de rest (bataviahaven, -werf,-stad, suyderseeboulevard, nieuw land erfgoed centrum enz.) is nog wat onsamenhangend.

Zelfde geldt overigens voor het stadshart.

En voor beiden geldt, verbetering is op komst!

·
Registered
3,848 Posts
...

Leuke foto's! :) alleen jammer dat Lelystad zoveel nieuwe gebouwen heeft. Net Vinex stijl om het maar zo te noemen. Maar het heeft ook wel iets :)

·
Registered
114 Posts
Cermivelli said:
Er zijn, naast mij, geen lelystedelingen hier geloof ik......
Mijn vader werkt al jaren in Lelystad en heeft inmiddels een kavel gekocht in Lelystad. Waarschijnlijk zal ik dan binnenkort ook regelmatig in Lelystad te vinden zijn (maar dus geen lelystedeling).

·
Smalltown urbanist
1,884 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Shennbop said:
Na bekendmaking van mensen dat ze uit lelystad komen zit er vaak niets anders voor hun op dan de kwetsbare lichaamsdelen te beschermen en de perso(o)n(en) te smeken niet te slaan. ;)
:lol:

Ik smeek niet zo gauw ;) Maar verder: SO TRUE!

·
Smalltown urbanist
1,884 Posts
Discussion Starter · #9 ·
matthie said:
Mijn vader werkt al jaren in Lelystad en heeft inmiddels een kavel gekocht in Lelystad. Waarschijnlijk zal ik dan binnenkort ook regelmatig in Lelystad te vinden zijn (maar dus geen lelystedeling).
Ah ja, zoals je al gemerkt hebt, niet te vergelijken met Heerenveen, en al helemaal niet met Delft!

Maar toch wel een stad(je) met toekomst (op bescheiden schaal)

·
Smalltown urbanist
1,884 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Ontdekte dat er met wat fantasie een skyline viel te zien! ;)
En dan komt er, als alles doorgaat, nog aardig wat bij (vergelijkbaar in hoogte en 1 uitschieter). Vooral in het centrum.
1

2

3

4

5

6

7

·
Smalltown urbanist
1,884 Posts
Discussion Starter · #12 ·
En de zilverparkkade wordt weer wat hoger! Ze zijn nu bezig met de hoogste twee gebouwen van de serie! (Identi en Fensalir)

1

2

3

4

5

6

Hiernaast komt de nieuwe rabobank:

7

Met ravelijn zijn ze ook eindelijk begonnen, geheugensteuntje dat wordt dit:

8

9

10

dit wordt het lage gedeelte van Ravelijn:

11

Voor het oog tussen de zilverparkkade en het blauwe kamer van koophandelgebouw, zou het hoogste gebouw van lelystad gepland staan aan het zuidelijke stationsbalkon.
Ik heb er erg weinig meer over gehoord. Op de site van Rijk Rietveld vond ik echter dit ontwerp.
Maar lijkt erop dat het in de koelkast staat.

]

12 Dominor:

13 Calliste:

14 Ko-I-Noor:

15

16

17

18

19

20

21

22