SkyscraperCity banner

2041 - 2049 of 2049 Posts

·
Amsterdammer in Lelytown
3 Posts
Interessant artikel: Flevopost maakt gebruik van cookies

Volgend jaar wordt (eindelijk, want wat een nare plek) de Agorahof aangepakt. Voor die tijd is het nieuwe horecapaviljoen tegen de rug van het theater opgeleverd.

Daarnaast lijkt het hotel op de plek van stationsbalkon noord toch wel heel serieus te zijn.
Eindelijk ook weer eens actie in het ABC-gebied/-gebouw. De Albert Heijn heeft écht wel die broodnodige verbouwing nodig, de lekkages en de veroudering zijn echt erg ...

·
Registered
84 Posts
Interessant artikel: Flevopost maakt gebruik van cookies

Volgend jaar wordt (eindelijk, want wat een nare plek) de Agorahof aangepakt. Voor die tijd is het nieuwe horecapaviljoen tegen de rug van het theater opgeleverd.

Daarnaast lijkt het hotel op de plek van stationsbalkon noord toch wel heel serieus te zijn.
Wat een goed nieuws allemaal: een nieuw horecapaviljoen, een heringerichte Agorahof, verbouwing AH en nieuwe inrichting buitenruimte ABC-gebouw, vervolg nieuwbouw Parkwijk, nieuwe bioscoop en rondom nieuwe woningen en de te starten nieuwbouw aan de Zilverparkkade. Yes!

·
Registered
13 Posts
Mooi strand op een mooie locatie. Daardoor ontstaat gok ik wel dit probleem: Surfstrand overspoeld door badgasten tot verdriet watersporters
Het Marina haven strand is immers een stuk verder weg. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen, het plan voor die schiereilanden etc van meccanoo qua nieuwe natuur (en nieuwe stranden) duurt denk ik nog wel een tijd. Zeker voor een stad als Lelystad die zich toch al jaren steeds meer profileert als havenstad met nautische evenementen, toerisme nabij de kust en recreatie zouden extra stranden zeker welkom zijn.

·
Smalltown urbanist
1,767 Posts
Discussion Starter #2,048
Dat zat er dik aan te komen, ik quote mezelf daarom nog maar eens ;)
Eén van die plekken waar volgens mij potentieel is voor iets bijzonders. is de plek van het (uitgestelde/ afgeblazen) plan Meerdijkhaven.
Omdat er nu nog geen bebouwing en bewoning is, zou juist nu het moment zijn om de randvoorwaarden van een aantrekkelijk woonmilieu/ verblijfplaats te creëren. Bij het gedeelte Saerdam kan dit niet, omdat hier de bewoners bezwaar zouden kunnen maken vanwege overlast. Maar dat is bij het onbebouwde Meerdijkhaven deel niet het geval. Als hier de dijk in plaats van een diagonaal dijklichaam tot een verticale keerwand wordt verbreed is er ruimte voor een wandelboulevard. Hieronder kan een strand worden aangelegd. Een geschikte plaats want hier ligt ook een beschermende strekdam voor die eventuele afslag zou voorkomen. Hierna kan er nagedacht worden over een woonmilieu wat hierbij past. De plek ligt in het verlengde van Bataviahaven en is vanuit daar zichtbaar.

De huidige situatie
5FA5D40C-7024-41C5-B665-5995458AB2CD by Patrick Stam, on Flickr

Schetsje:
49952782001_2e4daa78d3_o (3) by Patrick Stam, on Flickr

Positie:
Screenshot 2020-05-31 at 22.10.52 (1) by Patrick Stam, on Flickr

·
Registered
13 Posts
Ja die heb ik wel eens zien langskomen, geheel mee eens uiteraard! Ik had een aantal jaar terug ook wat probeersels met het programma sketchup gemaakt over de eventuele bebouwing aan de oostvaardersdijk, ik zal eens proberen of ik dat nog ergens kan vinden. Hoewel het niet erg realistisch was weet ik nog, ik weet nog dat ik een hoogteaccent had ingetekend naast de huidige ''flat''/bebouwing aan de Saerdam, met nog een in het midden tussen saerdam en werkeiland (die met een soort binnenhofje zou uitkomen op de verbeterde recreatieve mogelijkheden, zoals een strandje of stijger/zoals verderop ook het geval is) en dan aflopend qua hoogte naar het werkeiland toe.
Ach, een mens kan dromen, grote kans dat als het uiteindelijk bebouwd wordt, het zoals Saerdam gewoon rijtjeshuizen worden van max 3 hoog met hier en daar 5/6 hoog.

2041 - 2049 of 2049 Posts