SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
5,949 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Afgelopen weekend is Sinterklaas al langs geweest en heeft mij een Canon 70-200 L USM objectief geschonken.

Ben zondag voordat ik naar de Kuip ging, langs Charlois Hoofd gereden, om de lens te testen. Helaas was het druilerig weer en ook regende het. Ben daarom gister namiddag nog even langs dezelfde plek gereden en heb opnieuw wat foto's genomen.

De lens heeft geen IS (Image Stabalizer), maar de foto's zijn toch goed scherp, ondanks dat ze uit de losse hand zijn geschoten. Ook tegen de avond bleef de kwaliteit bovengemiddeld.

Alle foto's zijn onbewerkt overigens! Op foto 8 en de kaders na dan.

Het zijn niet de meest spannende foto's, omdat het de bekende plaatjes en plekjes zijn.
Het ging mij om de test en die laat zien, dat ik tevreden mag zijn met mijn ontvangen geschenkje.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. Zelfde als foto 4, maar genomen een dag later. (Begin avond.)

16.

17.

18.

19.

·
Moderator
15,248 Posts
Mag ik jou en Sinterklaas hartelijk bedanken voor deze fraaie bijdrage?

Mooie platen, veel plezier met je nieuwe speelgoed :cheers:

·
-
3,628 Posts
Mooie foto's! Vooral foto 6 is er mooi, maar voor onbewerkte foto's gemaakt in druilerig weer zijn ze allemaal erg geslaagd.

·
Registered
5,949 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Mooie foto´s hoor. :) Vond je vorige lens ook niet verkeerd hoor. Heb je de foto´s helemaal niet bewerkt? (ivm foto 8 bijv.)
Nee helemaal niet bewerkt, alleen foto 8 zoals gezegd.
De nieuwe lens heeft een betere kleurweergave, scherpte, contrast en een snellere scherpstelling dan mijn Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens. Bovendien heeft de lens over het hele bereik f/4.
Op de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens gebruikte ik ook vaak een polarizer filter.

1 - 8 of 8 Posts