Skyscraper City Forum banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Breda parel v/h zuiden!
591 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Zo vandaag een dagje vrij, sinds vrijdag m'n nieuwe auto; dus een perfecte gelegenheid om ff te gaan toeren met m'n nieuwe voiture! :)

En ja de kasteeltuinen van Bouvigne zijn zomaar te bezichtigen, dus wat foto's geschoten.

Bouvigne ligt ten zuiden van Breda, gelegen tussen het Mastbos en de rivier de Mark. Het is sinds de 15e eeuw bewoond, ook door de voorouders van ons koningshuis waaronder Willem van Oranje.

Het Mastbos is ook in opdracht van de oranjes aangelegd en is daarmee 1 van lands oudste bossen die in opdracht van de mens aangelegd is.

De gehele omgeving is zonder meer bezienswaardig te noemen; er liggen hier tal van landgoederen waar prachtige villa's in gelegen zijn. Ook leuke eet/drink gelegenheden zoals Heeren van Oranje en de Boswachter.

Hier kan men de ''mondaine'' Bredanaar met name in het weekend tegenkomen. De wijken Ginneken en Ruitersbos grenzen ook aan deze gebieden, soms irriteer ik me mateloos aan die gasten die er met hun Porsche voor de deur moeten staan om ff te patsen. Da's weer de mindere kant van deze contreien...

Maar foto's daar zijn we hiervoor, dus aanschouw:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

·
Breda parel v/h zuiden!
591 Posts
Discussion Starter · #3 ·
@ Bobdebouwer

Eeuhm ik weet niet of ik dat als compliment voor mezelf moet beschouwen ;)

Overigens denk ik dat je niet alle foto's hebt gezien, was nog wat foto's vergeten namelijk :)

·
Willem II Tilburg
2,232 Posts
mooie foto's!!
Mooie tuin ligt daar ook achter.
Je kan daar vlakbij trouwens goed vreten bij die japanse vreetschuur. Ben ik al menig maal geweest :)

·
Registered
2,200 Posts
Mooi park met bijzondere bomen. Leuke tulpenboom ook, grappig dat die in de lente bloeit. Valt wel lekker op tussen al dat kale hout. Ik heb vanavond in Enschede ook nog even naar een mooi exemplaar staan kijken.
Het onderhoud van al die tuinen zal een lieve duit kosten, is het particulier eigendom?

·
Registered
1,070 Posts
Eerlijk is eerlijk, dit ziet er mooi uit allemaal, mooi historisch :eek:kay: Vooral het zuidelijke deel van Breda komt op mij ook chique over, aan de hand van foto's en info hier :)

·
Registered
2,867 Posts
ChrissyBreda said:
De wijken Ginneken en Ruitersbos grenzen ook aan deze gebieden, soms irriteer ik me mateloos aan die gasten die er met hun Porsche voor de deur moeten staan om ff te patsen. Da's weer de mindere kant van deze contreien...
En als het een oude Opel is niet zeker he.. ? Waar zit nu de echte ergernis ? ;) Overigens even voor de duidelijkheid, ik rij geen porsche hoor, wel een oude Opel.

Mijn achtertuin ! Nou ja, bijna.. Mooie fotoserie Chris.

·
Breda parel v/h zuiden!
591 Posts
Discussion Starter · #11 ·
@ Errik

Het is eigendom van het Waterschap Brabantse Delta. Ook worden er kamers gebruikt in het kasteeltje.

@ Kruikenparadijs

Ja da's idd goed douwen daar in die Japanse vreetschuur ;)

@ Dick

Ligt eraan wat voor oude Opel, als het een Opel Kapitein is misschien wel :)

Maar als het jouw achtertuin is meld ik me aan als Winus een bbq regelt ;)

1 - 11 of 11 Posts