Goed plan, ziet er mooi uit!
Retmetro.nl Forum - Simon said:Wij kregen onder andere het onderstaande kaartje binnen (waarvoor nogmaals dank):
![]()
A: Binnenhof-Schiedam Centrum
B: Nesselande - HvH Strand
C: De Terp - De Akkers
D: Rotterdam Centraal - De Akkers
E: Den Haag Centraal - Slinge
Nee, ik heb geen scherpere versie. Op zich ziet het er wel grappig uit. Het is overigens nog in een conceptfase, er kan nog het één en ander veranderen.
Hier valt op dat ze dat voor de Erasmuslijn wel gedaan hebben, beide lijnen in een andere tint zodat het gewoon de 'blauwe lijn' blijft. Dat lijkt me ook wel de mooiste oplossing.Doe het 'op zijn New Yorks': groepeer de afzonderlijke routes (A t/m E) op kleur per hoofdlijn.
Is inderdaad ook een charmante oplossing. Het nadeel van tinten is dat het voor slechtzienden niet briljant werkt.Hier valt op dat ze dat voor de Erasmuslijn wel gedaan hebben, beide lijnen in een andere tint zodat het gewoon de 'blauwe lijn' blijft. Dat lijkt me ook wel de mooiste oplossing.
Hm, ik vind het op zich juist beter als er bij een metro staat dat 'ie naar "Spijkenisse" gaat ipv "De Akkers", want die laatste naam zegt de meeste mensen niet veel....Ik lees net op Retmetro dat de dubbele benaming van eindstations gaat verdwijnen, Spijkenisse/De Akkers wordt in de nieuwe situatie alleen De Akkers. Nog een pluspunt, die dubbele benaming werkt alleen maar verwarrend.
Ik vind het ook een goed idee om door het schrappen van de dubbele benaming een einde te maken aan de huidige verwarring.^^De dubbele benaming is juist erg verwarrend. Zo is eindbestemming Ommoord vreemd want station Hesseplaats ligt ook in Ommoord maar daarvoor moet je juist de andere lijn richting Nesselande hebben. De nieuwe situatie met alleen de eindstations is veel beter en consequent.
Ja, nu de Rotterdamse metro Den Haag heeft geannexeerd is het goed dat de NS-namen worden gehanteerdlk zie ook dat "Centraal Station" geschrapt wordt. Ook logisch.
Nu graag ook nog de Bob-bus gewoon ook nachtnet of nachtbus noemen. Zie niet in waarom de nachtbussen in het weekend anders (Bob-bus) moeten heten.
Ik gok dat op pagina 4 van de papieren krant meer informatie staat over het nachtbusnet. Van mij mag ook de benaming Bob-bus verdwijnen. Maar wie leest er tegenwoordig nog het AD?Pagina 4 Snijden in nachtbussen
Bron: AD.nl