Skyscraper City Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hierbij een tweede serie foto’s van Leuven, waar ik op 6 juni met mijn collega’s naar toe ben geweest.
In deze serie komt ook hoogbouw voor. :)

Enjoy! :cheers:

1.

2. Ingezoomd straatbeeld.
Vreemde verkeerssituatie: je mag niet rechtsaf, niet linksaf en rechtdoor is ook niet toegestaan… :nuts:

3. Studentenwoning?

4. In het Begijnhof.

5. Contrast.

6. Student.

7. Studente.

8. Begijnhof.

9.

10. Bestaan.

11.

12. Terrassen.

13. Straatbeeld.

14. Toch nog hoogbouw gevonden. ;)

15. Contrast.

16.

17.

18. Waakhonden.

19. Zoomer.

20. Ook in Leuven tegenstanders van de G8-top.

21. Straatbeeld.

22.

23. Het station.

24. Het nieuwe gedeelte van het station.

25. Zoomer.

26. De wijk “achter” het station.

27. Typisch Belgisch.

·
Registered
1,216 Posts
Zo, nog nooit zon mooie Belgische stad gezien (bedoel ik positief...!). Ziet er wel echt gezellig uit allemaal. Ook niet van die verkrotte buitenwijken, voor zover te zien. En opnieuw een mooi station! :)

edit: ook ff serie1 bekijken en ik daar word ik zo mogelijk nog blijer van! ;)

·
Registered
6,169 Posts
Zo, nog nooit zon mooie Belgische stad gezien (bedoel ik positief...!).
Zo klinkt het anders niet... Al is Leuven natuurlijk wel de mooiste ;)

Ziet er wel echt gezellig uit allemaal. Ook niet van die verkrotte buitenwijken, voor zover te zien. En opnieuw een mooi station! :)
Bedoel je nu dat andere Vlaamse steden "verkrotte buitenwijken" hebben!?

·
Registered
1,216 Posts
Zo klinkt het anders niet... Al is Leuven natuurlijk wel de mooiste ;)

Bedoel je nu dat andere Vlaamse steden "verkrotte buitenwijken" hebben!?
Er staat toch achter: Ik bedoel het positief, dan bedoel ik het ook echt positief hoor!

Van Belgie (dus niet alleen Vlaanderen) heb ik verder de buitenwijken van Brussel, Antwerpen en Luik gezien en dat zag er toch niet al te best uit helaas ....

·
Bike It!
22,249 Posts
Leuven is inderdaad een van de mooiste Belgische steden. Ook een van de rijkste. Naast het feit dat het een universiteitsstad is, is het ook nog eens de provinciehoofdstad van Waals-Brabant. Het ligt bovendien vlak bij Brussel, dus trekt heel wat hooggeschoolde pendelaars aan.
Naast het mooie historisch centrum is Leuven ook niet vies van moderne architectuur, getuige het nieuwe stationsgebouw en het gebouw van vervoersmaatschappij De Lijn ernaast (helaas geen foto hie.
Die hoogbouw maakt deel uit van het Sint-Maartensdal. Het zijn woontorens ontworpen door de in België wereldberoemde architect Renaat Braem. Ook gekend van de Antwerpse politietoren. De hoogste is 112 meter (met mast wellicht), de andere 55 meter.
27. Typisch Belgisch.
Helaas ja. Zelfs in onze mooiste steden zoals Brugge en Leuven vind je deze warboel langs de grote gewestwegen... Dat krijgen we nog in geen 100 jaar weer goed.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Mooie serie van een karakteristieke stad :) Nu nog even deel I bekijken..
Ga je nog iets over H.O.M.E. plaatsen trouwens?

·
--------------
2,761 Posts
Leuven is echt een prachitge stad! Dat stationsgebouw is echt prachtig vooral zo met die palmen ervoor, die nieuwe hal is echt een juweeltje!

1 - 19 of 19 Posts