Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 25 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Woensdag 6 juni ben ik met collega’s naar Leuven geweest in het kader van onze jaarlijkse sociale activiteit.
Hier is een serie foto’s.

Enjoy! :cheers:

1. Hoogbouw. ;)

2. Nieuwbouw in de buurt van het station.

3.

4. Rechts de overkapping van het station.

5.

6.

7.

8.

9. Straatbeeld.

10. Een zoomer.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23. Stairway to heaven.

24.

25. Leuven is een echte studentenstad, dus: veeeel terrassen.

26.

27.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Een stad die ik amper heb zien langskomen op HHF. Aparte, niet-toeristische foto's: zowel het Stadhuis, het Belfort en de Sint-Pieterskerk niet in zijn geheel, maar fragmenten ervan. Wat een zoomers!
Mijn favo is het mannetje met de klok op het voetstuk van de oorspronkelijk geplande toren van de Sint-Pieterskerk, die 170m (!) hoog had moeten worden.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ah, de hoofdstad van Brabant. Inderdaad nog nooit eerder voorbijgekomen op het HHF. Mooie stad, doet me denken aan Brussel in het klein.

·
Registered
6,170 Posts
Leuven is een leuke stad. Twee maanden geleden nog geweest. Waar ik me altijd over blijf verbazen is dat monsterlijke ziekenhuis zo midden in de stad.
Wel, dat monsterlijke ziekenhuis gaat binnenkort volledig tegen de vlakte in het kader van een complete herontwikkeling van de buurt.

·
Registered Abuser
6,302 Posts
ƒƒ;13819099 said:
Wat dacht je, het was midden in de examenperiode...
Ja, dus? Kennelijk heerst er in Bels toch een andere studiecultuur als hier :cheers:

Ziet er verder uit al één van de vele mooie Vlaamse steden.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Wauwwww....wat een mooie foto's zeg. Jammer dat het weer niet overal meezat. Dan had er iets meer contrast in gekomen.

Wat een ontzettende mooie stad zeg, nog nooit gezien en nog nooit geweest. Ik weet niet eens waar het ligt!

Vele toppers waaronder: 9, 10, 15, 16 (jammer van die kraan), 17 (super deze, wat een ontzettend mooi gebouw zeg), 18, 20, 21 en 27.

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #18 ·
^^ Thanks!!

@ff: mijn collega's namen al tig toeristische foto's, dus ik heb er wat andere genomen. Verder vind ik zoomers mooi.
Dat mannetje met de klok keek ongeveer in de lens. :)

@DvW: het was idd vrij vroeg. Normaal drink ik ook niet zo vroeg tripels. :cheers:

@Apol: bij veel foto's heb ik de helderheid aangepast omdat ze vrij donker waren. Af en toe was het zonnig, maar er was ook vrij veel bewolking.
Die kraan in #16 is inderdaad minder. Links zie je ook nog een stukje van een steiger. :(

·
Registered
6,170 Posts
Normaal zien de terrasjes op de Oude Markt er zo uit

Foto 25 is waarschijnlijk 's ochtends genomen.
(de Oude Markt is trouwens 'de langste toog van Europa', niks dan (studenten)café's)

Tijdens de examenperiode ligt het stadspark ook vol met 'studerende' studenten... en ook wel studenten die iets anders doen: http://misspiggy.studiant.be/michiel/park1.jpg (echte foto trouwens!) ;)

Verder is Leuven een heel aangename, schone stad met bovendien het mooiste gothische stadhuis ter wereld - Brussel is er niks tegen.

(helaas een winter-foto zonder terrasjes)

1 - 20 of 25 Posts