SkyscraperCity banner

281 - 285 of 285 Posts

·
Registered
844 Posts
Wat mij opvalt bij drie fronten van die eerder getoonde trams, is dat ze alledrie van CAF zijn. Persoonlijk vind ik dat De Lijn (en ook de GVB in Amsterdam) het 'lelijkste' kopdesign heeft gekozen van de 3. Die van Luik is gelijkaardig aan die van Utrecht. Die van Luxemburg is wel bijzonder en lijkt me een speciaal custom design voor de stad. En vind ik wel het knapste van de drie.

·
Registered
755 Posts
Luxemburg heeft gewoon veel geld en heeft waarschijnlijk gewoon de duurste design versie gekozen.
Fransmannen vinden het altijd erg belangrijk om te investeren in de "vorm".
De vlaamsr regering is gewoon al decenia heel gierig met openbaar vervoer. De tram die ze gekozen hebben is waarschijnlijk een va' de cheapste versies...
En Luik heeft altijd een beetje admiratie gehad voor frankrijk, dus het zou me niet verbazen dat ze zich hebben geinspireerd met franse trams.

·
Registered
5,835 Posts
Wat mij opvalt bij drie fronten van die eerder getoonde trams, is dat ze alledrie van CAF zijn. Persoonlijk vind ik dat De Lijn (en ook de GVB in Amsterdam) het 'lelijkste' kopdesign heeft gekozen van de 3. Die van Luik is gelijkaardig aan die van Utrecht. Die van Luxemburg is wel bijzonder en lijkt me een speciaal custom design voor de stad. En vind ik wel het knapste van de drie.
Ah, ik wist niet dat ook Amsterdam de versie van De Lijn had gekozen...

Ik vind ze er in het grijs al een stuk beter uitzien:

·
Moderator
4,456 Posts
Als je dan vergelijkt met die nieuwe trams van De Lijn lijken ze wel uit een ander tijdperk te komen. Nu heeft de livery er mss ook wel iets mee te maken. Die saaie witte kleur van DL heeft z'n tijd gehad.
Dat is het grootste probleem. De kleurencombinatie die DL gebruikt is extreem lelijk. Geeft de trams toch wat kleur, zoals in sommige Franse steden, of ga voor eens stijlvolle look (Brussel, Luik).

Ze zijn goed bezig in Luik. Hopelijk inspireert dit de rest van België.

281 - 285 of 285 Posts