Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Mapmaker
2,452 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hej!

Effe een berichtje uit Denemarken..

Twee handwerkers zijn 4 etages neergestort te samen met 4 zware radiators!! Ze zijn slechts licht gewond, maar weten nu dat ze een llift niet zomaar vol kunnen laden!^^
http://jp.dk/arkiv/?id=959206
http://jp.dk/arkiv/?id=959511

Vraagje voor de kenners...
Ik dacht dat een lift niet neer kon storten.. Was het niet de heer Otis die altijd aan het demostreren was dat het niet fout kon gaan?!
Kan het dus toch???

·
Banned
3,385 Posts
hangt af wat voor een lift het was, miss wel zo een goedkope bouwlift van de ikea zonder noodremmen,

·
yeah!!
215 Posts
Natuurlijk wel oen! Denk je dat die arbeiders via de trap naar boven rennen terwijl hun cargo met de lift omhoog zoeft??!

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Tja, alles kan. Het waren natuurlijk ook 'maar' 4 verdiepingen. Ooit bij het razend interessante Mythbusters gezien dat wanneer je vanaf een bepaalde hoogte naar beneden stort, er dankzij de lucht in de liftschacht (die nergens naar toe kan) een soort van kussen ontstaat op het einde van de schacht. Hierdoor wordt de klap wat verminderd en heb je meer overlevingskansen dan dat je bij wijze van spreken van een bouwlift naar beneden zou storten.
je mag toch ook helemaal niet personen vervoeren met een bouwlift?
:lol: :lol:

·
Registered
1,134 Posts
Natuurlijk wel oen! Denk je dat die arbeiders via de trap naar boven rennen terwijl hun cargo met de lift omhoog zoeft??!
Een bouwlift is een type lift die op het bouwterrein allerlei materialen omhoog en omlaag kan brengen. De lift bestaat uit een stalen onderstel, meestal met wielen en een lierkast met elektromotor. Aan de gebouwzijde staat een stalen mast met een plateau. Boven in de mast zit een katrol, waar de kabel over loopt, vanaf het plateau naar de lier. Met behulp van de lier kan het platform met of zonder last op en neer gehaald worden. Om het vervoer van en naar de bouwplaats te vereenvoudigen is de mast neerklapbaar. Bij overbelasting treedt er een rem in werking. De rem is wettelijk voorgeschreven als veiligheidsmaatregel. Vervoer van personen met een dergelijke lift is verboden.

Typ maar in op Google, personen vervoeren bouwlift, het wordt zelfs beboet als je personen vervoert met een bouw/goederenlift! Op elke site vind je die regels.

Voor het vervoer van personen heb je personenliften op bouwplaatsen.
Du die ongelukken die gebeuren op bouwputten met bouwliften, ja die zijn dus te voorkomen als jeje aan die regels houdt.
Nu jij weer met je grote BEK!

·
Registered
1,134 Posts
Tja, alles kan. Het waren natuurlijk ook 'maar' 4 verdiepingen. Ooit bij het razend interessante Mythbusters gezien dat wanneer je vanaf een bepaalde hoogte naar beneden stort, er dankzij de lucht in de liftschacht (die nergens naar toe kan) een soort van kussen ontstaat op het einde van de schacht. Hierdoor wordt de klap wat verminderd en heb je meer overlevingskansen dan dat je bij wijze van spreken van een bouwlift naar beneden zou storten.:lol: :lol:
???

·
yeah!!
215 Posts
@ Nathanaelll:

Ik heb helemaal geen grote bek, jij stelt gewoon een domme vraag. Helemaal dom is het dat je er schijnbaar nogal wat van af schijnt te weten en dan nog zo'n vraag post... Als je het toch wel wist, waarom dan die vraag??

Daarnaast zie ik op plaatje van die link in de eerste post geen lift die jij in je stukje omschrijft. Volgens mij gaat het hier over een goederenlift binnen in een gebouw, waar weer andere regels voor geldt lijkt me.

·
Registered
1,134 Posts
jij bent hier nog altijd de oen, want jij dacht dus niet te weten dat bouwvakkers niet met een bouwlift mogen meevaren.
en ik inmiddels wel na even wat op te zoeken..

sukkel...

·
yeah!!
215 Posts
Ooh treurige baas!!! Lees nou eens goed wat ik typ! Je mag dan wel gelijk hebben met je weetjes over bouwliften, maar in dit geval was het geen bouwlift, maar een goederenlift binnen in een gebouw. En aangezien er een aantal gewonden zijn, neem ik aan dat lui wel gewoon met de lift mee mochten anders zouden er niet in zitten, ofwel! Dit is volgens jou niet het geval is bij een bouwlift! Daarin heb je gelijk, maar voor de rest moet je eens goed lezen wat anderen typen en je niet zo aangevallen voelen als iemand je op je stomme opmerking wijst....

1 - 14 of 14 Posts