Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Gisteren weer eens mijn route door de heuvels gerend: langs een rijksweg richting Kunrade,
dan de heuvels in en over een soort plateau terug naar Welten.
Later ben ik teruggegaan om wat foto’s te maken, het gebied lag er mooi groen bij.
Het weer was bewolkt, hierdoor kon ik goed tegen de zon in fotograferen.

Hier is een fotoserie. :)

1. Over dit paadje ren ik omhoog, langs natuurreservaat Kunderberg (de half beboste steile heuvel).

2. Je ziet het niet zo, maar de stijging is behoorlijk.

3. Ik ben altijd blij als ik op deze splitsing ben, dan zit het ergste erop.
Het paadje rechts gaat terug in de richting van Heerlen.

4. Nog een blik op het natuurreservaat. Een vogel cirkelt net boven het gebied.

5. Enkele mountainbikers.

6. Boer aan het werk.

7. Kijkrichting zuidwest (richting Ubachsberg).

8. De hoogspanningsmasten passen niet goed bij het landschap.

9. Vader en zoon…

10. De lineup vind ik wel wat hebben.

11. Verwaaide boom. Boven op het plateau kan het flink waaien.

12.

13. Het gebied is voornamelijk agrarisch, maar er zijn veel hellingbossen. De hellingen zijn eigenlijk het mooist.
Op het plateau is het vrij kaal, maar je kunt ver kijken.

14. Snowworld, Landgraaf.

15.

16.

17. De woonflat van Parc Imstenrade.

18. Atrium ziekenhuis, Snowworld en Sterflat.

19. Snowworld en Sterflat.

20.

21. Wandelaars.

22. Dichter bij de stad krijg je mooie contrasten (vind ik tenminste :))

23. Het Abp wordt gerenoveerd. De buitenkant van enkele van de bovenste verdiepingen van de hoogbouw is al klaar.

24.

25. Het complex van het Atrium ziekenhuis.

26. Een serie is niet compleet zonder een echte zoomer.:)
Tussen twee verpleegklinieken door is het in aanbouw zijnde appartementenflat Dua Vista zichtbaar. In de verte een mijnsteenberg in Duitsland.

27. In deze wei sleeën we ’s winters wel eens.

28. De wei van beneden gezien.

29. Hellingbos.

30.

Bedankt voor het kijken! :cheers:

·
Registered
4,042 Posts
Prachtig! Zuid Limburg behoort naast Twente en Fryslân tot mijn favoriete gebieden van Nederland. Deze foto's laten zien waarom. Heerlen vind ik eerlijk gezegd een lelijke vlek in dat landschap, maar gelukkig ligt dat grotendeels verscholen achter de heuvels. Op foto 21 wordt mijn idee van Heerlen goed uitgebeeld. Favo's: 1, 8 en 17

·
UP's and Downsss
2,282 Posts
Tsja, zuid-limburg ik mis het sinds ik me niet meer op 4 wielen kan voortbewegen. Heerlijk die heuvels en de wandelingen die ik er gemaakt heb..pure nostalgie; leuk hoor, zo'n fotoserie :cry: ;)

·
Alias Thec
1,365 Posts
Heerlen is best wel dicht bebouwd, veel midrises. Jammer genoeg is de architectuur verschrikkelijk.
Hoho het er staan werken van Rietveld, Coenen,Klunder, Peutz in deze stad alleen ze vallen niet zo op door het vele beton. :) Ik denk dat Heerlen (net als bijvoorbeeld Hilversum) meer dan gemiddeld waardevolle architectuur heeft dan de meeste steden van deze grootte.

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Pittig rondje om hard te lopen Erwin! Echt mooi, loop je deze ook als het donker is of zie je dan geen hand voor je ogen?
^^ Nee, als het donker is loop ik deze ronde niet.

Op het plateau heb je volgens mij wel licht van de stad als er bv bewolking is die het licht van de stad vangt, maar de weg omhoog zal te donker zijn. De weg omlaag al helemaal, dat is een holle weg met bomen eromheen.

Het is ook gevaarlijk voor je enkels bv als je de kuilen niet goed ziet, de weg is niet echt egaal.

Ik ga de route zo weer rennen, het is lekker zonnig weer met wat witte wolken. :cool:

1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.