SkyscraperCity banner
1 - 20 of 28 Posts

·
Registered
6,735 Posts
Hele mooie foto's heb je gemaakt .
Vooral die trams en dat wijkje Alamfa lijkt me gaaf .

Zeer en zeer interessante stad lijkt met dat :) .
En toevallig las ik er gisteren wat over in de spits .
Heb zelfs zitten te denken om naar deze stad heen te gaan aankomende week .
Maar dat gaat nu niet door en waarschijnlijk word het Barcelona ( al wel vaker geweest ) .

·
德明
5,413 Posts
Hele mooie foto's! Favo's: 3,10,11,19 (< heb ik minuten lang naar zitten staren :)) :cheers:

Lissabon staat zo ongeveer bovenaan mijn lijstje van 'nog-te-bezoeken-steden'. Dit jaar ging de vakantiediscussie tussen Macedonie en Albufeira. Het is naar Macedonie gegaan, wat ik overigens niet slecht vind, dus ik hoop dat het volgend jaar de Algarve wordt en hoop dat dan te kunnen combineren met 1 of 2 dagen Lissabon.

·
Registered
6,735 Posts
Die Landen rond Kroatie en Bulgarije zijn allemaal wel een bezoekje waard .

@ DvW

Zo doe ik het vaak ook, probeer de zonvakantie te combineren met 1 of 2 daagjes een tripje naar iets speciaals zoals een stad als Lissabon .

·
&#24503;&#26126;
5,413 Posts
Forza Raalte said:
@DvW: Met wie ga jij naar Macedonië dan? Het lijkt me een prachtig land maar ik kan uit mijn omgeving zo niemand noemen die dat ook vind.
Met vrienden; totaal 7 jongens en 2 meisjes. Helaas gaan we niet rondtrekken daarzo, maar er worden verschillende stads- en natuurtripjes aangeboden, dus daar ga ik er zeker een aantal van uitpikken. En ook is het de bedoeling dat we een dag naar Albanië gaan. Helaas zal Skopje of Tirana er niet van komen omdat dat net iets te ver van ons Hotel is.

Ik ben eigenlijk op het idee gekomen, vanwege een vriendin van mijn zusje. Zij is half Macedonisch en gaat er regelmatig heen. Toen ik wat foto's had gezien was ik zo'n beetje verkocht.

Het was nog wel een hele discussie binnen de vriendengroep over wat de bestemming zou worden, want de meeste zeggen van: "Spanje, Turkije of Griekenland, daar kun je uitgaan!" Zij zijn eigenlijk, in tegenstelling tot ik, helemaal niet van de 'ontdektoer'. Maar toen ik vertelde dat je in Macedonië een halve liter bier hebt voor 0,5 tot maximaal 2 Euro kreeg Macedonië al wat meer aanzien. Nadat ik wat foto's had getoond vonden de anderen het eigenlijk ook wel wat hebben en zo is het tot stand gekomen. :)

INVISIBLE said:
@ DvW
Zo doe ik het vaak ook, probeer de zonvakantie te combineren met 1 of 2 daagjes een tripje naar iets speciaals zoals een stad als Lissabon .
Ja precies, voor jongerenvakanties met jongeren die toch nét iets meer willen dan alleen maar zon, zee, drank en hete wijven zijn dit de ideale vakanties. Ik heb ook nog zitten kijken naar Italië. Daar zijn ook verschillende badplaatsen aan de Tyrrheense kust die goed te combineren zijn met Firenze/Siena en eventueel met Rome, dus da's ook nog een optie voor volgend jaar.

Och, zoveel te doen nog, was het maar om het half jaar zomervakantie... :)

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Heerlijke stad, Lissabon. Vooral wijkjes als de Alfama; beetje vervallen, maar heel pittoresk. Leuke serie!

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #10 · (Edited)
Bedankt voor de positieve reacties :)

@hoogbouw010: De viaduct was gewoon open, je kon er gewoon overheen lopen. Alleen bleek de ingang aan de overkant gesloten te zijn, dus we moesten gewoon weer terug lopen, niet dat dat wat uitmaakte.

@Forza Raalte: Ik heb geprobeerd de naam van het gebouw op te zoeken, maar ik kan het nergens vinden. Het is wel een leuk plaatje voor een GTC ;)

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Hele mooie foto's. Favo's: 3 (topper), 10 (topper) en 21. De rest is ook echt heel mooi.

Leuke, aparte gebouwen zeg op foto 14, 21, 23, 24 en 25. Mooi ook dat aquaduct.

Bedankt voor de leuke serie, ik kan Lissabon dus ook op mn lijsje toevoegen.

@ DvW.. dat heb je ff slim aangepakt dan. Lijkt me een hele mooie reis gaan worden. Ik kan nu al niet wachten op de foto's.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
^^ Als je de mogelijkheid heb, zou ik een geheugenkaart erbij kopen, het zal het echt waard zijn.

Ik had een keer op vakantie naar Kreta te weinig geheugen, dus had de foto's in een fotozaak op cd laten zetten. Heb toen haast alles gewist, behalve de extra mooie foto's. Gelukkig ook maar, want toen ik eenmaal thuis was, bleek het niet helemaal goed te zijn gegaan met de cd en het meerendeel stond er gewoon niet op!!!

·
Registered
7,209 Posts
Ramses said:
Bedankt voor de positieve reacties :)

@hoogbouw010: De viaduct was gewoon open, je kon er gewoon overheen lopen. Alleen bleek de ingang aan de overkant gesloten te zijn, dus we moesten gewoon weer terug lopen, niet dat dat wat uitmaakte.

@Forza Raalte: Ik heb geprobeerd de naam van het gebouw op te zoeken, maar ik kan het nergens vinden. Het is wel een leuk plaatje voor een GTC ;)
Het niveau is gestegen sinds jij weg bent gegaan ;)

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Forza Raalte said:
Het niveau is gestegen sinds jij weg bent gegaan ;)
Hmmpf... het niveau werd inderdaad iets te hoog voor mij. Aan verzichts- en skylinefoto's kan ik de steden nog herkennen of interpreteren waar ze ongeveer liggen, maar die detailfoto's van gevels herkennen, dat gaat me wat te ver. :nuts:

Ik weet trouwens nu wel wat over het gebouw op foto 25. Dat is het paviljoen van Portugal, ontworpen door Siza Vieira. :)

·
Registered
6,406 Posts
Ik bef kip

1 - 20 of 28 Posts