SkyscraperCity Forum banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bij een bezoek aan Engeland gaan de meeste mensen naar Londen. Ook leuk natuurlijk, maar Liverpool heeft zijn bezoekers ook heel wat te bieden. Met een retourtje van €47 met easyjet ging ik op weg naar de Culturele Hoofdstad 2008:

1. Water Street

2. Het stadhuis, waaraan het industriele erfgoed van de stad goed af te lezen is. Het gebouw kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken

3. Anglicaanse kathedraal, de op één na grootste ter wereld

4. Chinatown

5. De rivier Mersey, vlak voor zonsondergang

6. De gerestaureerde binnenhaven Albert Dock

7. Kijkend in de verte...

8. Pier Head

9. Verlaten terrasje in Albert Dock

10. Europa's grootste bouwput: Paradise Street

11. St. George's Hall in het hart van de Culturele Wijk, tegenover hoofdstation Lime Street

12. St. George's Hall en de St. John's Radio Tower

13. Musea in William Brown Street

14. Port of Liver Building

15. De klok van Royal Liver Building

16. Penny Lane

17. De gids van de Magical Mystery tour bij het voormalige huis van één van The Beatles

18. De bus

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #6 ·
^^ Klopt ja. Dat was mij niet eens opgevallen, ik zie het net op mijn andere foto's. Die bustour was best fout, maar wel echt de moeite waard. Je kreeg meteen half Liverpool - inclusief sloppenwijken - te zien. Dan wordt duidelijk hoe arm de stad eigenlijk is.

·
Bike It!
25,803 Posts
Verrassend mooie stad en knappe foto's.
Nog een stad die ik op mijn verlanglijstje mag zetten...
Foto 9 is wel heel erg sfeervol. Krijg meteen zin in een terrasje.
Bedankt voor de korte rondleiding.

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Ja de stad is het zeker waard om op je verlanglijstje te zetten ;)
Bovendien wordt er momenteel een flink aantal wolkenkrabbers gebouwd, waaronder de tweeling Beetham-towers. In die wijk ben ik niet gaan kijken, maar dat zal ook vast de moeite waard zijn. En mocht je Liverpool 'zat' zijn, dan zit je met de trein in nog geen 50 minuten in Manchester. Dat heb ik toen ook 2x een dagje gedaan. Manchester is ook geweldig: moderner, meer hoog- en nieuwbouw en bovendien is er veel meer volk op straat. :D

·
Raised in Spijkenisse NL
124 Posts
Ben mij een beetje aan het orienteren voor plaatsen in UK die ik zeker even moet bezoeken tijdens mijn stage. Ik vertrek eind mei voor een halfjaar naar Milton Keynes. Liverpool ga ik zeker bezoeken.

·
hemelschraper
3,969 Posts
Mooie serie. Dit nodigt uit om er een keer een kijkje te gaan nemen, zeker als de nieuwbouw rond Paradise Street wat verder gevorderd is.

1 - 15 of 15 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.