SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Gouda's Glorie
7,879 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Eerdere threads in deze serie:
Manchester I: Stadscentrum
Manchester II: Buitenwijken
Liverpool I: Waterfront

Het centrum van Liverpool verkeert weer in redelijke toestand na de ellende van enkele decennia terug. De rest van de stad is behoorlijk troosteloos, zelfs het gebied rond het Liverpool-stadion. Hier zijn soms maar twee huizen in een straat officiëel bewoond, in een aantal andere zitten hoertjes en verslaafden en het merendeel staat gewoon leeg. Als urbex-fotograaf zou je er uren kunnen doorbrengen, maar ik ben geen urbex-fotograaf ;)

1. Vanuit de bus op weg naar Anfield

2. Centraal Station van Liverpool

3. Aangekomen in Anfield. Bereid je voor op wat troosteloosheid. Niet gaan huilen.

4.

5. Het stadion

6.

7.

8.

9.

10.

Gelukkig zijn er ook delen van Liverpool waar het wel goed gaat, zoals het nieuwe winkelgebied Liverpool One dat een paar weken geleden is geopend (SSC-thread)
11.

12.

13. Gitarist met een klauw!! OMG!

14.

15. Prachtig pand, gefotografeerd vanuit de bus

16. Typische Engelse woontorens

17. Mooi uitzicht

18. Er is iets fout gegaan met uploaden, maar als je je hoofd draait is het ook een mooi uitzicht :lol:

19. Skyline

20. Vervallen troep

21. Flitser stond per ongeluk aan en er stond een verkeersbord in de weg, maar op zich wel een mooi uitzicht.

22. Poging tot nachtfoto

23. In de Cavern Club hingen veel mooie, dure en gesigneerde gitaren. De helft van de artiesten kende ik niet. Verder was er ook niet zo veel aan maar voor de liefhebbers van gitaren:

24.

25.

26.

27.

·
Bike It!
22,248 Posts
En ik die dacht dat Charleroi erg was... Wat een leegstand.
Nu, gelukkig ziet niet heel de stad er even troosteloos uit.
Mooie en leerrijke seie alweer :eek:kay:

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Gezien de hoeveelheid dichtgespijkerd, heb ik de indruk dat de huizen binnenkort 'slachtoffer' worden van stadsvernieuwing. Zo heb ik het ook vaak gezien in Rotterdam, vlak voor sloop. De helft woont er nog, de andere helft is al weg. Dan zie je ook her en der verspreid de dichtgetimmerde panden.

·
Gouda's Glorie
7,879 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Gezien de hoeveelheid dichtgespijkerd, heb ik de indruk dat de huizen binnenkort 'slachtoffer' worden van stadsvernieuwing. Zo heb ik het ook vaak gezien in Rotterdam, vlak voor sloop. De helft woont er nog, de andere helft is al weg. Dan zie je ook her en der verspreid de dichtgetimmerde panden.
De gevallen op de foto gaan inderdaad waarschijnlijk plat, maar wel pas over een aantal jaar als het nieuwe Liverpool stadion gebouwd is. Het huidige Liverpoolstadion gaat dan plat met de panden er om heen en er komt een winkelcentrum. Het probleem in Liverpool is alleen dat het niet her en der verspreid is. Zo ongeveer de hele stad behalve het centrum ziet er zo uit. Dat dichttimmeren is dan ook vooral om er voor te zorgen dat er geen zwervers in gaan zitten.

·
Registered
2,029 Posts
The houses around Liverpool's Stadium in Anfield are boarded up and derelict for a reason. It is part of a regeneration project involving Liverpool's new stadium. A much needed regeneration it must be said in a very deprived and troublesome area. In fact, one of my friends has just left his house in the area (he was one of a few left), the whole street is due to be demolished.

1 - 11 of 11 Posts