Skyscraper City Forum banner

Geef Een Cijfer! :)

1 - 20 of 27 Posts

·
Banned
13,695 Posts
Wel grappig. Ik wist niet dat ik al gestemd had en wilde dus even een cijfer invullen (een 4 om precies te zijn). Blijk ik al gestemd te hebben en weet je wat dat was ook een 4. Nooit geweten dat ik zo consequent was :)

·
Bas
14,741 Posts
Ik geef een 8. Bij nadere beschouwing ontdekte ik details in de toren die mij bijzonder aanspreken. Zoals de zig-zag stenenformaties tussen dat glas, prachtig. En dat het van De Zwarte Hond is, betekent ook al dat het een puntje hoger kan. Want een broertje van deze toren staat in Leeuwarden en kom ik iedere dag tegen. Van dezelfde architecten. En ook degelijke baksteenarchitectuur.

Deze Lloydtoren is een beetje tè gewoon voor Rotterdam, staat wel leuk op die kop van de Lloyd-pier, een operagebouw op deze plek had ook gekund. Maar met de zeeschepen voor de kade wordt veel goedgemaakt, zó saai is het daar klaarblijkelijk nog niet. Paar boompjes voor de aankleding van de kade en de plaatje is compleet!

·
Registered
20,964 Posts
Een 8, niet heel bijzonder of origineel, wel mooi gedaan met het zigzagpatroon en de balkons, vooral op de kop gezien mooi zoals op de een na laatste foto. Erg mooi afgewerkt, een welkome verrijking voor dit gebied. Hopelijk volgt het 2e stuk van het terrein snel qua woningbouw.

·
Banned
13,695 Posts
7.5 'Gewoon een torentje' in Rotterdam, die in elke middelgrote stad in Nederland niet zou misstaan. Maar op die locatie had wel wat meer durf getoond mogen worden.
Deze heb ik er zo maar even uitgepakt ter illustratie.

Hoe bepalen jullie de hoogte van je cijfer. Als ik deze beoordeling lees denk ik zonder het cijfer te weten dat je niet meer dan een 5 kan geven want een kreet als 'gewoon torentje (wat helemaal terecht is trouwens) kan toch al niet meer geven dan een 6 of zo. Dan komt er een kreet als 'past in elke middelgrote stad'. Gezin het feit dit 'de' architectuurstad van NL is en dit ook nog eens een zeer prominente locatie (waterlocatie met zicht over de gehele Rotterdamse haven als je hoger woont), een een dergelijke (terecht wederom commentaar) een absolute diskwalificatie van het ontwerp en wordt die maximale 6 toch echt niet hoger dan een 4 (vandaar dus ook mijn cijfer). Wat moet je dus doen om een 4 of lager te scoren hier. Hoe beroerd moet het worden??

Verder zorgt het geven van (excessief) hoge cijfers voor een devaluatie van werkelijk goede gebouwen die dan een 8 of een 9 of in een extreem geval een 10 scoren (maar dat laatste bestaat eigelijk niet IMHO).

Dus hoe bepalen jullie de hoogte van je cijfer en moet dat niet wat kritischer?

Food for thought dus

·
Registered
4,674 Posts
^^Het gebouw ansich is absoluut niet verkeerd: Goed afgewerkt, best een interessant ontwerp, als een dergelijke toren op een passende locatie had gestaan zou ik het een 8,5 waard vinden. Deze locatie vraagt inderdaad om meer.

Alles bij elkaar opgeteld vind ik het nog een 7,5.

·
Registered
6,039 Posts
Dus hoe bepalen jullie de hoogte van je cijfer en moet dat niet wat kritischer?
Deze heb ik puur op gevoel gestemd want ik kan hem alleen vanaf mijn laptop beoordelen. Ik vind het een aardige toren zo van veraf. 'Technisch' zie ik wel tekortkomingen als een gebrek aan balkons, beetje onhandige plint voor die plek, zie ik nou allemaal vlekken op de gevel? Ach..

1 - 20 of 27 Posts