SkyscraperCity Forum banner

Londen (oktober 2010 / deel 2)

4043 Views 10 Replies 9 Participants Last post by  909
31
Alle foto's: 1/2/3 oktober 2010. Alle foto's zijn trouwens gemaakt met een camera zonder zoeker, fotograferen met alleen een schermpje was geen enkel probleem.

0. Gelopen routes die in deel 1/2/3 aan bod komen (GPS-tracking).

1. Uitzicht vanuit hotel Travelodge London City Airport, je ziet de Docklands Light Railway en rechtsboven een stukje van de Thames Barrier.

2.

3.

4.

5. De O2 evenementenhal.

6. Als je goed kijkt zie je ook 'The Gherkin'.

7.

8. Hier moet je niet te snel de bocht nemen...

9.

10.

11. Zeeverkenners (waterscouts).

12. Clipper Stad Amsterdam in het Canary Wharf zakencentrum.

13.

14. Natural History Museum.

15.

16.

17. Albert Memorial uit 1875 en de Royal Albert Hall concertzaal uit 1871.

18. Royal Albert Hall.

19. Science Museum. Op de voorgrond Stephenson's Rocket, de eerste moderne stoomlocomotief, uit 1829.

20. Prototype uit 1832 van de Difference Engine ontworpen door Charles Babbage. Hij ontwierp ook de Analytical Engine, de mechanische voorloper van de computer. De museumafdeling waar een prototype daarvan staat en een aantal jaar geleden gebouwd exemplaar kon ik deze keer niet vinden dus wellicht tijdelijk gesloten.

21. Apollo 10 capsule.

22. Victoria and Albert Museum.

23. Warenhuis Harrods.

24.

25. Aanleiding voor de trip naar Londen: een concert van de Amerikaanse gitarist Duane Eddy in de Royal Festival Hall. Hij had in 1958 zijn eerste hitsingle, maar ook in 1986 samen met The Art of Noise met het nummer Peter Gunn.

26.

27. London City Airport.

28.

29.

30.
See less See more
1 - 11 of 11 Posts
Gloeiende, gloeiende..... pfff wat een mooie foto´s! Mooie stad ook. Alleen s´avonds alleen rondlopen rond dat hotel lijkt me creepy.

:applause:
Ging jij maar het hele jaar door op reis, dan konden we altijd genieten van deze foto's! Geweldig! :)
Mooie serie! Lekker afwisselend. Die musea in London zijn echt fantastisch!

Het gebied rond City airport blijft een puinhoop. Het blijft een aparte stad. Zelfs als je midden in de City zit waar miljarden omgaan ben je in no time in een ontzettend slechte buurten.
2!! 11!!!
Dank voor deze mooie reeks weer:) Docklands blijft van veraf echt mooi! Het is niet eens zo hoog allemaal.
Zoals gewoonlijk prachtig.. Hoe kan het toch dat ik deel 1 gemist heb?
Erg mooie en interessante foto's! Vanwaar is foto 28 gemaakt?
^^Volgens mij heb ik dat beschreven in de hoogbouwcafethread ' Tips voor Londen'.
Verdraaid, dat je dat al vermeld en getipt had was ik helemaal vergeten... In ieder geval bedankt, het staat genoteerd voor de volgende keer. ;)
1 - 11 of 11 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.