Skyscraper City Forum banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Was gisteren een dagje uit naar Oud Loosdrecht en vandaar naar Loenen aan de Vecht. Helaas was het bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken. Feitelijk ben ik begonnen aan de rand van Hilversum. Eerst naar het vliegveld, waar behoorlijk wat spotters stonden en vandaar dus richting Oud Loosdrecht. De laatste foto's zijn gemaakt bij het Spanderswoud te Hilversum. Heerlijke plek om eens rustig doorheen te wandelen. :)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13 voor diegene die van auto's houden... even goed kijken :)

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #4 · (Edited)
yep dat zijn de loosdrechtseplassen, het is een zeer waterrijk gebied, de gemeente heet officieel Wijdemeren (what's in a name) je kan in oud loosdrecht makkelijk een bootje huren en de plas op gaan. Kijk maar op google maps, genoeg water om je te vermaken lijkt me zo. Moet eerlijk zeggen dat, nu ik op google maps keek, nog behoorlijk verbaasd was over de grote hoeveelheid aan water. Ben maar in een klein gebied geweest. :)

·
Banned
6,813 Posts
Mijn ouders in Maarssen wonen echt perfect. We wonen praktisch aan de vecht.

Binnendoor via Tienhoven en Westbroek zit je binnen 10 minuten bij Lage Vuursche op de Utrechtse Heuvelrug. Richting Austerlitz is hooguit een kwartier.

Binnen een kwartier ben ik in het gooi.

Je woont naast het groene hart (Kockengen, Harmelen, etc)

Je woont aan de vecht en 3 km van Noord-Holland en de Loosdrechtse plassen, wat een gigantisch watergebied is! Je kan er heerlijk met bootjes varen, langs de vecht fietsen, etc.

Gigantische landgoederen en oude plaatjes langs de vecht, zo om de hoek.

En dan Utrecht en Amsterdam nog op een steenworp afstand.

Echt, ik ben blij dat ik hier opgegroeid ben! Het is zo gevarieerd, zo uniek!

Als we touristen over hebben, vrienden en kennissen van mijn ouders uit het buitenland (of binnenland), of familie uit the States, Noorwegen of Oostenrijk, dan verbazen die zich altijd over de prachtige omgeving hier.

Echt genieten hoor:)

Bedankt voor de fantastische sfeervolle serie!

·
Bas
14,741 Posts
Mooie sfeervolle reportage, het gebied ken ik wel uit mijn jeugd. Later niet meer zo vaak geweest. Ach, verder lijkt het veel op Friesland, alleen ietsjes drukker. Maar het blijft even mooi en schoon, de Loosdrechtse Plassen en de Hollandse Vecht.

Ja, wij in het Noorden noemen dat de Hollandse Vecht, want zoals iedereen weet stroomt er door Overijssel en Grafschaft Bentheim ook een Vecht. Dat is dan voor ons de Overijsselse Vecht.

1 - 7 of 7 Posts