Skyscraper City Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
1,232 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bij deze presenteer ik de beloofde serie van Los Angeles en Santa Barbara. Met name LA heeft mijn hart gestolen. Het is een ietwat chaotische, maar daarom niet minder interessante metropool. Een smeltkroes van culturen, met veel rijkdom maar ook schokkerende armoede, geweldige pretparken en de alom bekende filmstudios. 5 dagen waren nog veel te kort om deze stad te verkennen, ik kom daarom zeker terug! Hieronder de foto's:

1. The City of Angels

2. Vanuit de auto, op weg naar ons hostel in Hollywood

3. Hollywood Blvd.

4. Ter nagedachtenis aan Michael Jackson lieten veel fans bloemen, tekeningen etc. achter bij zijn ster op de Walk of Fame.

5. Walk of Fame

6. Uitzicht op Union Station vanaf het gratis observatieplatform van City Hall

7. Downtown's Central Business District

8. Walt Disney Concert Hall

9.

10. Dit is pas hoogbouw!

11.

12. Pershing Square

13.

14. Broadway

15.

16.

17. Aan 7th Street waren ze bezig met opnames voor een tv-commercial.

18.

19.

20. Weer terug in Hollywood. Op de achtergrond kan je nog vaag de bekende letters zien.

21. Beverly Hills

22.

23. Rodeo Drive

24.

25.

26. Winkelgebied 'The Grove' in Beverly Hills. Hier gingen mijn vrouwelijke reisgenoten helemaal los ;)

27. Tram die de verschillende delen van 'The Grove' met elkaar verbindt.

28. Universal City Walk

29. De bekende Watts Towers in het Watts District, South LA. In 1927 zijn deze torens gebouwd met gebruik van frisdrankflessen, ceramiek en schelpen.

30. Detailfoto van de torens

31. De wijk waarin deze torens liggen heeft een overwegend Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse bevolking, net als de nabijgelegen 'steden' Lynnwood en Compton. Deze 'steden' vielen me eigenlijk alleszins mee en zagen er lang niet zo 'getto' uit als ik had gedacht. Wat dat betreft was Skid Row (aan de oostkant van downtown) veel schokkender. Daar sliepen honderden zwervers op de stoepen en rende een aantal lui volledig doorgedraaid over straat. Ik durfde daar niet de auto uit te stappen, brrr....Erg dat zo'n taferelen nog steeds bestaan in een 'beschaafd' land als de VS.

32.

33. Mulholland Drive

34.

35. Venice Beach

36.

37.

38.

39. Drukte op de boulevard van Venice

40. Zonsondergang

Tot slot nog een paar foto's van het nabijgelegen Santa Barbara:

41. Santa Barbara Courthouse

42. Uitzicht richting oceaan

43.

44.

45. Een van de hoofdstraten in SB

46.

47.

48.

49. On the road...

Bedankt voor het kijken! Reacties zijn zoals altijd meer dan welkom :cheers:

·
Moderator
53,988 Posts
31. De wijk waarin deze torens liggen heeft een overwegend Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse bevolking, net als de nabijgelegen 'steden' Lynnwood en Compton. Deze 'steden' vielen me eigenlijk alleszins mee en zagen er lang niet zo 'getto' uit als ik had gedacht. Wat dat betreft was Skid Row (aan de oostkant van downtown) veel schokkender. Daar sliepen honderden zwervers op de stoepen en rende een aantal lui volledig doorgedraaid over straat. Ik durfde daar niet de auto uit te stappen, brrr....Erg dat zo'n taferelen nog steeds bestaan in een 'beschaafd' land als de VS.
Probeer de omgeving van Slauson Avenue rond de I-110 eens :runaway:

Dat is wel erg ghetto-achtig (met vrijstaande huizen) van wat ik op Google Streetview heb gezien. Maar nog geen Detroit.

·
Registered
5,750 Posts
Mooie foto's weer! Die bebouwing in Beverly Hills is voor mij een beetje over the top. Lijkt wel pretpark architectuur. Geef mij maar de brownstone huizen in NYC. Maar moet wel haast een indrukwekkende en fijne vakantie zijn geweest. :)

·
-
3,632 Posts
Zeer geslaagde en sfeervolle fotoserie! :eek:kay:

1 - 10 of 10 Posts