SkyscraperCity banner
1 - 6 of 6 Posts

·
Administrator
30,101 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bron: Rotterdams Dagblad Vrijdag 22 April 2005

Luxe woondiensten blijken niet populair
Den Haag/Rotterdam - Woningzoekenden hebben weinig belangstelling voor luxe gemaksvoorzieningen aan huis, zoals een bezorgdienst voor maaltijden, stomerij en bloemen en services als een werkster, klusjesman en hondenuitlaatdienst.

Dat blijkt uit een enquête van de organisatie van WoningWeekend Zuid-Holland, een woonevenement dat zaterdag en zondag plaatsheeft in het Nederlands Congres Centrum in Den Haag.

Ontwikkelaars zijn zeer enthousiast over de gemaksdiensten, waarbij huurders en kopers allerlei diensten aan huis kunnen laten komen. Daarbij gaat het om oppas, pedicure en begeleiding bij ziekenhuisbezoek tot het bestellen van volledig opgetuigde kerstbomen. In Rotterdam worden de gemaksdiensten onder meer aangeboden in de woontorens de Hoge Heren en bij een paar woonprojecten in het Lloydkwartier.

Uit het woononderzoek blijkt verder dat tweederde van de woningzoekenden voorkeur heeft voor een koopwoning, eenderde zoekt een huurwoning. Een eengezinswoning is favoriet, gevolgd door een appartement, een twee-onder-een-kap woning en een vrijstaande woning.

Aanstaand weekeinde presenteren dertig aanbieders van onroerend goed in het Nederlands Congres Centrum het aanbod in de provincie van huur- en koopwoningen. De toegang, de kinderopvang en tours met gids naar nieuwbouwlocaties zijn gratis. De woningbeurs is beide dagen geopend van 10.00 tot 17.00 uur.

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
De luxe diensten zullen inderdaad niet populair zijn.
Op het moment zit het rijke gedeelte van nederland voornamelijk in de bosrijke villa gebieden om de steden heen.
Zolang de innovatie drang van nederland tegen word gehouden door narrow minded bastards zal het ook nooit iets worden.
Ik hoop dat ze eens echt iets innovatiefs presenteren voor wonen.
ALs je de trend en de mindset van mensen kan omdraaien gaat het pas goedkomen en zullen dit soort diensten een aangename bijkomst zijn ipv een onnodige dure kost.
Maar ja als de kudde achter de doomdenkers aan blijven lopen word het nooit wat. :cheers:

·
Administrator
30,101 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Volgens mij moet je een behoorlijk massa hebben wil je bovengenoemde diensten rendabel maken. Ik zie ook niet in waarom die diensten zich zouden beperken tot één complex. Eén zo'n bedrijf die dit soort dingetjes regelt voor op het hele Wijnhaveneiland bijvoorbeeld. Overigens schijnen zwembad en fitness wel aardig te werken, alleen een sauna niet. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat je gewoon niet graag bekenden tegenkomt in een sauna.

·
Captain
3,356 Posts
Ik denk dat die mensen, ondanks dat ze in peperdure appartementen wonen, toch 'Hollanders' blijven. Waarom zou je gaan betalen voor dure services, terwijl je er ook zelf genoeg tijd voor hebt?!?

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Het ligt denk ik niet aan de massa, noch aan de zuinige Nederlander. Eerder aan keuzevrijheid. Zo'n all-in-one deal met je woningstichting zal nu eenmaal minder aansluiten op individuele wensen dan een samengeraapt service pakket wat je zelf uitkiest via de Gouden Gids of op straat. Iedereen in één gebouw dezelfde diensten is een soort van luxe communisme en daar zijn mensen nu eenmaal te verschillend voor.

·
Just another user
4,936 Posts
Met het (zogenaamd) in elkaar storten van de economie een paar jaar geleden was luxe huur volgens mij een tijdje op de top omdat koop te riskant was. Ik vraag me af of ze dit meegenomen hebben in het onderzoek.

1 - 6 of 6 Posts