22,367 Posts
Eindelijk, na 10 maanden de tijd gevonden om de foto's van onze Marokkotrip te selecteren, up te loaden, te comprimeren en te posten.
Vanaf heden belast ik jullie in schijven met enkele series.
Ik begin bij het begin,: Marrakech.
Pp de karavaanroutes naar het zuiden én poort tot het zuiden, dor en heet, aan de rand van het Atlasgebergte. 950.000 inwoners, samengeperst in laagbouw.
Grandioze mystieke sfeer. Bijwijlen ietwat te toeristisch.
Een genot voor de zintuigen, vooral voor onze 3-jarige Jasse.
1. De Koutoubia-moskee uit 1147 , het bekendste en wellicht fraaiste bouwwerk van de stad
2.
3.
Marrakech is omringd door meer dan 20 km stadsmuren, met trientallen torens en een 20-tal stadspoorten. Dit is de Bab Agnaou.
4.De resten van het gigantische 16de eeuwse Palais El Badi, nu pleisterplaats voor ooievaars.
5.
6.
7. De kerkers van het paleis met zoontje...
8. Ateliers met smeedwerk op Place Qzadria.
9.El Mansour-moskee.
10. Stucwerk bij de Graftomben van de Saädieden.
11. De wereldvermaarde souks van Marrakech, althans één steegje uit de paar duizend...
Om te eindigen enkele sfeerbeelden van het beroemdste plein van Afrika: Jeema El Fna. Vroeger een slavenmarkt, nu 365 dagen per jaar één groot openluchtfestival.
Overdag nog een gewone marktplaats, na zonsondergang bruisend van leven.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
Met mijn excuses voor de ongelijke bestandsgroottes.
Photobucket is niet zo handig...ik evenmin.
Vanaf heden belast ik jullie in schijven met enkele series.
Ik begin bij het begin,: Marrakech.
Pp de karavaanroutes naar het zuiden én poort tot het zuiden, dor en heet, aan de rand van het Atlasgebergte. 950.000 inwoners, samengeperst in laagbouw.
Grandioze mystieke sfeer. Bijwijlen ietwat te toeristisch.
Een genot voor de zintuigen, vooral voor onze 3-jarige Jasse.
1. De Koutoubia-moskee uit 1147 , het bekendste en wellicht fraaiste bouwwerk van de stad

2.

3.
Marrakech is omringd door meer dan 20 km stadsmuren, met trientallen torens en een 20-tal stadspoorten. Dit is de Bab Agnaou.

4.De resten van het gigantische 16de eeuwse Palais El Badi, nu pleisterplaats voor ooievaars.

5.

6.

7. De kerkers van het paleis met zoontje...

8. Ateliers met smeedwerk op Place Qzadria.

9.El Mansour-moskee.

10. Stucwerk bij de Graftomben van de Saädieden.

11. De wereldvermaarde souks van Marrakech, althans één steegje uit de paar duizend...

Om te eindigen enkele sfeerbeelden van het beroemdste plein van Afrika: Jeema El Fna. Vroeger een slavenmarkt, nu 365 dagen per jaar één groot openluchtfestival.
Overdag nog een gewone marktplaats, na zonsondergang bruisend van leven.
12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

Met mijn excuses voor de ongelijke bestandsgroottes.
Photobucket is niet zo handig...ik evenmin.