SkyscraperCity banner
1 - 14 of 14 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen donderdag hadden we met onze afdeling ons jaarlijkse uitstapje: dit keer hebben we een puzzelwandeling in Maastricht gelopen.
Een collega van mij komt uit deze stad en heeft (met zijn vrouw) deze wandeling in elkaar gestoken.
Het was schitterend weer, we hebben op menig terrasje een tussenstop gehouden. :cheers:
Ik had mijn pocketcamera mee en heb af en toe wat foto’s gemaakt. Het puzzelen is grotendeels aan mij voorbijgegaan.

Hierbij een serie indrukken van de stad. :)

1. Winkelstraat in de buurt van het Vrijthof.

2. Het Vrijthof.

3. Drukte op het terras.

4.

5. Het Vrijthof.

6. Naast de Sint Servaasbasiliek.

7. Deze weg heet “Het Vagevuur”.

8. Doorkijkje.

9. En deze weg heet “Sint Servaasklooster”.

10. De Sint Servaasbasiliek.

11. Nog een doorkijkje.

12. We lopen weer langs het Vrijthof (rechts van hier) en gaan via de Helmstraat naar winkelcentrum Entre Deux.

13.

14. De Helmstraat.

15. Ingang van winkelcentrum Entre Deux.

16. Idem.

17. Het Stadhuis, gelegen aan de Markt. Via de markt zijn we op weg naar het Bassin.

18. Mosae Forum, een nieuw winkel-, woon- en werkgebied.

19. Vrouw fotografeert haar man, enkele collega’s van mij zoeken aanwijzingen bij het standbeeld.

20. Het telefonerende meisje is aan de andere kant gaan zitten, weggejaagd door de vrouw die haar man fotografeerde.

21.

22. Camera-toezicht.

23. Sphinx-kantoren.

24. Het Bassin, een oud havengebied dat opgeknapt is.

25.

26. Ontspannen langs het water.

27.

28. Er zijn niet alleen restaurants…

29. We lopen terug richting de markt.

30. Terrasjes bij het Stadhuis.

Wordt vervolgd.

·
Urbanist
341 Posts
^^ Dat zijn standbeelden ter ere van Carnaval.

Het eiffel-gebouw (met Sphinx sanitair logo bovenop) was trouwens een productielocatie en geen kantoor, maar inmiddels in Sphinx daar helemaal weg. Het gebouw wordt geintegreerd in een nieuwe wijk met Appartementen en grondgebonden woningen

·
-
3,628 Posts
Leuke fotoserie. Lijkt het zo of is die vrouw op de eerste foto flink getatoeëerd?

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #12 ·
^^ Bedankt.
^^ Dat zijn standbeelden ter ere van Carnaval.
Mijn collega wist me te vertellen dat de beeldengroep een "zaate hermenie" moest voorstellen. Een dweilorkest in goed Nederlands.

Het eiffel-gebouw (met Sphinx sanitair logo bovenop) was trouwens een productielocatie en geen kantoor,
Bedankt voor de info. Ik dacht dat het een kantoor was omdat ik het daar op vond lijken.

·
Registered
1,070 Posts
Favo is 10. Jammer van de graffiti op de kiosk (foto 5).

Voel je je als Heerlenaar een beetje thuis in Maastricht? Is toch een beetje Duitsland vs. België/Frankrijk natuurlijk. Of gelden dergelijke sentimenten alleen voor de Roda- en MVV-supporters?

1 - 14 of 14 Posts